2013-04-04, 13:00
Medlem
.Sensejs avatar
Kan man på nåt sätt fixa så att när man laddar en viss typ av fil att de alltid sparas i samma mapp, t. ex alla .torrent-filer i en och samma mapp? (Istället för att leta fram mappen manuellt)
Citera
2013-04-04, 13:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Kan man på nåt sätt fixa så att när man laddar en viss typ av fil att de alltid sparas i samma mapp, t. ex alla .torrent-filer i en och samma mapp? (Istället för att leta fram mappen manuellt)

Ja, du finner detta under inställningar som både avser Chrome och µTorrent.
Citera
2013-04-05, 10:49
Medlem
Råttan!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband
Hej!
Idag när jag öppnade Chrome så märkte jag att alla menyer har blivit större! Ogillar skarpt! Någon som vet hur man får tillbaka de gamla mindre menyerna? Bifogar bild så ni lättare kan se:

Bild

Riktigt störande, nån som vet hur man fixar?
Citera
2013-04-05, 12:13
Medlem
Booness avatar
Får en skum fil ibland nerladdad. När jag söker i Google chrome. via deras sökmotor. "Search" heter den, som laddas ner till datorn. Någon annan som har fått det? är det något virus eller annat skit?
Citera
2013-04-05, 13:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Riktigt störande, nån som vet hur man fixar?

Det är den nya touch-gränssnitt. Inaktivera den genom att lägga - disable-new-menyn-stil till slutet av Shortcut mål så att det lyder "C: \ Program \ Google \ Chrome \ Application \ chrome.exe" - disable-new-menyn stil

Tills Google lägger ut en officiell fix, bör detta fungera för dig.
Citera
2013-04-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är den nya touch-gränssnitt. Inaktivera den genom att lägga - disable-new-menyn-stil till slutet av Shortcut mål så att det lyder "C: \ Program \ Google \ Chrome \ Application \ chrome.exe" - disable-new-menyn stil

--disable-new-menu-style
Citera
2013-04-06, 09:15
Medlem
Blev nån uppdatering så nu är texten större om man högerklickar och går in på verktyg, och då blev chrome helt plöstligt väldigt segt med, bara för mig? öppnar ny flik tar flera sekunder att ladda, mitt internet är inte segt i övrigt.
Citera
2013-04-06, 09:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Blev nån uppdatering så nu är texten större om man högerklickar och går in på verktyg, och då blev chrome helt plöstligt väldigt segt med, bara för mig? öppnar ny flik tar flera sekunder att ladda, mitt internet är inte segt i övrigt.

Jag upplevde detta som tvärtom. Jag gillar den nya gränssnittet. Men det kommer nog som sagt en patch för att återgår till standard.

Det nämns mycket om detta på Chromes forum.
Citera
2013-04-06, 10:56
Medlem
Citat:
Jag upplevde detta som tvärtom. Jag gillar den nya gränssnittet. Men det kommer nog som sagt en patch för att återgår till standard.

Det nämns mycket om detta på Chromes forum.

Jag gillar också det nya storleken, syns tydligare, så jag vill inte byta tillbaka till den gamla.

Men jag kanske skrev otydligt, när jag öppnar ny flik (behöver inte ens vara en hemsida utan bara ny flik ctrl+t, för att se "mest besökta" och sånt) så går det otroligt segt, står "laddar" i minst 10 sekunder, det här började efter att gränssnittet ändrades för mig nån gång igår.
Citera
2013-04-06, 11:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Det är störande att de släpper en sån här "fix" till ett OS som W7. Jag fattar grejen med W8, men håll det där då. Irriterar mig mycket på det här.
Citera
2013-04-06, 13:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är störande att de släpper en sån här "fix" till ett OS som W7. Jag fattar grejen med W8, men håll det där då. Irriterar mig mycket på det här.

Nja, aning störigt är det nog allt. Men nu efter någon dags användning så har jag vant mig med gränssnittet.

Vill man vara en lekman så finns denna build ute -> Google Chrome 28.0.1464.0 Dev

Har dock inte provat den. Man har kanske åtgärdat detta gränssnitt?
Citera
2013-04-06, 14:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Vill man vara en lekman så finns denna build ute -> Google Chrome 28.0.1464.0 Dev

Har dock inte provat den. Man har kanske åtgärdat detta gränssnitt?
Jag gillar vita menyn.
Finns däremot lite andra fel i nya: https://code.google.com/p/chromium/i...tail?id=226253 [ Issue 226253 - chromium - Tab titles move up and down as tabs are opened ]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in