Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-06, 17:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är inte långsökt att anta att det var han som firades av, men det kan också ha varit någon annan, och Jugoslavien-ordern behöver nödvändigtvis inte heller vara het i sammanhanget, men visst borde hela gänget ha undersökts noggrannare. Motivbilder kan ha funnits i antal, och mer direktakoppling till mordplatsen går inte att hitta.
Divergerande vittnesmål, och svårbestämda positioner och rörelser runt mordplatsen som aldrig klarades ut.

Yttermera ett antal slumpmässigt uppdykande vänner till gänget som positionerar sig med bil 40 m söder om mordplatsen ett par minuter innan mordet.
Nu ska alla på fest, men utredarna har inte ens förhört sig om vilka personerna i bilen var.
Hej och hå...

Att ett tiotal glada laxar från Bofors ute och slår runt på stan en fredagkväll är i sig inget konstigt, men denna slapphet från utredningen är direkt provocerande. Så provocerande att man faktiskt undrar om det inte funnits något här som framkallat utredningsångest...

https://www.expressen.se/nyheter/gws...-mordarjakten/
Han startade ett eget företag i mars 1986 vilket väl ökar sannolikheten. Av någon anledning har hans LinkedIn tagits bort idag. Jag håller för ganska troligt att det var Dolle som avtackades på restaurang Klara.
Citera
2019-02-06, 18:16
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Trots att det grävts en del i Christer A-spåret genom åren har jag aldrig sett mer än en bild på honom. Finns det verkligen inga andra foton på karln? Tycker det har antytts i olika sammanhang att han till det yttre ska ha varit rätt oförenlig med en gm, men hur såg människan ut egentligen? Vid tiden för mordet då. Personer av hans typ brukar gå ned sig rätt fort.

I facebookforumet Palme-Rummet finns två bilder, upplagda av en kille vars mor var klasskamrat med Christer A.

Ena bilden visar honom i sjunde klass, andra bedömer jag vara en konfirmationsbild.

Han ser mycket säregen ut, lätt buttert utseende minst sagt.

Den som är med i Palme-Rummet bör kunna söka på ordet Harplinge, för det är alltså CAs uppväxtort.

Konfirmationsbilden ska vara från 1966, så CA bör vara född - 51, eller däromkring.

Harplinge klingar lite Föllinge va, men det är alltså samma håla utanför Halmstad som MP i Gyllene tider kommer från.

Den som saknar Facebook kan ge mig en snabbkurs i hur man laddar upp bilder på något anslag och länkar till, jag är ingen datormänniska.
Citera
2019-02-06, 18:26
Medlem
SGDFs avatar
Som en kuriositet, verkar det faktiskt som det står skrivet "Dhet är fullkomnat", alldeles ovanför Christer Andersson i kyrkan.

Något för dig att bita i IESHO, och tack för din senaste vänsterkrok.
Citera
2019-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Som en kuriositet, verkar det faktiskt som det står skrivet "Dhet är fullkomnat", alldeles ovanför Christer Andersson i kyrkan.

Något för dig att bita i IESHO, och tack för din senaste vänsterkrok.
CA tycker jag som person är betydligt intressantare än SE.
Minuset är ju att han inte direkt går att koppla till brottsplatsen.
Vore intressant om även han fanns med i konfrontationsgruppen när LP pekade ut CP. Tyvärr finns väl inga uppgifter om att hon någonsin konfronterats med honom trots att hon sett flera hundra fotografier på olika personer.

Går man strikt efter GMP stämmer han ju förbluffande väl. Nästan för väl för att inte misstänka att upphovsmännen mer hade honom än CP i bakhuvudet.
Det är ju Även Jan Olsson och Hasse Aros favoritspår som jag förstår.
Jag försöker ta mig igenom poddavsnitten med Paul Smith, men tycker att danskan är svårlyssnad.
Hans historia om det sålda vapnet på Skeppsholmen låter inte det minsta trovärdig.
Svårbedömd typ.

Finns det något mer uttalat Palmehat än att han påstås ha skjutit mot TV:n då Palme var i bild, och går den historien att bekräfta?
Citera
2019-02-06, 21:12
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Någon from fantasi är det inte.

https://iesho.blogspot.com/2018/09/4...l-polisen.html

Dina fantasier ihop med ett anonymt inskickat spaningstips innehållande direkta felaktigheter . Ingrid Klering bodde på Vanadisvägen 1986 och inte på Forresta hotel. Spaningstipset innehåller halvkvädna visor men inget i sak. Sven-Olof Håkansson och Bertram Brinkeborn som nämns var ledande inom hightec smuggling till sovjet och andra WP stater under första halvan av 80-talet.

Magnus Busk berättar att hans farsa och Agne Klering hade fester där Olof Palme ogillades. Det är ingen sensation , som du minns var det många som tyckte så på 80-talet. Ockie Anderssons beryktade tavla som Ingrid Klering påstås gett till Mårten Palme har aldrig setts utan är just ett påstående.
Citera
2019-02-06, 21:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
vad exilbalter tyckte om op:

https://news.err.ee/875437/book-palm...onian-diaspora

Joel Haukka citeras utan misstankarna om hans KGB koppling nämns. Inte heller Stieg Larsson var speciellt intresserad av detta.
Citera
2019-02-06, 21:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Dina fantasier ihop med ett anonymt inskickat spaningstips innehållande direkta felaktigheter . Ingrid Klering bodde på Vanadisvägen 1986 och inte på Forresta hotel. Spaningstipset innehåller halvkvädna visor men inget i sak. Sven-Olof Håkansson och Bertram Brinkeborn som nämns var ledande inom hightec smuggling till sovjet och andra WP stater under första halvan av 80-talet.

Magnus Busk berättar att hans farsa och Agne Klering hade fester där Olof Palme ogillades. Det är ingen sensation , som du minns var det många som tyckte så på 80-talet. Ockie Anderssons beryktade tavla som Ingrid Klering påstås gett till Mårten Palme har aldrig setts utan är just ett påstående.
Det var Agne Klering som ska ha bott på Forresta Hotell under 1986. Tavlan har setts av ett flertal personer, förmodligen ett hundratal, att inte du har sett den eller att inte jag kan visa upp den betyder inget.
Citera
2019-02-06, 22:14
Medlem
Citat:
CA tycker jag som person är betydligt intressantare än SE.
Minuset är ju att han inte direkt går att koppla till brottsplatsen.
Vore intressant om även han fanns med i konfrontationsgruppen när LP pekade ut CP. Tyvärr finns väl inga uppgifter om att hon någonsin konfronterats med honom trots att hon sett flera hundra fotografier på olika personer.

Går man strikt efter GMP stämmer han ju förbluffande väl. Nästan för väl för att inte misstänka att upphovsmännen mer hade honom än CP i bakhuvudet.
Det är ju Även Jan Olsson och Hasse Aros favoritspår som jag förstår.
Jag försöker ta mig igenom poddavsnitten med Paul Smith, men tycker att danskan är svårlyssnad.
Hans historia om det sålda vapnet på Skeppsholmen låter inte det minsta trovärdig.
Svårbedömd typ.

Finns det något mer uttalat Palmehat än att han påstås ha skjutit mot TV:n då Palme var i bild, och går den historien att bekräfta?

Kanske har du redan läst Aftonbladets intervju med honom från 1999.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...lmemordet.html
Citera
2019-02-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Kanske har du redan läst Aftonbladets intervju med honom från 1999.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...lmemordet.html
Nej, tack för länken.
Han dementerar skottet mot TV:n, men varifrån kommer ryktet?

Han kanske han vet i vilka händer vapnet kommit, men inser också att det är ofördelaktigt att berätta om saken.

Kan vara han som gjort det, kan också vara så att han är orolig eller tror att hans vapen har använts vid mordet och därmed håller käften....

Något döljer han om vapnet, men därifrån till mordplatsen är det en bit kvar.
Citera
2019-02-07, 00:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, tack för länken.
Han dementerar skottet mot TV:n, men varifrån kommer ryktet?

Han kanske han vet i vilka händer vapnet kommit, men inser också att det är ofördelaktigt att berätta om saken.

Kan vara han som gjort det, kan också vara så att han är orolig eller tror att hans vapen har använts vid mordet och därmed håller käften....

Något döljer han om vapnet, men därifrån till mordplatsen är det en bit kvar.

Har brodern intervjuats, ringde han verkligen och bad polisen köra till hans bostad för att kolla läget?
Citera
2019-02-07, 07:44
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har brodern intervjuats, ringde han verkligen och bad polisen köra till hans bostad för att kolla läget?

Enligt palmemordspodens intervju med Paul Smith är brodern inte speciellt förtjust i samtal med denna inriktning.

Nu har jag bara lyssnat på del ett ännu, men man blir ju nyfiken även på brodern. Hade polis eller journalister frågat om min avlidne bror i det här ärendet, hade jag beredvilligt ställt upp.

Paul Smith och jag delar tydligen uppfattningen att Holmer led av en narcisistisk personlighetsstörning.
Citera
2019-02-07, 08:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Enligt palmemordspodens intervju med Paul Smith är brodern inte speciellt förtjust i samtal med denna inriktning.

Nu har jag bara lyssnat på del ett ännu, men man blir ju nyfiken även på brodern. Hade polis eller journalister frågat om min avlidne bror i det här ärendet, hade jag beredvilligt ställt upp.

Paul Smith och jag delar tydligen uppfattningen att Holmer led av en narcisistisk personlighetsstörning.

Är det fullständigt klarlagt vad CA sysslade med?

Allmänt känd för att ha inkasserat en mängd pengar som sedan minskade i värde på grund av penningpolitiken.

Vad arbetade mannen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in