Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-12, 00:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Exakt, eller det spelar inte så stor roll om jag skriver in en hel adress (http://www.tv.nu) eller söker på ordet TV. Det tar väldigt lång tid och framförallt när jag öppnar en ny flik.

Nu klockade jag hur lång tid det tog, 12 sekunder. Det är inga problem med Internetuppkoppling eftersom att det går fort att surfa runt inne på sidor, att ladda ned saker osv.
Jag har inget svar men du kan kanske säga om du är inloggad i Chrome, eller inte. Gissningsvis kan det ta längre tid med sökningar om du är inloggad eftersom den då söker i din webhistorik. Kan ha fel, men värt att testa att logga ut från Chrome om du är det.

Du kan också kolla på aktivitetshanteraren i Chrome för att se om det är nån flik som tar mycket minne/CPU.
Citera
2013-09-12, 00:43
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag har inget svar men du kan kanske säga om du är inloggad i Chrome, eller inte. Gissningsvis kan det ta längre tid med sökningar om du är inloggad eftersom den då söker i din webhistorik. Kan ha fel, men värt att testa att logga ut från Chrome om du är det.

Du kan också kolla på aktivitetshanteraren i Chrome för att se om det är nån flik som tar mycket minne/CPU.
Det löste sig faktiskt efter att jag tagit hem adwcleaner och rensat bort lite malwares. Tack ändå! Nu när jag ändå har ordet kan jag passa på att ställa ytterligare en fråga.

Jag växlar väldigt ofta språk mellan mina sökningar vilket faktiskt är ovanligt besvärligt för att vara Google. Jag får surfa in på exempelvis google.co.uk och välja English, därefter navigera in på google.se för att välja svenska och in på .dk för att välja danska, osv.

Egentligen vill jag i en popupmeny eller liknande där jag kan välja bland ett par förvalda språk redan i Chromes adressfält. Finns det något tillägg som erbjuder en sådan tjänst?
Citera
2013-09-12, 22:03
Medlem
Sidor som t.ex. Linkedin.com laddas inte korrekt/uppvisas inte korrekt för mig i Chrome. Även inte efter en format c:/. Jag har avaktiverat AdBlock för hela domänen.

Något förslag, någon?
Citera
2013-09-13, 09:34
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Exakt, eller det spelar inte så stor roll om jag skriver in en hel adress (http://www.tv.nu) eller söker på ordet TV. Det tar väldigt lång tid och framförallt när jag öppnar en ny flik.

Nu klockade jag hur lång tid det tog, 12 sekunder. Det är inga problem med Internetuppkoppling eftersom att det går fort att surfa runt inne på sidor, att ladda ned saker osv.

har inte gjort så på säkert 5 år. skrivet allt i sökrutan på google.se men skriver jag tex ginza i adressfältet så går det lika snabbt som en vanlig googlesökning. har ingen aning vad som kan va problemet, har aldrig hört talas om det tidigare i nån webbläsare

edit: tydligen är problemet löst nu
Senast redigerad av 927 2013-09-13 kl. 09:36.
Citera
2013-09-13, 09:38
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexeliasson
Sidor som t.ex. Linkedin.com laddas inte korrekt/uppvisas inte korrekt för mig i Chrome. Även inte efter en format c:/. Jag har avaktiverat AdBlock för hela domänen.

Något förslag, någon?

är aldrig på den sidan så jag vet inte hur den bör se ut, nån annan sida? använder du v29 stable?
Citera
2013-09-14, 00:17
Medlem
Som sagt, datorn ominstallerad och en helt färsk Chrome senaste versionen.

En annan sida jag får fel vid är t.ex. http://www.londonstockexchange.com/e...news-home.html både före och efter installationen.

Sidan blir helt vit, sen är vissa länkar klickbara i blå enkel text.

Tilläggen jag har är AdBlock, Evernote, Lastpass och Google Translate
Citera
2013-09-14, 09:02
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexeliasson
Som sagt, datorn ominstallerad och en helt färsk Chrome senaste versionen.

En annan sida jag får fel vid är t.ex. http://www.londonstockexchange.com/e...news-home.html både före och efter installationen.

Sidan blir helt vit, sen är vissa länkar klickbara i blå enkel text.

Tilläggen jag har är AdBlock, Evernote, Lastpass och Google Translate
Det måste vara något fel på deras sida, för när jag klickade på din länk så såg sidan ut att vara helt normal, men när jag klickade längst upp för att godkänna cookies, så blev sidan vit med en massa blå länkar precis som du skriver.
Citera
2013-09-16, 00:14
Medlem
Jag har ett problem i Chrome och Chromebaserade webbläsare.. Dock inte i Firefox eller IE. Använder varken Firefox eller IE, gillar Chrome bäst. Grejen är bara den att jag inte ser åäö-text i <p>-format..

Jag ser all <h..>-text men det är något med just <p> som gör att åäö blir ryska bokstäver som ser helt konstiga ut.

Vore evigt tacksam om någon vänlig själ hade kunnat komma på vad detta kan vara.. Har googlat som en galning utan resultat.

Mvh!
Citera
2013-09-17, 00:51
Medlem
Ändra "Ny flik" och startsida i Google Chrome?

Jag vetefan hur det hände men på något sätt har inställningarna ändrats i Google Chrome. Jag vill ha "mest besökta sidor" som både startsida och ny flik. Har haft detta innan men det har ändrats till sökmotorn Bing vilket är mycket irriterande.
Har försökt att ändra inställningarna men det går inte. Under "Vid start" kan jag ändra till "Öppna sidan Ny flik", "Fortsätt där jag slutade" och "Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor." Alla blir Bing oavsett hur jag gör, har även klickat i google.se i "Öppna en särskild sida". Någon som haft detta problem och löst det?
Citera
2013-09-17, 00:56
Medlem
Kolla om du har några bing tillägg, (verktyg -> tillägg) och avinstallera dessa i så fall.
Citera
2013-09-17, 00:58
Medlem
Citat:
Look down at the bottom left of the Bing search page. You will see that it is provided by Conduit. There is a restore button down there, if you click it you will restore chrome to it's settings, which will restore your search provider and what home page you have.

http://productforums.google.com/foru...me/O9gX8zTRHko
Citera
2013-09-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
http://productforums.google.com/foru...me/O9gX8zTRHko

Tack! Problemet är löst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto