2019-07-05, 18:16
Medlem
SGDFs avatar
Allt snack om patsy och att poliser och läkare och LAC skulle motverkat uppklaring är till 100% skräp. Det går nämligen inte schemalägga en så stor apparat.

Gör gärna ett försök! Man behöver inte skjuta någon för att testa.

Vem som har heilat på fyllan är 100% skräp.

Visst, några militärer kan ha slutit en pakt, men det stoppar vid tre fyra personer.

Folk i tråden är tokiga.
Citera
2019-07-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Allt snack om patsy och att poliser och läkare och LAC skulle motverkat uppklaring är till 100% skräp. Det går nämligen inte schemalägga en så stor apparat.

Gör gärna ett försök! Man behöver inte skjuta någon för att testa.

Vem som har heilat på fyllan är 100% skräp.

Visst, några militärer kan ha slutit en pakt, men det stoppar vid tre fyra personer.

Folk i tråden är tokiga.

Jag har ett seriöst förslag. Läs vad heheho och jag har skrivit och låtsas att du tror på det i en vecka framåt och använd stoffet för att granska mordet från början utan att låsa dig fast vid gamla förutsättningar såsom sunt (bond) förnuft och annat onödigt. Du kan börja med att se den här videon med en sann expert på området handeldvapen för strid och självförsvar.

https://www.youtube.com/watch?v=o07RKoBE07o
Citera
2019-07-05, 20:05
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Det var länge sen jag hade färska kunskaper om vad som hände på gatuplanet-Du verkar kunna det som rinnande vatten. Vågar därför inte ha nån bestämd uppfattning mer än att det verkar jävla skumt.
Som du vet har jag en förkärlek för metadiskussioner-Vad har vi grunder för vad vi tror på, räcker det med att stapla fakta, borde vi inte istället försöka falsifiera våra teorier-om inte det går ja då är teorin sann osv.
Skriver det här för att många verkar sitta fast i sina förutfattade meningar, Allt mer, allt eftersom tiden går- Dock inte du. Ett annat problem är att våra referensramar är så olika.Några insiders de flesta outsiders och så misstankar om desinfo i tråden.

Ja, i definitionen av intelligens ingår att den ökar ju fler teorier man kontemplerar samtidigt. Fakta kommer alltid att vara "fuzzy" här med en belief-faktor på allt , det är väldigt få saker vi vet säkert. Och uncertainty reasoning är ju svårt men det kan göras, först kanske man måste hitta en intuitiv model på de alternativ som verkar troliga, annars blir det för svårjobbat. Men sen kan det vara dags för hårdare klassificering.

En falsifiseringsgraf vore kul och är enklare, typ:
Falska kulor falisifierar ensam galning.
utan tillgång till vapen,snabbt falisfierar Ensam galning
Ingen hittat motivation falisifierar teori från rationell aktör (så långt vi vet)
osv
Citera
2019-07-05, 20:33
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, i definitionen av intelligens ingår att den ökar ju fler teorier man kontemplerar samtidigt. Fakta kommer alltid att vara "fuzzy" här med en belief-faktor på allt , det är väldigt få saker vi vet säkert. Och uncertainty reasoning är ju svårt men det kan göras, först kanske man måste hitta en intuitiv model på de alternativ som verkar troliga, annars blir det för svårjobbat. Men sen kan det vara dags för hårdare klassificering.

En falsifiseringsgraf vore kul och är enklare, typ:
Falska kulor falisifierar ensam galning.
utan tillgång till vapen,snabbt falisfierar Ensam galning
Ingen hittat motivation falisifierar teori från rationell aktör (så långt vi vet)
osv

När jag skrev falsifiering tänkte jag bara på "human "-work. Om jag förstår dig rätt menar du ngn slags modellering med variabler (Binära mfll?) som sammanfogas i en simulering? Här erinrar jag mig också vad IEHSO skrev för länge sen typ Bevisat, mycket sannolikt, sannolikt, möjligt, -----omöjligt
(föresten var har du tagit vägen IESHO, tänk inte bara på G*****A ). Kruxet i detta sammanhang är bla att "kvantifiera" dessa kvalitativa variabler. Iesho har ju f.ö också tagit fram intressanta simuleringar av olika objekts rörelser med tidpunkter mm
Citera
2019-07-05, 20:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Sanningen är enkel.

VI känner inte till den, eller så gör vi det, fast obevisat.

Låt oss utgå från att vi inte känner till sanningen. Då kan vi inte ta allt som intäkt och plussa ihop, verkligheten är inte sådan.

Det kan inte vara Harvard, möte, IB03, knarkspanare, Sydafikanska agenter, Ivan von Birchan, Bombmamnen, VD1, walkietalkies, Stay behind, nazihälsningar, Stegmordet, Ebbe och Holmer och sossarna, Korsikamötet, polisman Lars, Anders Larsson, en skånsk bonde, VG, SE, CA, LAC och Sabb, obduktionsläkare, Lange och Björk TILLSAMMANS.

99.8% är skräp. Personligen vågar jag inte ta bort CA eller SE, men huvudsakligen tror jag på en annan grej, ej nämnd härovan.

Se https://www.cia.gov/library/readingr...00050031-1.pdf

Senast redigerad av heheho 2019-07-05 kl. 20:55.
Citera
2019-07-05, 20:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Här har du fel. Det är utförligt behandlat i Palmelitteraturen och här i tråden att polisens
förklaringar över WT-männen i Gamla stan var en uppsättning påhitt som dessutom hela
tiden ändrades hit och dit och som har kunnat vederläggas. Upphovsmannen var den i
sådana sammanhang beryktade Almblad. Du verkar faktiskt riktigt dåligt påläst.

Jo jag vet det, det var därför jag skrev som jag gjorde. Ironi du vet.
Citera
2019-07-05, 21:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Här har du fel. Det är utförligt behandlat i Palmelitteraturen och här i tråden att polisens
förklaringar över WT-männen i Gamla stan var en uppsättning påhitt som dessutom hela
tiden ändrades hit och dit och som har kunnat vederläggas. Upphovsmannen var den i
sådana sammanhang beryktade Almblad. Du verkar faktiskt riktigt dåligt påläst.

Sen är det ju så, att från polisens håll har de sagt på sådant sätt att de tycker att de vet vilka detta handlar om, förklaringarna till trots.

Sen ska vi också ha klart för oss att bara för att polisen 1988-1996 gav krystade svar inte per automatik betyder att Anér och Borgnäs har rätt.

Anér skulle jag till och med påstå har fel i allt han skrivit.
Citera
2019-07-05, 21:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Sen är det ju så, att från polisens håll har de sagt på sådant sätt att de tycker att de vet vilka detta handlar om, förklaringarna till trots.

Sen ska vi också ha klart för oss att bara för att polisen 1988-1996 gav krystade svar inte per automatik betyder att Anér och Borgnäs har rätt.

Man skall nog inte blanda ihop Borgnäs och Anér, de är inte på samma planet. Om man läst "En kall vind..." se vet man att det är mycket försiktigt resonerat om varje möjligt scenario. Dessutom har han faktiskt upptäckt mycket av den fakta som sedan tagits upp av diverse granskningskommisioner, fristående journalister och politiker. Eller rättare sagt hardet kommit som tips till "Kanalen" men nogrannt uppföljt med med flera intervjuer med många år emellan över åren.
Citera
2019-07-05, 21:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Man skall nog inte blanda ihop Borgnäs och Anér, de är inte på samma planet. Om man läst "En kall vind..." se vet man att det är mycket försiktigt resonerat om varje möjligt scenario. Dessutom har han faktiskt upptäckt mycket av den fakta som sedan tagits upp av diverse granskningskommisioner, fristående journalister och politiker. Eller rättare sagt hardet kommit som tips till "Kanalen" men nogrannt uppföljt med med flera intervjuer med många år emellan över åren.

Ja, Borgnäs är seriös, det är inte Anér.
Citera
2019-07-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Häpnadsväckande! Vi tar ett av hundratals tänkbara exempel: Anér har skrivit om
det högintressanta brev som ledamoten i granskningskommissionen I-B Ahlenius
skrev till dåvarande ordf i GRK, S Marjasin och återgett innehållet ordagrant.
Du vill alltså påstå att detta brev aldrig existerat?
Citera
2019-07-05, 22:02
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Häpnadsväckande! Vi tar ett av hundratals tänkbara exempel: Anér har skrivit om
det högintressanta brev som ledamoten i granskningskommissionen I-B Ahlenius
skrev till dåvarande ordf i GRK, S Marjasin och återgett innehållet ordagrant.
Du vill alltså påstå att detta brev aldrig existerat?

Så här ser jag det. Anér var fantastisk på att gräva fram dokument, säger inget om det.

Men, jag är ingen fan av Anér då jag anser att han i sina slutsatser skarvar, hittar på, ljuger och ägnar sig åt rent förtal.
Till exempel var jag för ca 1 månad sedan i kontakt med fotograf Stig Almqvist, som Anér påstår har tagit ett av fotona som Anér påstår visa Lisbet vid Sabbatsberg. Almqvist sade att det var något Anér bara hittat på.
Jag var i kontakt med H-E Rehnstam i vintras, som skrev att han talat med Anér många gånger under åren efter MOP, ändå skrev Anér något helt annat än vad de pratat om.

Därmed är han diskad, enligt mig då, att ta på något som helst allvar vad gäller MOP.

Du får tro på honom om du vill, det säger jag inget om.
Citera
2019-07-05, 22:26
Medlem
På plats nummer 1 när det gäller katastrofer i utredningen så är fortfarande det enda beviset mordkulan (kulorna) inte säkrade och de kulor som hittades har hanterats av lekmän under överseende av en statsapparat som inte var helt kry.

Någon som har AK vittnesmål det är ju något eftersom det är hemligstämplat.

Hade vår omtalade CP pangat så hade puffran kommit fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in