Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Nä, det tycker jag inte att jag gör. Jag gnällde och sa det finns bättre metoder, du ville veta vilka. Jag gav lite exempel.

Vi tar det igen:
Citat:
Själva inringandet av skytten går att utföra mycket mer precist än att fundera kring vad IB gjorde och inte gjorde på sjuttiotalet, eller om GM bar blå mössa.
Inget exempel.

Citat:
Vem hade möjlighet att vara på Sveavägen vid tidpunkten, med ett vapen? Den som svarar vem som helst, lever i en fantasivärld.
Eftersom miljontals människor hade den möjligheten så är det här knappast heller ett exempel.

Citat:
Hur fick GM tag i sju, åtta år gammal ammunition?
Är det här ett exempel på en ”bättre metod” och i så fall, bättre en vad?

Citat:
Vem hade våldskapitalet och var så riskbenägen, men ändå målmedveten att han skjuter i ryggen utan att säga ett ord, och springer en lång sträcka efter dådet? Vad motiverar till en sådan handling? (Politiskt bokstavstroende, eller psykisk diagnos, eller reda pengar, inget att förlora etc.)
Fast de här funderingarna har jag personligen sett dryftas av ett antal av trådens deltagare, så hur blir det till ett exempel på en ”bättre metod” och i så fall, bättre än vad och varför då?

Citat:
Vilka liknande fall finns i Sverige? Vilka finns utomlands? Vilka kända fall finns förresten där åttio WT-observationer gjorts, varefter GM skjuter och springer?
Det är nog ingen som tillskriver samtliga WT-observationer samma värde, men innebär det att samtliga observationer därför helt saknar värde, menar du?

Det är i så fall knappast ett exempel på en ”bättre metod” utan snarare ett exempel på ett logiskt felslut.

Citat:
130 idioter har erkännt till polisen, har mördaren för sin omgivning berättat i inlindade ordalag? Helt säkert!

153:e kan vara värd att lyssna till, eller 28:e.
Menar du att PU svepande har avfärdat alla ’erkännanden’ som har gjorts utan att utreda något av dem?

Citat:
Ursäkta att det är allmänt hållet, men detta är inte ett lämpligt forum att gå in i detalj.
”Allmänt hållet” är som sagt bara förnamnet. Kryptiskt och helt utan ens en hint om varför du gnäller. Bara att du gnäller.

Varför gnäller du så mycket utan att bidra med ens ett uns av ett försök till substans?

Har du en ’agenda’ eller har du inte ens det?
Citera
2019-08-01, 01:10
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Själva inringandet av skytten går att utföra mycket mer precist än att fundera kring vad IB gjorde och inte gjorde på sjuttiotalet, eller om GM bar blå mössa.

Vem hade möjlighet att vara på Sveavägen vid tidpunkten, med ett vapen? Den som svarar vem som helst, lever i en fantasivärld.

Hur fick GM tag i sju, åtta år gammal ammunition?

Vem hade våldskapitalet och var så riskbenägen, men ändå målmedveten att han skjuter i ryggen utan att säga ett ord, och springer en lång sträcka efter dådet? Vad motiverar till en sådan handling? (Politiskt bokstavstroende, eller psykisk diagnos, eller reda pengar, inget att förlora etc.)

Vilka liknande fall finns i Sverige? Vilka finns utomlands? Vilka kända fall finns förresten där åttio WT-observationer gjorts, varefter GM skjuter och springer?

130 idioter har erkännt till polisen, har mördaren för sin omgivning berättat i inlindade ordalag? Helt säkert!

153:e kan vara värd att lyssna till, eller 28:e.

Ursäkta att det är allmänt hållet, men detta är inte ett lämpligt forum att gå in i detalj.

"utan att säga ett ord" ? Anders Björkman säger att de "småpratade med varandra" (FUP 104)

Förmodligen om regeringsarbete, regeringens ansvar ?
Senast redigerad av 299792458 2019-08-01 kl. 01:13.
Citera
2019-08-01, 03:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Bernando Leighton var kristdemokrat. Går dock troligen inte att översätta till svenska partier rakt av.

CD i Chile var i stort sätt identiskt med socialdemokraterna när det gäller placering i den politiska rymden. i kontrast mot Europa. Att CD partiet i Italien är CIAs verk är ett historiskt faktum, och med stor sannolikhet i flera andra europeiska länder.
I Chile däremot var det skapat av bla Leighton och hade en annan inriktning i stortsett överensstämmande med socialdemokraterna i europa.
Citera
2019-08-01, 08:31
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vi tar det igen:

Inget exempel.

Eftersom miljontals människor hade den möjligheten så är det här knappast heller ett exempel.

Är det här ett exempel på en ”bättre metod” och i så fall, bättre en vad?

Fast de här funderingarna har jag personligen sett dryftas av ett antal av trådens deltagare, så hur blir det till ett exempel på en ”bättre metod” och i så fall, bättre än vad och varför då?

Det är nog ingen som tillskriver samtliga WT-observationer samma värde, men innebär det att samtliga observationer därför helt saknar värde, menar du?

Det är i så fall knappast ett exempel på en ”bättre metod” utan snarare ett exempel på ett logiskt felslut.

Menar du att PU svepande har avfärdat alla ’erkännanden’ som har gjorts utan att utreda något av dem?

”Allmänt hållet” är som sagt bara förnamnet. Kryptiskt och helt utan ens en hint om varför du gnäller. Bara att du gnäller.

Varför gnäller du så mycket utan att bidra med ens ett uns av ett försök till substans?

Har du en ’agenda’ eller har du inte ens det?

Nej, jag har ingen agenda mer än att jag skalar av. Har trådskrivare eller författare, som lägger till, en agenda?

Metoden är att avskärma och göra rimlighetskalkyler. Att istället för att svepa och måla politiska landskapsbilder, göra dyk.

Att om man nu tror att SE eller Donald Forsberg är mördaren, åka till sommarstället, söka på adresser, kolla vapenvanan, prata med kompisar, till och med bli kompis med Donald Forsberg.

Observera att detta är exempel.

Om nu Inga Britt Ahlenius och Wall och Moelv har funderingar kring vad dom kallar Stay behind, ja då får dom upprätta kontakt med verkliga personer inom segmentet, via bulvaner förstås i deras fall. Finns ens segmentet? Vad kallade man sig? Förstod man vad man ingick i? Vem betalade, eller var det frivilligt engagemang?

Detta är återigen ett exempel på viktiga frågor som ännu saknar svar i denna tråd.

Och det är bara ett uppslag. Ett exempel.

Folk har dykt hands on i SE, vem är jag att avfärda det dom kommit fram till? Jag kan inte det, förrän jag hittar bättre. Har jag hittat bättre? Ibland tror jag det, ibland misströstar jag.
Senast redigerad av SGDF 2019-08-01 kl. 08:33.
Citera
2019-08-01, 08:38
Medlem
hehehos avatar
wikipedia:

Chilean General Manuel Contreras, head of DINA, has been indicted in Italy in 1995 for ordering the Leighton murder. Part of the indictment was based on testimony from Michael Townley. However, the Italian government was unable to get Contreras extradited from Chile, where he had already been incarcerated for ordering the assassination on Orlando Letelier. The deputy director of DINA, Raúl Iturriaga, was also sentenced.

visste inte att towley snackat, det har ju implicationer på MOP också.
Citera
2019-08-01, 11:14
Medlem
SGDFs avatar
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stay-behind

Läs under rubriken "Sverige".

Det är rätt viktigt att få någon av de 130-150 personerna under åren 1978-90 att framträda.

Var man företagsledare eller gerillakrigare?
Hur såg ett år för en av de 130-150 ut?
Finns inget eller något dokumenterat?
Exakt hur såg beslutskedjan ut?
Exakt hur tätt jobbade man med MI6?

Finns medlemsmatriklar, dokumentation, agendor, lönespecar, ersättningar, kvitton, uppdrag, nycklar, förråd, lägenhetskontrakt, bilar, militära utbildningscertifikat, utmärkelser, diplom, träningslokaler enbart i minnet på dom som var med?

Varför pratar ingen?
Citera
2019-08-01, 11:21
Medlem
SGDFs avatar
Och vidare, Onopono. Får du en ingivelse, den här personen är fan aktuell - gå rakt in!
Citera
2019-08-01, 12:13
Medlem
299792458s avatar
Citat:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stay-behind

Läs under rubriken "Sverige".

Det är rätt viktigt att få någon av de 130-150 personerna under åren 1978-90 att framträda.

Var man företagsledare eller gerillakrigare?
Hur såg ett år för en av de 130-150 ut?
Finns inget eller något dokumenterat?
Exakt hur såg beslutskedjan ut?
Exakt hur tätt jobbade man med MI6?

Finns medlemsmatriklar, dokumentation, agendor, lönespecar, ersättningar, kvitton, uppdrag, nycklar, förråd, lägenhetskontrakt, bilar, militära utbildningscertifikat, utmärkelser, diplom, träningslokaler enbart i minnet på dom som var med? Varför pratar ingen?

För det finns inga, SGDF

Det var bara en person som ville prata med statsministern om hans och regeringens politik mordveckan.
Citera
2019-08-01, 12:37
Medlem
Citat:
Nej, jag har ingen agenda mer än att jag skalar av. Har trådskrivare eller författare, som lägger till, en agenda?
Jag är ironisk här, tror jag.

Citat:
Metoden är att avskärma och göra rimlighetskalkyler. Att istället för att svepa och måla politiska landskapsbilder, göra dyk.
Självklart måste båda metoderna tillämpas. Detaljer. Överblick. Detaljer. Överblick ....

Citat:
Att om man nu tror att SE eller Donald Forsberg är mördaren, åka till sommarstället, söka på adresser, kolla vapenvanan, prata med kompisar, till och med bli kompis med Donald Forsberg.
Det vore idealet, jo. Jag tror att flertalet som intresserar sig för MOP och andra politiska lönnmord gör så för att utröna var någonstans man landar när alla efterforskningar, officiella och privata, är analyserade.

Själv befinner jag mig fortfarande i fas 1 där jag läser in mig på huvuddragen inom det publicerade materialet.

Fas 2 blir för min del att leta spår efter mörkläggning. Det förhållandevis lilla material jag så här långt har plöjt igenom säger att det ganska säkert var en mörkläggning och att den pågår i detta nu.

Jag tror att det precis som i de flesta andra politiska lönnmord som jag har fördjupat mig i är via mörkläggningen som man kan hitta de troliga gärningsmännen.

Förenklat formulerat.

Citat:
Om nu Inga Britt Ahlenius och Wall och Moelv har funderingar kring vad dom kallar Stay behind, ja då får dom upprätta kontakt med verkliga personer inom segmentet, via bulvaner förstås i deras fall. Finns ens segmentet? Vad kallade man sig? Förstod man vad man ingick i? Vem betalade, eller var det frivilligt engagemang?
Nja, det är ju i så fall PU’s uppgift att utreda. Det här är fortfarande en mordutredning. Att sedan vissa privatspanare gör ett hästjobb ska vi givetvis vara mycket tacksamma över.

Sådant kostar pengar och tar tid och alla är inte lika skickade att undersöka mordfall på fältet. Det här är självklart i botten ett stort och växande problem för demokratin även i lilla Sverige.

Den tredje statsmakten har gjort bankrutt och har delegerat sin funktion till allmänheten som i sin tur i den mån man försöker fylla den funktionen, inte sällan döms ut som ”konspirationsteoretiker”. Allt enligt känt koncept från ’föregångslandet’ på andra sidan Atlanten.

Citat:
Detta är återigen ett exempel på viktiga frågor som ännu saknar svar i denna tråd.

Och det är bara ett uppslag. Ett exempel.

Folk har dykt hands on i SE, vem är jag att avfärda det dom kommit fram till? Jag kan inte det, förrän jag hittar bättre. Har jag hittat bättre? Ibland tror jag det, ibland misströstar jag.
Om jag förstår dig rätt så är det meningslöst att diskutera MOP i ett internet-forum om man inte samtidigt bedriver egna efterforskningar på fältet.

Korrekt?
Citera
2019-08-01, 12:58
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag är ironisk här, tror jag.

Självklart måste båda metoderna tillämpas. Detaljer. Överblick. Detaljer. Överblick ....

Det vore idealet, jo. Jag tror att flertalet som intresserar sig för MOP och andra politiska lönnmord gör så för att utröna var någonstans man landar när alla efterforskningar, officiella och privata, är analyserade.

Själv befinner jag mig fortfarande i fas 1 där jag läser in mig på huvuddragen inom det publicerade materialet.

Fas 2 blir för min del att leta spår efter mörkläggning. Det förhållandevis lilla material jag så här långt har plöjt igenom säger att det ganska säkert var en mörkläggning och att den pågår i detta nu.

Jag tror att det precis som i de flesta andra politiska lönnmord som jag har fördjupat mig i är via mörkläggningen som man kan hitta de troliga gärningsmännen.

Förenklat formulerat.

Nja, det är ju i så fall PU’s uppgift att utreda. Det här är fortfarande en mordutredning. Att sedan vissa privatspanare gör ett hästjobb ska vi givetvis vara mycket tacksamma över.

Sådant kostar pengar och tar tid och alla är inte lika skickade att undersöka mordfall på fältet. Det här är självklart i botten ett stort och växande problem för demokratin även i lilla Sverige.

Den tredje statsmakten har gjort bankrutt och har delegerat sin funktion till allmänheten som i sin tur i den mån man försöker fylla den funktionen, inte sällan döms ut som ”konspirationsteoretiker”. Allt enligt känt koncept från ’föregångslandet’ på andra sidan Atlanten.

Om jag förstår dig rätt så är det meningslöst att diskutera MOP i ett internet-forum om man inte samtidigt bedriver egna efterforskningar på fältet.

Korrekt?

Det är inte särskillt verkansfullt, nej.

Litteraturen är en underhållningsgenre som pekar åt fel håll. Tycker man om den här formen av underhållning, visst, go ahead.

Utredaren nämnde Suckdorffsvapnet, tror jag. Varför inte låta en palmemordsutredare vara ledig ett halvår, och sedan köpa revolvern för pengarna? Det är kanhända gjort, utan att det nått offentligheten.

Ska mordet lösas, måste någon runt mördaren öppna munnen, eller han själv berätta. Det kanhända har hänt, utan att det nått offentligheten. Det kanhända att GM av ren lust hintat om det.

Det är många som är intresserade, och rätt vad det är kan någon komma att ha turen att poletten trillar ner.

Om mördaren lever i Sverige, ser ju en handfull till ett hundratal honom, varje dag.

Mörkläggning är en typisk återvändsgränd, rullgardin. Det existerar inte en mörkläggning i syfte att skydda GM. Däremot skyddar folk sina ämbeten och döljer sina tillkortakommanden, eller felslut med näbbar och klor.
Citera
2019-08-01, 13:33
Medlem
Citat:
Det är inte särskillt verkansfullt, nej.
Vilket då?

Citat:
Litteraturen är en underhållningsgenre som pekar åt fel håll. Tycker man om den här formen av underhållning, visst, go ahead.
Själv ser jag den som ett försök att komma till rätta med ett demokratiskt underskott. Att det är den enskilde medborgaren som försöker utröna vad som döljer sig bakom dimmorna/rökridåerna.

Citat:
Utredaren nämnde Suckdorffsvapnet, tror jag. Varför inte låta en palmemordsutredare vara ledig ett halvår, och sedan köpa revolvern för pengarna? Det är kanhända gjort, utan att det nått offentligheten.
Vilken utredare? Och varför plockar inte i så fall PU in revolvern för undersökning? Måste de ’köpa’ den, menar du?

Citat:
Ska mordet lösas, måste någon runt mördaren öppna munnen, eller han själv berätta.
Nja, det är endast två av ett potentiell mycket stort antal möjligheter du nämner här.

Citat:
Det kanhända har hänt, utan att det nått offentligheten. Det kanhända att GM av ren lust hintat om det.
Det här är ett problem, ja. Att PU fortfarande pågår och att allmänheten därför inte har insyn i allt den sysslar med och har sysslat med de senast + 30 åren.

Citat:
Det är många som är intresserade, och rätt vad det är kan någon komma att ha turen att poletten trillar ner.

Om mördaren lever i Sverige, ser ju en handfull till ett hundratal honom, varje dag.
Och den poletten har trillat ner i ditt fall?

Citat:
Mörkläggning är en typisk återvändsgränd, rullgardin.
Nej. Tvärtom så är det via en påvisad mörkläggning som man kan ställa ansvariga till svars. Postumt i värsta fall.

Citat:
Det existerar inte en mörkläggning i syfte att skydda GM. Däremot skyddar folk sina ämbeten och döljer sina tillkortakommanden, eller felslut med näbbar och klor.
Det stämmer att mörkläggningar kan ha ett antal orsaker för ett antal olika aktörer och grupperingar, men det är ändå där man måste börja.

Jag VET att morden på bl.a. JFK, Malcolm X, MLK Jr. och RFK följdes av en massiv mörkläggning i respektive fall och som pågår i denna dag. I dessa fyra fall så är det dessutom helt säkerställt att medlemmar av den amerikanska federala staten ingick i respektive konspiration, något jag inte hade vetat om jag inte fokuserat på mörkläggningen i dess olika enskildheter.

Vad gäller MOP så vet jag fortfarande för lite för att kunna säga något med säkerhet.

Du tycker att det är bättre att jag istället ägnar mig åt något annat, än att försöka ta reda på det?

Om det föregick/pågår en mörkläggning av mordet?
Senast redigerad av onopono 2019-08-01 kl. 13:38.
Citera
2019-08-01, 14:27
Medlem
Jag säger det igen! Eugene DeKock var i Sverige vid tiden för mordet på OP. Och jag vet detta helt säkert. Han blev utslussad med hjälp av folk inom Säpo. Så spåret är hetast mot Sydafrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in