Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-31, 18:56
Medlem
Bolliwollis avatar
Har nu suttit och sammafattat alla miljoner trdar ang detta mne och kommit fram till det att
thc (Den aktiva substansen i cannabis) stannar allt frn 2-30 dagar i urin prov och hgst en vecka i blod.
Allting beror p hur bra omsttning du har av vissa mnen i kroppen och hur mycket du rkt.
ven nr du rkte sist innan du rkte den dr sista joppen har sin betydelse.
Finns ingenting som sger
Kn:Man
lder:24
Lngd:189
Vikt:88kg
Thc i kroppen: 2 dagar och 21 timmar

Olika frn person till person.
Fr du reda p att du skall infr urinprov s frsk hlla dig borta frn holken.
Frsk ven dricka mycket, finns saker som fr thc att frsvinna snabbare n andra.
Bsta tipset.
Finns ju sjlvklart stt att rdda sig om du fr reda p att du skall in om ett par dagar och lmna prov.
Blir du till exempel stannad i bil eller p gatan och dom vill ha in dig p tester s r det bara att be.
Do not do the crime if you can not take the time.
r ju en olaglig handling du gr, och det leder till att du tar en risk.

S klarar du ett drogtest (urinprov)

Olika droger bryts ned olika fort i kroppen. Tiden drogen kan spras vid ett urinprov beror bl.a. p kroppsvikt, intagsdos och mnesomsttning.

Hr r en tabell ver ungefrliga tider:

Cannabis 3-30 dagar
Amphetamin 2-4 dagar
Kokain 2-4 dagar
Smntabletter 2-7 dagar
LSD, Ecstasy 2-4 dagar (kollas inte vid standardtest)
Opiater (Heroin) 2-4 dagar
PCP (Angel Dust) 8-14 dagar

Hur frbttrar jag mina odds vid ett drogtest?

Den enklaste lsningen r att dricka mycket vatten s att urinet spds ut. Hydrering kallas det. Om testutfraren mrker att du hydrerat dig blir testet underknt. Allts mste tgrder vidtagas fr att dlja hydreringen...

Problem 1: urinet blir klart och frlorar sin gula frg.
tgrd: Intag 50-100 mg Vitamin B2 och/eller B12. Detta frgar urinet gult i ngra timmar. Bda dessa B-vitaminer ingr i B-vitamin komplex tabletter, t ex becozym, som kpes receptfritt p apoteket.

Problem 2: Urinets creatinin-halt r fr lg pga hydreringen.
tgrd: t rtt ktt i 3 dagar fre provet, det hjer urinets creatinin-halt s att den blir normal efter hydrering.

Tillvgagngsstt:

Brja att ta rtt ktt (blodiga biffar, rostbiff) 3 dagar fre testet. Fortstt med detta fram till testdagen.

Kvllen innan testet drick 3-4 liter vatten, ta grna ven ngot vtskedrivande som kaffe eller vtskedrivande te. Det finns ven vtskedrivande tabletter.

P morgonen, drick ett par liter vatten och urinera ett par tre ggr fre testet. Ta grna ngot vtskedrivande ven nu. t 50-100 mg (10-20 st) B-vitamin tabletter.

Under testet: brja att urinera i toaletten. Urinera i muggen ngonstans i mitten och urinera det sista i toaletten. Brjan och slutet av urineringen innehller mest avfall. Det i mitten r renast.

Tips fr cannabis

Kortsiktigt:
Drick mycket vatten innan du ska pissa. Detta r effektivt eftersom man spder ut urinen och fljaktligen koncentrationen av THC. MEN, mnga laboratorier har satt mingrnser fr ngra av de andra mnena i urin. Ex. kreatinin, en nedbrytningsprodukt av kreatin i muskler. Andra avvikande saker r frgen med utsptt urin. Detta kan man tgrda med B-vitaminer. Dricka behver man bara gra ngra timmar innan man ska gra provet. Tnk p att ta det urinet som kommer i mitten, allts inte de frsta dropparna.

t kreatin och B-vitaminer:
Bde kreatin och ljst (mycket bra B-vitaminklla) kan man kpa i hlsokostbutiker. Detta behver man bara gra kvllen innan och morgonen man ska pissa. Mjligen att det kan vara bra att ta kreatin ngra dar i frvg.

Lite mer lngsiktigt:
Trna mycket. Nr man trnar kas mnesomsttningen och fettfrbrnningen. Mycket av det fett som finns lagrat i kroppen innehller THC (och dess nedbrytningsprodukter) och detta slpps ut i cirkulationen och lmnar kroppen snabbare vid trning. Trningen ska helst vara konditionstrning, men all trning r bttre n ingenting. Avbryt trningen ngra dagar fre provet.

Rd fr tidsperioden fram till testet:

Drick mycket vtska och kissa ofta. De flesta drogerna lmnar kroppen genom urinen eller nr du svettas. Tranbrs juice framkallar kissndighet och r drfr ett bra val men dyrt! Kaffe r vldigt bra, men inte fr mycket, inge bra fr magen.

* Drick 1,5 liter vatten med ca 10 gram Askorbinsyra ca 3 kvllar i rad ngra dar innan provet. Finns att kpa p alla mat affrer, 23 gram fr ca 16 kr.
* Drick sprit ngon kvll. Inte kvllen innan provet.
* Trna mycket, det gr s att THCt kommer till urinet och svettas ut eftersom det r fast i fett cellerna. Men sluta trna ca. 4-7 dagar innan testet annars r all THC kvar i urinet, frga mig inte varfr men gr det!
* t en nyttig diet, mat med hg fett halt kan sakta ner frsvinnandet av THC i fett cellerna. t nyttigt, t:ex fisk m.m.
* Om polarna slr p en joint, s g ivg en bit s du inte andas in ngot, fr minsta lilla s blir det possitivt p provsvaren. Undvik passiv-rkning!
* Frsk boka en tid fr piss-provet sent p dan. Morgon urinet r alltid smutsigast, p natten s samlas THC i urinblsan. Kissa minst 3 gnger innan du gr provet!

Rd fr testdagen:

* G upp tidigt och kissa ofta, som det str ovan s fylls urinblsan med THC under smnen. Morgon urinet r smutsigast!
* Du kan ta 325 mg aspirin 4 timmar innan testet. Asperin kan snka provsvaret med s mycket som 60%.
* Undvik alla sorters droger!
* Undvik alkohol!
* t bara sm ml. Helst nyttigt, s lite fett som mjligt!
* Undvik trning!
* Blev det akut?! Fixa en liten plaspse och hll dr lite diskmedel. Ha den i fickan och nr du ska kissa s doppar du fingertoppen i diskmedlet (endast lite grann), sen kissar du p fingret. Kanske lite ckligt. Var frsiktig fr dom vervakar dig hela tiden, gr det diskret. Frgar dom ngot sg att du missade! Efter provet mste du brja gra det ovanstende fr provet kommer visas misslyckat och du blir inkallad igen!

Nr du gr testet:

* Nr du kissar s ska du bara lmna den mittersta portionen av urinen i muggen. Kissa frst i toan sen i muggen sen i toan.

Klla: http://www.fajaf.com/lokalt/drogtest.html
Finns om du sker p google, men vissa kan ju inte ska dra s hoppas dom tminstone kan frska ska hr p flashback eller ser trden.

Kanske lite oklar FAQ men gjorde ett frsk att f bort alla sdana hr trdar.
2010-11-01, 19:51
Medlem
SleepaZs avatar
Hr r en annan bra FAQ om drogtester https://www.flashback.org/t357231
2010-11-01, 23:25
Medlem
Knusslarns avatar
Halloj alla ni
Angende de hr s undrar ja om ni skulle kunna f fram ett ganska skert svar p nr ja r ren :P

De r s att ja rkte brunt onsdag och torsdag frra veckan,
P onsdagen rkte jag med 3 andra personer 2 jollar, tog inte s vrst mycket av frsta jollen men delade jmt upp den 2:a mellan oss.
P torsdagen rkte jag med samma personer 2 pipor som vi delade p och kkade krypton :P
P fredagen va jag ute och drack (tror ja lste att sprit hade ngon invrkan p "reningstiden" och har inte rkt THC p bra lnge fre tillfllena

OM mig: ca 175 cm lng, "robust" ca 80 kg vikt, 18 r.

S r det ngon som skulle kunna "lista ut" nr jag r grn igen?:P
OBS: skert massa jvla stavhel hit och dit och ser ut som fan sjlv har skrivit men ni fr leva med det
2010-11-02, 00:12
Medlem
dygdetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knusslarn
Halloj alla ni

P onsdagen rkte jag med 3 andra personer 2 jollar,
P torsdagen rkte jag med samma personer
Verkligen vrt att nmna vilka du rkte med? tror du jag tycker du r hftig nu eller?
Fr vrigt s nmnde TS nstan det frsta han gjorde att denna FAQen r till fr att bli av med snna inlgg som ditt. Hur ska folk kunna veta det? Han skriver ocks att det beror ju p om du var ren innan dina tv rktillfllen med mera.
Senast redigerad av dygdetik 2010-11-02 kl. 00:15.
2010-11-02, 01:14
Medlem
Knusslarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dygdetik
Verkligen vrt att nmna vilka du rkte med? tror du jag tycker du r hftig nu eller?
Fr vrigt s nmnde TS nstan det frsta han gjorde att denna FAQen r till fr att bli av med snna inlgg som ditt. Hur ska folk kunna veta det? Han skriver ocks att det beror ju p om du var ren innan dina tv rktillfllen med mera.

tror du tycker jag r GudN^ ,, fast ne, tnkte dock mer ifall ngon vnlig sjl kunde svara typ " borde va lugnt efter en vecka, men som sagt det kan sitta i mycket lngre"

Och skrev att ja inte rkt p bra lnge fre tillfllena s

Fast nr du sa att han gjorde denna trden fr att itne folk ska skriva sna inlgg knner ja mig dum
2010-11-02, 06:01
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Halloj alla ni
Angende de hr s undrar ja om ni skulle kunna f fram ett ganska skert svar p nr ja r ren :P

P onsdagen rkte jag med 3 andra personer 2 jollar, tog inte s vrst mycket av frsta jollen men delade jmt upp den 2:a mellan oss.
P torsdagen rkte jag med samma personer 2 pipor som vi delade p och kkade krypton :P
P fredagen va jag ute och drack (tror ja lste att sprit hade ngon invrkan p "reningstiden" och har inte rkt THC p bra lnge fre tillfllena

OM mig: ca 175 cm lng, "robust" ca 80 kg vikt, 18 r.

S r det ngon som skulle kunna "lista ut" nr jag r grn igen?:P
OBS: skert massa jvla stavhel hit och dit och ser ut som fan sjlv har skrivit men ni fr leva med det

Allts shit.
2jollar med 3 polare.
Ja frst r det ju hur mycket du hade i "jollarna" och hur mycket dina polare rkte.
Men chansa p 2 veckor och drick vatten.
2010-11-02, 11:11
Medlem
cc_zeros avatar
Jag funderar p det hr med citron..

Ska det verkligen hjlpa att dricka vatten med citron i? Lste om en kille som vgde 115kg och blev ren p tv veckor efter dagligt bruk under flera mnader genom att dricka vatten med citron, trna 1h om dagen och ta lite nyttigare.

Lst ngra f inlgg om det hr p fb, men frgar man p drogakuten fr man inga svar.
2010-11-02, 12:02
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jag funderar p det hr med citron..

Ska det verkligen hjlpa att dricka vatten med citron i? Lste om en kille som vgde 115kg och blev ren p tv veckor efter dagligt bruk under flera mnader genom att dricka vatten med citron, trna 1h om dagen och ta lite nyttigare.

Lst ngra f inlgg om det hr p fb, men frgar man p drogakuten fr man inga svar.

Detta att man ska ta citron/c-vitamin/Askorbinsyra r fr att frstra provet om jag inte har ftt det helt fel
2010-11-03, 17:54
Medlem
Galtsurkas avatar
Vad r d det hr med konstant niv utav THC i blodet? Detta kan uppvisas om man rkt mycket och (vldigt?) lnge. Hur lng tid tar det innan denna konstanta niv frsvinner d? Och hur mycket p ett ungefr lr man har rkt p en tidsperiod? Konstant lter som att man kommer ha THC i blodet resten av livet.

I vrigt s skriver ju t.om laborister och dom som hller p med testning utav blod att det max hller i sig 24h. Skulle vara intressant att veta nr man fr den dr konstanta nivn i blodet, om det handlar om att rka hela dagarna i flera mnader. Givetvis r det individuellt, men en riktning p vgen vore p sin plats. Intressant snt hr.
2010-11-03, 23:11
Medlem
dygdetiks avatar
Citat:

Fast nr du sa att han gjorde denna trden fr att itne folk ska skriva sna inlgg knner ja mig dum

haha nej det behver du inte gra vill inte leka moderator eller nt snt direkt men jag tyckte det var tydligt skrivet av TS. Frlt om jag krossade ditt hjrta totalt, det var inte meningen. hehe
2010-11-04, 21:35
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galtsurka
Vad r d det hr med konstant niv utav THC i blodet? Detta kan uppvisas om man rkt mycket och (vldigt?) lnge. Hur lng tid tar det innan denna konstanta niv frsvinner d? Och hur mycket p ett ungefr lr man har rkt p en tidsperiod? Konstant lter som att man kommer ha THC i blodet resten av livet.

I vrigt s skriver ju t.om laborister och dom som hller p med testning utav blod att det max hller i sig 24h. Skulle vara intressant att veta nr man fr den dr konstanta nivn i blodet, om det handlar om att rka hela dagarna i flera mnader. Givetvis r det individuellt, men en riktning p vgen vore p sin plats. Intressant snt hr.

Vet inte om blod, men nr jag gick och pissade tog det nstan tolv veckor fr mig att bli ren p provet.

Tydligen stannade min thc halt upp under ngra veckor, dr den varken rrde sig upp eller ner, bara stod stilla. Hade innan jag brjade pissa rkt konstant under ett r, ungefr ett gram om dagen i snitt.
2010-11-04, 21:36
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Detta att man ska ta citron/c-vitamin/Askorbinsyra r fr att frstra provet om jag inte har ftt det helt fel

Det r inte att man ska ta det, utan att man ska f ner det i koppen med pisset. D frstr det provet.

Dock s rensar citron kroppen tydligen ganska effektivt, och jag har som sagt lst hr att det ven ska rensa ut thc.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in