2018-02-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det låter väldigt hotfullt. Men det är väl delvis arrangemanget. Tufft dock för en 19-åring.
Ganska snygg, med en massa utmärkelser på uniformen, plötsligen uppdykande iförd full mundering inför en imponerad civilist.... en klassisk Carl Hamilton-entré.

https://www.expressen.se/nyheter/ver...-hamilton-dod/
Citera
2018-02-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Undrar verkligen vad det skulle vara. Tillsammans med kompisen Karin Johansson intervjuas Anna Hage i Rapport lördagen den första mars och där återger hon den historia som finns i det första förhöret med henne.

Det *kan* vara något i stil med att hon säger ha sett en person som är klädd si eller så på mordplatsen där säpo tror sig veta vem vederbörande kan vara, men där man måste ha mer information än vad som är offentligt känt för att kunna göra samma identifikation.

Observera att jag inte säger att det är så, utan bara att det är en (bland flera) möjliga förklaringar.
Citera
2018-02-14, 12:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmm2
Ganska snygg, med en massa utmärkelser på uniformen, plötsligen uppdykande iförd full mundering inför en imponerad civilist.... en klassisk Carl Hamilton-entré.

https://www.expressen.se/nyheter/ver...-hamilton-dod/
T.o.m. riktigt snygg var han. Ett långskott kanske men vad sägs om major IG?

https://www.dropbox.com/s/a8cbug6024...47-12.png?dl=0
Citera
2018-02-14, 12:50
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anna H blev varnad,Lingärde och Martinger trakasserade.
Effekten av mötet med mannen gjorde att Anna H tystnade helt.

Rolf Dahlgren blev också varnad om jag förstått det hela rätt.
Finns det någon gemensam nämnare mellan dessa personer?

Finns det fler personer, finns det personer som blivit varnade och är tysta om det hela?

Spekulation: jag undrar om till exempel Hans H med bestämda ordalag kan ha förklarat för LP vad hon kunde säga och inte säga.

I det här avsnittet läser man bland annat upp mötet med den mystiske mannen på konditoriet.
Palmemordet Anna Hage 30 år av tystnad

https://www.youtube.com/watch?v=qoZ9WsLbRrI

En annan som blev varnad var väl tidningsredaktören för nått värmländskt veckoblad, eller hur var det?
Citera
2018-02-14, 12:56
Medlem
hehehos avatar
Citat:
T.o.m. riktigt snygg var han. Ett långskott kanske men vad sägs om major IG?

https://www.dropbox.com/s/a8cbug6024...47-12.png?dl=0

BW har ofta kallats riktigt snygg, även om han börjar komma lite till åren då, han såg dock rätt ungdomlig ut länge.
Han hade råd att exponera sig eftersom han inte visstades i sverige, sen flög han fortast tillbaka till icke-existerade staten tuurl-cypern utan utlämningsavtal med sverige.
Han hade många fina medaljer från bl Kongo.
Senast redigerad av heheho 2018-02-14 kl. 13:29.
Citera
2018-02-14, 13:04
Medlem
hehehos avatar
[quote=FurirRevaer|63224237]Knappast hans egna inlagor om skatteärendet...? Desamma som han nyss skickat till Skatteverket? Vad skulle han med dom att göra? Han hade väl tagit kopior innan han skickade in överklagandet?

Det finns flera saker kring skattedockumentet som osar "hata slumpen":

- Väktarnas oförmåga att redogöra vad det gjorde på platsen runt 23.00 (om det nu var väktarna som var där).
- Harvard=Omvittnat OPs viktigaste huvudvärk just då
- Handlingarna som inlämnats av OP mycket nära i tiden, någon dag innan (gårdagen?, förrgårdagen)
- att någon med anknytning till Sigge som är brottsdömd är där och pillar vid 18 snåret
- Kopplingen till Emma R som ju OP träffade på Harvard, och är sista utomstående han pratar med i telefon
- Rotshilds kopplingar till MI6
- Det klumpiga och ovanliga raderingsförsöktet.

Allt detta under upptakten till grandfinale.
Visst kan man hitta (bort)förklaring på varje enskild bit om man vill
men det luktar "hata slumpen"
har ingen klockren teori dock

För mig brukar jag ta upp detta som första berättelse när någon frågar varför jag inte tror på CP, det flesta håller med om att timingen på en sådan ovanlig händelse är märklig.
Senast redigerad av heheho 2018-02-14 kl. 13:33.
Citera
2018-02-14, 13:14
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Det kan finnas ett samband men då mer som desinformation eller utbrodering av Palmehatet.

I juli 1988 vann Maj W i tingsrätten över Eskil B, som hade försökt karaktärsmörda henne genom att peka ut henne som sovjetspion. I augusti samma år kommer den uniformerade mannen och tystar Anna H effektivt.

Om man utgår ifrån att Maj W hade kontaktat Anna H och att psykförsvaret var rädd för att Maj W skulle göra en film om MOP som pekade ut CIA, så faller allt på sin plats: samtalet, Säpos överdrivna intresse o.s.v.

Eskil Block pekas dessutom ut i Lingärdes PM och var medlem i FTI samtidigt med Barbro Sagnell och Gunnar B (som var nära vän med IKs pappa).

Maj W. har inte riktigt vågat skriva om MOP förrän nu, är det som hotat döda?
https://newsvoice.se/2016/02/29/mani...-observerades/

Hennes ubåtsfilm hade premiär 9 sept 1985 och hade påverkat debatten rejält under våren.

(själv skrattade jag rått åt filmen, "nu får de (tokvänstern) väl ändå ta och ge sig, varför i allsindar skulle västubåtar kränka sveriges gränser, idag har jag mer eller mindre samma åsikt som filmen... tur man blir visare med åren)
Senast redigerad av heheho 2018-02-14 kl. 13:18.
Citera
2018-02-14, 14:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Knappast hans egna inlagor om skatteärendet...? Desamma som han nyss skickat till Skatteverket? Vad skulle han med dom att göra? Han hade väl tagit kopior innan han skickade in överklagandet?
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Det finns flera saker kring skattedockumentet som osar "hata slumpen":

- Väktarnas oförmåga att redogöra vad det gjorde på platsen runt 23.00 (om det nu var väktarna som var där).
- Harvard=Omvittnat OPs viktigaste huvudvärk just då
- Handlingarna som inlämnats av OP mycket nära i tiden, någon dag innan (gårdagen?, förrgårdagen)
- att någon med anknytning till Sigge som är brottsdömd är där och pillar vid 18 snåret
- Kopplingen till Emma R som ju OP träffade på Harvard, och är sista utomstående han pratar med i telefon
- Rotshilds kopplingar till MI6
- Det klumpiga och ovanliga raderingsförsöktet.

Allt detta under upptakten till grandfinale.
Visst kan man hitta (bort)förklaring på varje enskild bit om man vill
men det luktar "hata slumpen"
har ingen klockren teori dock

För mig brukar jag ta upp detta som första berättelse när någon frågar varför jag inte tror på CP, det flesta håller med om att timingen på en sådan ovanlig händelse är märklig.
Annie Fernberg var dessutom brorsdotter till Lidingö-Kjelle, han som lyssnade på span den kvällen och hörde att trafiken var starkt kodad, och som ringde Sigge och berättade om mordet.

Och Annie F var tillsammans med Lasse Schnell som leasade en vit Volvo som rörde sig i krokarna denna kväll. Jag minns inte riktigt, men antingen var det Annie eller en väninna som bodde i närheten av barackerna på Tunnelgatan. Det kan mycket väl varit denna Volvo som stoppade Sigge ungefär vid tiden för mordet.

Lasse Schnell skriver i Palmerummet och på andra forum .

https://moparkivet.wordpress.com/dok...vittnesforhor/

RÄTTELSE: Schnell skriver i Palmerummet att hans vita Volvo blev krockskadad ch skrotades två månader innan MOP.
Senast redigerad av iesho 2018-02-14 kl. 15:20.
Citera
2018-02-14, 15:02
Medlem
hehehos avatar
Citat:

https://moparkivet.wordpress.com/dok...vittnesforhor/

När man ser listan av vittnen så är det inte annat än att man kan förstå en legosoldat som tvekar för att det är för mycket folk på plats (enl. Lingärde mm).
Citera
2018-02-14, 17:47
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
En annan som blev varnad var väl tidningsredaktören för nått värmländskt veckoblad, eller hur var det?

Uppgiften om hoten mot Helgextras Lennart Lindström är väl det du syftar på . Uppgifterna om hoten mot LL såg jag först i UFO-Sundbergs alster och då slår varningsklockorna för mig innan jag hittar någon mer källa.
Citera
2018-02-14, 18:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anna H blev varnad,Lingärde och Martinger trakasserade.
Effekten av mötet med mannen gjorde att Anna H tystnade helt.

Rolf Dahlgren blev också varnad om jag förstått det hela rätt.
Finns det någon gemensam nämnare mellan dessa personer?

Finns det fler personer, finns det personer som blivit varnade och är tysta om det hela?

Spekulation: jag undrar om till exempel Hans H med bestämda ordalag kan ha förklarat för LP vad hon kunde säga och inte säga.

I det här avsnittet läser man bland annat upp mötet med den mystiske mannen på konditoriet.
Palmemordet Anna Hage 30 år av tystnad

https://www.youtube.com/watch?v=qoZ9WsLbRrI

Av de trakasserier som Jerry Martinger berättar är det framförallt uppläxningen i maj 1991 från den moderate ordföranden i försvarsutskottet, Arne Andersson i Ljung som sticker ut. Den senare hade Carl Bildts öra och skulle knappast agera utan godkännande från sin partiledare.
Citera
2018-02-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Uppgiften om hoten mot Helgextras Lennart Lindström är väl det du syftar på . Uppgifterna om hoten mot LL såg jag först i UFO-Sundbergs alster och då slår varningsklockorna för mig innan jag hittar någon mer källa.
Troligare att det rör sig om den socialdemokratiske chefredaktören på målarnas
facktidning. Han skrev en hel del om MOP men upphörde sedan helt med detta
eftersom han fått ett antal otäcka hotbrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in