Citat:
Var får du det fetmarkerade ifrån? Jag hittar inte det i det förhöret. Han pratar om 10-15 sekunder. Men några 3-4 min ser jag aldrig att han pratar om. Kan du citera det?
Nu tror jag dock att det här gänget är boforsgänget. Det känns mest logiskt utifrån förhören.
Men man kan också notera att om det är boforsgänget det handlar om så motsäger också IMs uppgifter en väntande gm vid dekorimas avfasning.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E107-00-B
"F: Gänget har passerat den här mannen som står vid färgaffären?
M: Jo, det hade dom gjort."
Det här går inte ihop med IMs positionering av mannen om det är boforsgänget det handlar om. De kan nämligen inte gå förbi en man som står söder om banken om de går norrut. De har isåfall varit ca 30 meter ifrån mannen när de gått ut från banken. Den de möjligtvis kan passera på nära håll är AB. Och med tanke på att inte IM ser AB om det finns en väntande gm, kan man fråga sig varför han ser ett gäng ännu längre norrut.
Nu tror jag dock att det här gänget är boforsgänget. Det känns mest logiskt utifrån förhören.
Men man kan också notera att om det är boforsgänget det handlar om så motsäger också IMs uppgifter en väntande gm vid dekorimas avfasning.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E107-00-B
"F: Gänget har passerat den här mannen som står vid färgaffären?
M: Jo, det hade dom gjort."
Det här går inte ihop med IMs positionering av mannen om det är boforsgänget det handlar om. De kan nämligen inte gå förbi en man som står söder om banken om de går norrut. De har isåfall varit ca 30 meter ifrån mannen när de gått ut från banken. Den de möjligtvis kan passera på nära håll är AB. Och med tanke på att inte IM ser AB om det finns en väntande gm, kan man fråga sig varför han ser ett gäng ännu längre norrut.
Var får jag det fetmarkerade ifrån? Det har jag skrivit tydligt.
Det finns inga tvivel att vittnet Inge Mårelius såg GM vänta.
Mängder av trams har skrivits om den saken.
Det finns inga tvivel var Inge såg GM vänta. Vid Dekorimas ingång. Strax söder om ingången. Fem meter norr om huslivet på Tunnelgatan.
Mängder av trams har skrivits om den saken.
Det finns inga tvivel när Inge lämnade den uppgiften. När Inge förhördes av Lars Hamrén den 8 april 1986 (E107-B).
Otroligt nog ställdes inte den frågan den 14 mars. Först den 8 april. En av flera brister i förhören med Inge 1986.
Vissa frågor ställdes inte. Vissa frågor borde inte ha ställts. Man frågade t ex hur långt norrut sällskapet hade hunnit när paret Palme dök upp. En fråga som självklart var svår att besvara (Inge såg inte längre sällskapet när paret Palme dök upp). Förhörsledarna frågade inte hur länge han såg GM innan sällskapet dök upp och hur länge till han såg GM innan paret Palme dök upp. Vilket de självklart borde ha frågat. Inte förrän den 12 november 1987. Svaren var "15 – 30 sekunder" och "3 – 4 minuter".
Dina andra frågor är oklara.
Det finns inte en chans en kall dag i helvetet att Inge förväxlade GM och Anders Björkman (en galen idé på Flashback 2017). Den idén är intressant av andra orsaker. Den visar hur galna idéer folk kan få när de inte kan läsa förhör.