2018-04-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Just det som är intressant. FFV står med men inte protector och televerket. Varför skulle han ljuga om scandic dock?

Hur gångbart är det med meriter att ha sålt vapen till HH och ha varit nämnd som misstänkt eller kopplad till heilande. När linkedincvt skrivs är det redan så långt tillbaka att att ingen kollar eller kanske ens försöker kolla. Som personalche har jag sett otaliga exempel på den typen av skönmålning.
Citera
2018-04-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Hur kan du vara så säker på att det är falsk information? Hade du sagt osannolik eller tvivelaktig information så hade jag kanske kunnat instämma, men att hävda att något är falsk information eller desinformation kräver bevis för att det är det, annars är det bara skitsnack anser jag. Då står du i sådana fall själv för desinformationen.
Att hela Flygares story är falsk och lögnaktig finns inga tvivel om.Samma gäller tidigare tips som innehållit falska dokument etc.etc.

Ok men då vet vi var vi har dig med omvända resomemangen. Påstå något rakt ut i luften och kräv att någon bevisar att det är falskt annars är det desinformation att påpeka att påståendet i sig bygger på falsk information

Nej tänker du och argumenterar så så kanske du röner större framgång på trurhersajter.
Citera
2018-04-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Ja, de har väl inget att vinna på att erkänna själva att de var inblandade, men om de var det så är det ju lägligt att skylla på någon annan innan denne hinner peka ut en själv. Vad jag förstått så skedde de här utpekandena när man gav amnesti för en massa poliser och säkerhetstjänstfolk och gjorde någon slags utredning över vem som låg bakom vad. En hel del mord och attentat erkändes väl, men Palme-mordet gav ju ingen amnesti så det lär man väl inte ha velat erkänna om man nu låg bakom det. En möjlighet att Palmemordet dök upp i de här sammanhangen kan ju faktiskt vara att man var rädd att det skulle komma fram i och med att Apartheid-regimen upplöstes, och man ville därför sätta dit någon annan än sig själv. Kanske var det en medveten taktik att skylla på varandra för att det skulle förbli ouppklarat.

Kanske var det bara en märklig slump att snack om Palmemordet dök upp bland en del sydafrikanska säkerhetstjänstpersoner, men då borde man försöka förklara varför det skedde? Det borde väl vara en gnutta intressant i alla fall?

Sydafrikanska högsta domstolen har på fråga utrett om Palmemordet skulle omfattas av amnesti, och svaret är ett tydligt "ja".

Jag tror att de som blev dömda till fängelse var frustrerade över att deras chefer gick fria och försökte dra ned dem med sig i fallet via de otvetydiga rykten om inblandning i MOP som fanns inom säkerhetstjänsten i Sydafrika.
Senast redigerad av professorX 2018-04-05 kl. 09:19.
Citera
2018-04-05, 10:58
Medlem
Hylin intervjuas av Robert Laul i dagens Aftonbladet, dessvärre Plus-artikel:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-pa-plats-nu

Framkommer bland annat att AB "kommit över" (Hylin som "läckt"?) ett förhör från "hösten 1989" där Nässéns hemåtvändande polis påstås ha något att berätta om CP. Dessa delar är dock maskade så frågan är hur Hylin kan känna till det? Sedan nämns även att knarkspan ska ha haft en styrka på "12 till 22" man i kvarteret. Båda uppgifterna låter bekanta på något sätt...

Vesslans sista fjärt finns det ett japanskt uttryck som heter...
Citera
2018-04-05, 11:22
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Skelleftehamnsmannen , som är anonym . Bör tilläggas att de två observationerna är de enda som offentliggjorts, kan finnas fler
Nån som har en länk till skelleftehamnsmannens brev samt ullas vittnesförhör hos polisen?
Citera
2018-04-05, 11:24
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vet ej säkert, men det ser ut att vara en stabil pjäs. En person som visste vem han var sade att Christer Granqvist vägde minst 120kg. När man ser honom på bilderna från palmerummet ser han inte fläskig ut, han kan nog varit gott och väl 190cm.
Så han är tänkbar som den långe blonde wt mannen
Citera
2018-04-05, 11:37
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
https://www.expressen.se/nyheter/fyl...-erkanna-i-tv/
”Kommisarie fyllskalle” uttalar sig i media igen... suck
Citera
2018-04-05, 11:53
Medlem
FurirRevaers avatar
Ja han fick mig att bli nyfiken iaf. Får väl slå på trean ikväll och kolla de första avsnitten.

Han säger att spanarna som drog hem hade suttit på första parkett om de varit där, att förhörsprotokollet med dom fortfarande är maskat. Han undrar varför om nu CP är friad.

Min personliga kommentar till det är att det kan vara maskat pga att det inte rör CP.

Han säger också i intervjun att han tror sig veta vem mannen är som fikar med Hage. En militär-wannabee som var ökänd för att ragga brudar iförd medaljbehängd uniform. En som försvarsmakten hade en hel del problem med då.

Borde vara lättare att identifiera med det upplägget. Min konspiratoriska läggning anar att det är meningen. Tänker mig att Hyllin har som uppdrag att ta fram allt som inte längre går att dölja, ge det en alternativ, ofarlig riktning och om möjligt stänga vägar in i und-världen. T ex medaljmannen. Men som sagt, osvuret är bäst.

Sedan var det en nyhet för mig att Hyllin var kustjägare i lumpen. Det tar han upp i samband med militären och Hage.
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Hylin intervjuas av Robert Laul i dagens Aftonbladet, dessvärre Plus-artikel:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-pa-plats-nu

Framkommer bland annat att AB "kommit över" (Hylin som "läckt"?) ett förhör från "hösten 1989" där Nässéns hemåtvändande polis påstås ha något att berätta om CP. Dessa delar är dock maskade så frågan är hur Hylin kan känna till det? Sedan nämns även att knarkspan ska ha haft en styrka på "12 till 22" man i kvarteret. Båda uppgifterna låter bekanta på något sätt...

Vesslans sista fjärt finns det ett japanskt uttryck som heter...
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-04-05 kl. 12:15.
Citera
2018-04-05, 12:17
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Ja han fick mig att bli nyfiken iaf. Får väl slå på trean ikväll och kolla de första avsnitten.

Han säger att spanarna som drog hem hade suttit på första parkett om de varit där, att förhörsprotokollet med dom fortfarande är maskat. Han undrar varför om nu CP är friad.

Min personliga kommentar till det är att det kan vara maskat pga att det inte rör CP.

Han säger också i intervjun att han tror sig veta vem mannen är som fikar med Hage. En militär-wannabee som var ökänd för att ragga brudar iförd medaljbehängd uniform. En som försvarsmakten hade en hel del problem med då.

Borde vara lättare att identifiera med det upplägget. Min konspiratoriska läggning anar att det är meningen. Tänker mig att Hyllin har som uppdrag att ta fram allt som inte längre går att dölja, ge det en alternativ, ofarlig riktning och om möjligt stänga vägar in i und-världen. T ex medaljmannen. Men som sagt, osvuret är bäst.

Sedan var det en nyhet för mig att Hyllin var kustjägare i lumpen. Det tar han upp i samband med militären och Hage.

Hade dessa misstankar när det gäller Hages berättelse. Var för mycket som inte stämde. Varför ringa till arbetsgivarens telefon ex. och inte söka upp henne i hemmet? Varför synas offentligt med en massa medaljer och militärklädsel om man nu var så hemlig. Fick känslan av att det handlade om en mytoman och det verkar stämma.
Citera
2018-04-05, 12:21
Medlem
FurirRevaers avatar
Vi får se men tror som du. Knäppt av den särskilda verksamheten att springa omkring i uniform. Det drar till sig uppmärksamhet.

Underskatta dock inte möjligheterna av att medaljmannen ändå kan ha varit ett sändebud. Se alltid till att ha flera lager av separation mellan dig själv och den som skall påverkas. Då kan man lätt förneka det hela: - Så han är i farten igen! Det är ju en mytoman, det känner ju alla till.

Vi får väl se om det dyker upp något förslag på vem han avser. Flera borde känna igen beskrivningen om han nu var en sådan ökänd plåga på sin tid.
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Hade dessa misstankar när det gäller Hages berättelse. Var för mycket som inte stämde. Varför ringa till arbetsgivarens telefon ex. och inte söka upp henne i hemmet? Varför synas offentligt med en massa medaljer och militärklädsel om man nu var så hemlig. Fick känslan av att det handlade om en mytoman och det verkar stämma.
Senast redigerad av FurirRevaer 2018-04-05 kl. 12:33.
Citera
2018-04-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer

Det blir inte riktigt intressant förrän halvvägs in i fjärde avsnittet, när det handlar om knarkspaning och det förfalskade telefonprotokollet.
Citera
2018-04-05, 13:55
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Att hela Flygares story är falsk och lögnaktig finns inga tvivel om.Samma gäller tidigare tips som innehållit falska dokument etc.etc.

Ok men då vet vi var vi har dig med omvända resomemangen. Påstå något rakt ut i luften och kräv att någon bevisar att det är falskt annars är det desinformation att påpeka att påståendet i sig bygger på falsk information

Nej tänker du och argumenterar så så kanske du röner större framgång på trurhersajter.

Visst finns det mycket som tyder på att det kan vara förfalskade dokument, men du VET inte om det verkligen är det. Att då gå ut och påstå tvärsäkert att det är falsk information eller desinformation är ju att själv ägna sig åt desinformation anser jag.

När jag i början läste här i tråden om vad folk skrev om saker så uppfattade jag att man var helt säker när man kallade saker för falsk information och desinformation, men när jag gått till källorna så har det i stort sett aldrig varit bevisat vare sig att det varit riktiga uppgifter eller oriktiga uppgifter. Diskvalificerar man alla tveksamma uppgifter så gör man det inte bara lätt för sig själv, man sprider falska rykten också.

Ingen bryr sig väl om det här inlägget, men jag skulle uppskatta om man använder orden "falsk" och "desinformation" när man verkligen vet att det är det och inte när man TROR att det är det. Det är två helt olika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in