Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-04, 22:35
Bannlyst
Hej, köpte precis en Logitech G700 mus...

Varför är den så .. hoppig?? När jag drar musen långsamt över skärmen, så hoppar pekaern till i bland, och flyger iväg, en rätt bra bit.. Testade byta underlag, till en mörkare musmatta jag VET fungerar bra som tusan... samma problem.. Testade koppla i sladden (den är trådlös) MEN samma problem!?
Har inte config’at den på något sätt, den är plug and play’ad i min iMac.. Min magic mouse (och trådlös, lasermus) fungerar utan problem ?

Någon som känner till det här, och eventuell lösning (ja jag har testat blåsa i laserhålet (lägger det ordet på minnet))
Citera
2010-11-05, 01:45
Medlem
hasenfrasens avatar
Reklamera råttan - om du nu inte har din mobiltelefon alldeles i närheten som stör.
Citera
2010-11-05, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Reklamera råttan - om du nu inte har din mobiltelefon alldeles i närheten som stör.

hmm..... det verkar ha löst sig nu ....
Kan det möjligtvis varit telefo..... näe.. ne.. det har nog bara löst sig :S skumt.
Citera
2010-11-05, 18:14
Medlem
Kan ha varit skräp på "sensorn"? Har en G5 och har fått detta fenomen. Då var det ett hårstrå som låg och skräpade
Citera
2010-11-05, 20:10
Medlem
Bonnatorps avatar
Så vart det för mig nån enstaka gång när jag hade nån ergonomisk logitech mus (trådlös ofc)
Citera
2011-01-10, 17:40
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har läst att många tycker att G700s pekaren hoppar mycket vid små/långsamma rörelser men det gällde bara när man använde den som trådlös och kopplade man in sladden fungerade den perfekt, men då du alltid verkar ha det problemet vet jag inte riktigt vad felet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in