Ja han fick mig att bli nyfiken iaf. Får väl slå på trean ikväll och kolla de första avsnitten.
Han säger att spanarna som drog hem hade suttit på första parkett om de varit där, att förhörsprotokollet med dom fortfarande är maskat. Han undrar varför om nu CP är friad.
Min personliga kommentar till det är att det kan vara maskat pga att det inte rör CP.
Han säger också i intervjun att han tror sig veta vem mannen är som fikar med Hage. En militär-wannabee som var ökänd för att ragga brudar iförd medaljbehängd uniform. En som försvarsmakten hade en hel del problem med då.
Borde vara lättare att identifiera med det upplägget. Min konspiratoriska läggning anar att det är meningen. Tänker mig att Hyllin har som uppdrag att ta fram allt som inte längre går att dölja, ge det en alternativ, ofarlig riktning och om möjligt stänga vägar in i und-världen. T ex medaljmannen. Men som sagt, osvuret är bäst.
Sedan var det en nyhet för mig att Hyllin var kustjägare i lumpen. Det tar han upp i samband med militären och Hage.
Citat:
Ursprungligen postat av
folken1
Hylin intervjuas av Robert Laul i dagens Aftonbladet, dessvärre Plus-artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-pa-plats-nu
Framkommer bland annat att AB "kommit över" (Hylin som "läckt"?) ett förhör från "hösten 1989" där Nässéns hemåtvändande polis påstås ha något att berätta om CP. Dessa delar är dock maskade så frågan är hur Hylin kan känna till det? Sedan nämns även att knarkspan ska ha haft en styrka på "12 till
22" man i kvarteret. Båda uppgifterna låter bekanta på något sätt...
Vesslans sista fjärt finns det ett japanskt uttryck som heter...