• 3
  • 4
2010-11-03, 15:15
Medlem
4-Gotts avatar
Om du ringer henne så är det säkert inte för sent för att börja på en ny sida.

Men som du sa; borde du förlåta henne? Vad talar för och vad talar mot?

Mot
Du har blivit bränd så här innan 2 gånger, nu 3, ska du riskera en 4a?
Hon var otrogen, bröt ditt förtroende
Hon är ansvarslös som dricker sig så full att hon gör såna här dumheter
Hon bor 50 mil bort

För
Du gillar henne

Personligen hade jag inte börjat med ett sånt förhållande, det är rätt så ytligt än så länge, ni har setts två helger, är du så uber-kär redan att du inte kan släppa henne?
Citera
2010-11-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
lägg inte ner energin. Finns mer tjejer.

Ordd på dedär. lägg ner henne
Citera
2010-11-03, 16:47
Medlem
Getings avatar
Du har en "flickvän" som du träffat två gånger?
Som bor 50 mil bort?

Du armbågar dig inte direkt fram mellan beundrarinnaorna va?

Har ni inte lovat varandra något så finns det fanimig inget att förlåta oavsett.
Citera
2010-11-03, 17:04
Medlem
HowardWolowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpeee
Nu väntar jag fortfarande på hennes samtal.
Jag ska höra om hon vill fortsätta träffas. Om hon vill det ska jag nog åka till henne i allafall. Då ska jag snacka med henne och ta reda på hur allting ligger till...

Nu förstår jag inte riktigt hur du resonerar faktiskt...
Citera
2010-11-03, 17:50
Medlem
Rodimusprimes avatar
Hon strulade inte bara. Hon knullade med en annan kille. Annars skulle hon inte vara så återhållsam i samtalen. Om du förlåter henne så kommer det komma fram förr eller senare i alla fall.
Citera
2010-11-03, 18:02
Medlem
BesserWissers avatar
Nej du ska inte förlåta henne. Glöm henne och radera henne.
Citera
2010-11-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag skulle vilja påstå att ni inte har ett förhållande, utan distansdejtar. Med avståndet och det faktum att ni träffats så lite så får man ha överseende med ett strul, eller t om sex. Anser jag. Om det däremot uppstår en situation där ni s a s definierar ert förhållande, uttalat eller inte, så går det naturligtvis inte för sig.

Jo, du har rätt. Distansdejtar var ett mer rätt ord för det. Vi hade inte definierat vårat förhållande. Jag känner därför att vi bägge var på lite "olika plan".
Citera
2010-11-03, 19:42
Medlem
FÖRFAN, ni har träffat varandra två gånger.
Hon har bara hånglat med någon.
Det är typ inte ens otrohet, för ni är typ inte ens ihop.
Förstår du inte att du måste vara med din partner ofta första tiden för att skapa något? Skyll dig själv.
Citera
2010-11-03, 20:23
Medlem
Jag har pratat med henne nu efter det "efterlängtade" samtalet.

Innan samtalet hade jag ändrat mig igen och kände att det inte skulle vara värt att träffas något ytterliggare, då jag inte vet om jag kan lita på henne.

I samtalet frågade jag henne vad hon ville och hur hon kände för att fortsätta träffas.
Vi pratade på ganska länge och det blev rätt många akward-tystnader under samtalet.

Jag sa att det bästa var nog att skita i att träffas igen. Det kändes då också som att vi båda var inne på samma spår.
Jag frågade henne vad hon tyckte om det och hon visste inte riktigt(som vanligt). Men efter ett antal minuter sa hon att hon inte hade så mycket känslor för mig och att det var nog bäst att avsluta vårat dejtande.

Jag frågade även om hon trodde att det skulle kunnat hända igen att hon skulle ha strulat med någon snubbe om vi skulle ha fortsatt att setts.
Till svar fick jag att hon inte visste beroende på om hon skulle ha haft "känslor" för mig i framtiden eller inte. Ifall hon skulle ha det, skulle hon inte vara otrogen. Men om hon inte skulle ha haft det skulle det ha varit risk för det.

Hur fan ska jag kunna veta det då?

När jag hörde det sista var det droppen. Då insåg jag verkligen att detta är ingen tjej att hänga i julgran! När jag fick höra det sista fick jag känslan av att hon var väldigt omogen och att hon verkligen inte visste själv var hon var ute efter.

Sen avslutade vi samtalet och sa att vi inte skulle ses igen.
Jag känner att det var helt och hållet rätt beslut men att jag borde gjort som många av er sa tidigare:

JAG BORDE HA DUMPAT HENNE TIDIGARE! Med flaggan i topp och värdigheten kvar...

Men men.. jag hoppas innerligt att ingen annan kille/tjej hamnar i samma situation.

Ha de gött och tack för alla svar!
Citera
2010-11-03, 20:52
Medlem
CarlSolomons avatar
Som jag ser det finns det två alternativ, var av det ena inte är bra.

Du kan förlåta henne och hångla runt en massa på fyllan, till och med knulla runt, om du vill. Du kan annars neka henne förlåtelse och göra slut med henne.

Avsluta förhållandet eller fortsätt med det hela byggt på svek och snedsteg.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in