2013-06-08, 21:10
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Exakt den vägen som står i terminalkommandot jag skrev ovan!
Du kan dra in filen i Terminal, då skriver den sökvägen och du kan utföra kommandot om du skriver till --uininstall.
Citera
2013-06-08, 21:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du kan dra in filen i Terminal, då skriver den sökvägen och du kan utföra kommandot om du skriver till --uininstall.
Utan punkten, bara.
Citera
2013-06-08, 21:19
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Utan punkten, bara.

Skall prova pojkar direkt!!
Citera
2013-06-08, 21:28
Medlem
tzjs avatar
Drog in filen i terminal. Den gjorde det den skulle. Matade in den andra kommandolinjen och bekräftade med mitt lösenord.

Drog hem updatern, och installerade. Funkade inte ändå.

Skit samma, jag får låta det vara. Ni skall ha stort tack för hjälpen. Det uppskattar jag väldigt mycket!
Citera
2013-06-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Exakt vilket kommando skriver du in när det failar?
Prova att rensa cachen som jag tipsade om innan.
har jag också gjort, fungerade icke
Citera
2013-06-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nästa gång du stänger chrome så kolla att alla dess processer avslutas självmant (innan du stänger av datorn?)

ursäkta , såg detta nu.

jag stänger väldigt sällan av min dator. problemet har dock lugnat ned sig men menar du att efter jag stängt chrome, kolla i aktivitetshanteraren om alla chrome är avstängda?

tack för svar
Citera
2013-06-09, 23:51
Medlem
Har stora problem med Chrome. Om jag exempelvis går in på Facebook så kan jag inte kommentera folks statusar, se vad andra har kommenterat folks statusar, kan inte ladda upp bilder eller någonting. Har provat FireFox, IE och Safari och där går det betydligt bättre.

Vad kan ha hänt? Jag har alla flashscript påslagna, så det är inte där felet ligger.
Citera
2013-06-10, 08:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Har stora problem med Chrome. Om jag exempelvis går in på Facebook så kan jag inte kommentera folks statusar, se vad andra har kommenterat folks statusar, kan inte ladda upp bilder eller någonting. Har provat FireFox, IE och Safari och där går det betydligt bättre.

Vad kan ha hänt? Jag har alla flashscript påslagna, så det är inte där felet ligger.

Har dock aldrig råkat ut för detta. Men har du provat den klassiska metoden? Rensar cookies + cashminnet.

Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2013-06-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har dock aldrig råkat ut för detta. Men har du provat den klassiska metoden? Rensar cookies + cashminnet.

Se om detta kan hjälpa dig.
Det hjälpte. tackar!
Citera
2013-06-13, 23:06
Medlem
Citat:
Så här gör du texten på skärmen större eller mindre
Öppna Skärmupplösning genom att klicka på Start-knappen , klicka på Kontrollpanelen och under Utseende och anpassning klicka på Ändra bildskärmsupplösning.
Välj något av följande alternativ:
Mindre - 100 % (standard). Text och andra objekt visas i normal storlek.
Medel - 125 %. Text och andra objekt visas i 125 procent av normal storlek.
Större - 150 %. Text och andra objekt visas i 150 procent av normal storlek. Det här alternativet visas endast om bildskärmen har stöd för en upplösning på minst 1200 x 900 bildpunkter.
Klicka på Verkställ.

Har gjort detta men antar att det bara funkar med IE. Hur ska man göra med chrome ? jag känner till +/- för att tillfälligt ändra storlek men sen när man kommer till ny sida så är det samma sak igen. Finns det lösning ?
Citera
2013-06-15, 08:08
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
ursäkta , såg detta nu.

jag stänger väldigt sällan av min dator. problemet har dock lugnat ned sig men menar du att efter jag stängt chrome, kolla i aktivitetshanteraren om alla chrome är avstängda?

tack för svar

ja, det kan tex va 15 processer som ska stängas
Citera
2013-06-16, 12:12
Medlem
Hej!

Om man öppnar en ny tab så har man ju dem mest använda sidorna där i olika rutor. Jag råkade kryssa bort Flashback från en nu, hur får jag tillbaks den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in