• 1
  • 2
2010-11-01, 02:05
Medlem
goozas avatar
Vi har "dejtat" i 5 mnader och varit tillsammans i snart 2. Vi har t.o.m hunnit med en romantisk resa som var helt underbar.

Jag vill stndigt ha sex, men hon vill inte det lika ofta, eller... ganska sllan faktiskt. Det hr r inget nytt egentligen, det har varit s nstan hela tiden. Hon "lter" mig ofta ha sex med henne och nr vi vl har sex s gillar hon det, men hon verkar aldrig vara riktigt ordentligt upphetsad. Det r jvligt jobbigt, fr jag r van vid att tjejen (exet framfrallt) vill(e) ha sex heeela tiden. Jag njuter sklart inte p samma stt om min partner inte r kt.

Nu rkar jag veta, eller iallafall tro mig veta, varfr det r shr. Hon gr p antidepressiva och har gjort det ganska lnge p.g.a lite barndomsbekymmer. Det hr r ju tydligen en vanlig bieffekt. Hon sger ocks sjlv att det hr r anledningen.

Problemet: Jag orkar inte vara sexuellt frustrerad s ofta som jag r. Min tjej r verkligen supersexig och jag tycker om henne som fan. Jag har frstelse fr henne och vill inte bli irriterad ver det hr. Men det har gtt s pass "lngt" att det r oundvikligt. Hon har provat nya piller, som faktiskt gjorde lite skillnad. Men inte tillrckligt mycket.

Dessutom r vi ju "nykra" och jag anser att vi borde vilja ha sex flera gnger om dagen, vilket hon frvisso hller med om. Men jag fr ju, frutom frustrationen, ven bra p den oundvikliga psykologiska brdan som per automatik r att jag knner mig oattraktiv och att jag inte rcker till. Jag VET (tror iallafall att jag vet) att det inte r s, men lik frbannat s knns det s.

Ngon som har ngra bra tips? Jag vet inte om jag orkar ha det s hr i lngden och jag vet att det kommer drja innan hon slutar med sina piller. I vrigt r frhllandet hur bra som helst och jag lskar min ts
Citera
2010-11-01, 02:09
Medlem
ter hon p-piller ocks? Det r en vanlig bieffekt att sexlusten frsvinner, s sluta med dem i s fall.
Citera
2010-11-01, 02:10
Medlem
goozas avatar
Inga p-piller. Hon har spiral
Citera
2010-11-01, 02:21
Bannlyst
om en tjej inte vill ha sex med dig s ofta s beror det bara p en sak du r ett jvla dligt ligg men hon kanske inte vill sra dig
Citera
2010-11-01, 02:42
Medlem
goozas avatar
bra svar! Jag undrade inte vad det berodde p, det vet jag redan. Jag undrade vad jag ska gra.

Man kan ju inte grna gra slut med tjejen man lskar och har ett superbra frhllande med fr en sn hr (tillfllig?) sak. Man kan ju heller inte grna vara i ett frhllande dr man ofta r sexuellt frustrerad. Vad kommer det ha fr konsekvenser?

Bra svar och tips skulle verkligen uppskattas
Citera
2010-11-01, 02:49
Medlem
vill hon inte s har du p-filmer som du kan kolla p alltid ngot.

Kan ju va s hon inte gillar sex helt enkelt, vissa tjejer gr ju inte det.
Citera
2010-11-01, 03:04
Medlem
Du svarade p din egen frga: - Hon gr p antidepprisiva. Du kanske ska prata med hur hon mr eller om hon tnker p ngot som str henne.
Citera
2010-11-01, 03:05
Medlem
Du svarade p din egen frga. Hon gr p Antidepprisiva. Kolla om det r ngot som hnt fr henne nyligen som gr att hon beter sig som hon gr.
Citera
2010-11-01, 03:21
Medlem
goozas avatar
Svaret p frgan "Vad ska jag gra?" r allts "Hon gr p antidepressiva" med 2 p:n och 2 i:n dessutom...

terigen r frgan INTE varfr hon inte har ngon sexlust. Det har jag ju redan talat om sjlv. Ls ordentligt. Frgan r vad jag ska gra t min frustration. Gra slut eller acceptera och leva vidare i frustrationen? Catch 22. Alternativt "tvinga" henne att sluta med sina piller. Det knns dock inte som ngot alternativ. Jag vill inte vara ansvarig fr att hon gr och blir deprimerad igen, fr att jag var fr kt.
Citera
2010-11-01, 04:16
Bannlyst
Sex r inte allt i ett frhllande. Tona ner det sjlv och pressa inte henne fr fem re. Risken r att allting blir vrre d. Dvs, ett nytt problem uppkommer. Njut av henne och ha s mycket nrhet du kan med henne istllet. Gr saker tillsammans fr att komma ifrn det rent sexuella. Att gra slut tycker jag inte r en bra lsning om du lskar henne. Om fem r kanske hon vill knulla fem gnger om dagen men du orkar kanske bara tre gnger i veckan pga jobb eller liknande, d vill du ju inte att hon dumpar dig.

Hennes piller hon ter bidrar nog en del till det hela som du sger men ven utan dessa piller s kommer antagligen inte sexlusten vara p topp d hon r deprimerad. Som sagt, gr ingen stor sak av det. Inte fr dig och inte infr fr henne. Sen kan det skert vara jobbigt att inte ha sex lika ofta som den ena vill men jag ser det som en ickefrga i ett frhllande d allt inte handlar om hr och nu. Jag har varit i en liknande situation, men omvnt istllet. Jag knde det bara som en strre belastning nr min tjej ville ha sex ondligt antal gnger om dagen. Nr hon tonade ner det hela och liknande s blir det bttre. Det r en jobbig sits att inte vilja ha sex lika ofta som sin partner och d blir det en ond spiral av det hela nr det blir som en press.
Citera
2010-11-01, 10:26
Medlem
Gillar du bruden och kan tnka dig en framtid med henne, s ska du satsa p det!
D stller du upp och ser till att hon blir glad och lycklig och slutar kka antidepp.

Sen ser du till o bli en hjdare i sngen.
Ta din tid och lr dig vad hon gillar i sngen.
Sex r inte alltid missionren och doggy.
Hon kanske gillar o bli fistad?

N men skmt sido, you get my point?
Testa annat. Frga henne. Var inte rdd fr att prata om sex.

Kommer hon med svaret "-Jag har inte haft s mnga pojkvnner osv)
S fr du vl lra upp henne. Visa henne vad man kan gra i sngen, anvnd fingrar och tunga.
Citera
2010-11-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Vi har "dejtat" i 5 mnader och varit tillsammans i snart 2. Vi har t.o.m hunnit med en romantisk resa som var helt underbar.

Jag vill stndigt ha sex, men hon vill inte det lika ofta, eller... ganska sllan faktiskt. Det hr r inget nytt egentligen, det har varit s nstan hela tiden. Hon "lter" mig ofta ha sex med henne och nr vi vl har sex s gillar hon det, men hon verkar aldrig vara riktigt ordentligt upphetsad. Det r jvligt jobbigt, fr jag r van vid att tjejen (exet framfrallt) vill(e) ha sex heeela tiden. Jag njuter sklart inte p samma stt om min partner inte r kt.

Nu rkar jag veta, eller iallafall tro mig veta, varfr det r shr. Hon gr p antidepressiva och har gjort det ganska lnge p.g.a lite barndomsbekymmer. Det hr r ju tydligen en vanlig bieffekt. Hon sger ocks sjlv att det hr r anledningen.

Problemet: Jag orkar inte vara sexuellt frustrerad s ofta som jag r. Min tjej r verkligen supersexig och jag tycker om henne som fan. Jag har frstelse fr henne och vill inte bli irriterad ver det hr. Men det har gtt s pass "lngt" att det r oundvikligt. Hon har provat nya piller, som faktiskt gjorde lite skillnad. Men inte tillrckligt mycket.

Dessutom r vi ju "nykra" och jag anser att vi borde vilja ha sex flera gnger om dagen, vilket hon frvisso hller med om. Men jag fr ju, frutom frustrationen, ven bra p den oundvikliga psykologiska brdan som per automatik r att jag knner mig oattraktiv och att jag inte rcker till. Jag VET (tror iallafall att jag vet) att det inte r s, men lik frbannat s knns det s.

Ngon som har ngra bra tips? Jag vet inte om jag orkar ha det s hr i lngden och jag vet att det kommer drja innan hon slutar med sina piller. I vrigt r frhllandet hur bra som helst och jag lskar min ts

Hon gr p antidepressiva, och du r besviken fr att hon inte vill ha sex?

Du frstr, att sexlivet pverkas negativt om man inte r i harmoni i annat. Ls hennes personliga och andra problem, s ska du se att det blir ordning p det. Sexlivet vacklar upp och ner i alla frhllanden, just pga olika personliga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in