• 1
  • 2
2010-11-07, 11:33
Medlem
Hade en kompis som kom över och skulle visa den såkallade Pro Aqua dammsugaren.
Hon lät oss dammsuga med våran gammla för att sedan prova Pro Aquan på samma yta.

Och jo visst vart det mycket skit kvar. Man blev ju inte annat än imponerad vad den kunde göra, speciellt med alla tillbehör så som mattpiskarn, multigolvstycke, möbeltvätt, luftrenare, fönstertvätt, fläckborttagare m.m.

Har skrivit papper på köp då man har 14 dagars ångersrätt men är inte riktigt säker på om den kan vara värd pengarna.

Så till frågan. Detta dammsugar/luftrenar kitt går på 36.960kr (om man lämnar sin gammla dammsugare) Edit: 44.000kr ordinarie pris
och man får även med extra specialtillbehör värde 3697kr gratis. Är det värt pengarna? Är det nån som har provat en sådan hemma eller kanske t.o.m säljer dessa "mirakelmaskiner" som har nån åsikt?

Googlar man får man mestadels upp positiva kommentarer, men vill fråga er lite mer jordnära folk vad ni tycker?
Citera
2010-11-07, 11:47
Medlem
TeEsErs avatar
Men va fan? Är du hjärndöd???? Ingen dammsugare/luftrenare är värd 37.000 kr!!!!!!!
Detta är precis samma "bluff" som Kirbydammsugare. De säljs endast genom hembesök och långa övertalningsförsök. Det finns inte en chans att du någonsin får valuta för pengarna.

Bilar kostar 37.000 kr, dammsugare kostar inte ens en tiondel. Lämna tillbaka och kämpa dig upp på normal intelligensnivå. Tills dess får du gå med rodnande kinder och skämmas.

/T
Citera
2010-11-07, 12:12
Medlem
Då det var en kompis var det inga långa övertalningstekniker, utan hon visa oss helt enkelt hur den fungera och bad oss prova den, resultaten såg vi själva.

Jag är själv kritisk till priset, därav tråden

Jag kan ju även köpa 6167 piggelin för dom pengarna men det var inte det som var frågan.
Citera
2010-11-07, 12:27
Medlem
Häv köpet och lämna tillbaka dammsugaren omedelbums!

Man betalar inte 37.000 kronor för en dammsugare. Så enkelt är det. Du måste väl inse det orimliga i det hela?

Du kan köpa 10 eller fler dammsugare av kvalitetsmärken till samma totalpris som för din Pro Aqua. Och man kan undra varför den inte säljs ute i handeln om den är så väldigt bra och prisvärd som det påstås.
Citera
2010-11-07, 13:23
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Grattis du har förlorat en kompis. Eller rättare sagt, din kompis sålde er vänskap.

Det är kvalificerad galenskap att betala mer än 5000:- för en dammsugare, men det har du redan fått reda på. Jag gissar på att du inte kommer våga häva köpet, just för att det var en vän som sålde den. Det är så de går tillväga, bluffirmorna, och du kommer inte bara förlora dina stålar, du får en dammsugare som snart kommer åka i närmaste container, för du kommer glömma den full med mögligt vatten och inse anledningen till att vattendammsugare inte säljs i butiker, till konsumenter. Och din polare åker till Thailand för en del av dina pengar.

Jag tycker att denna sida http://www.aromatechab.se/varprodukt-design.html visar väldigt bra vilka starka argument de har för sin påstådda kvalitet. Pilarna förtydligar allt.

Och vill man garva så bjuder http://www.aromatechab.se/media-kraften.html på riktigt många bizarra formuleringar och hög blondblogghumorfaktor.
Citera
2010-11-07, 13:32
Medlem
Du är tyvärr lurad.
Citera
2010-11-07, 17:10
Medlem
TeEsErs avatar
Om du mot förmodan är sugen på en Pro aqua-dammsugare så ångra köpet och köp betydligt billigare på Blocket. Många som gått på bluffen och nu förtvivlat försöker sälja sina Pro Aqua där. Är nog inga problem att pruta bort en noll på priset där.

Kan tänka mig att dammsugaren är köpt på avbetalning som gränsar till ocker. Ångra köpet och inse att du varit riiiiktigt nära att gå på en riktig mina.

Finns inte en chans att din kompis jobbar kvar som säljare i mer än tre månader (max). Företaget som säljer Pro Aqua är en av de flitigaste annonsörerna på Arbetsförmedlingens platsbank och har rimligen en oerhörd personalomsättning. De lockar med höga "fasta" löner men i princip handlar det om minst 50% provisionsdel eftersom den fasta delen bara betalas ut om man haft en uppnådd andel besök. Varje besök handlar dessutom, förutom att försöka sälja, även om att få namn på vänner, släkt och bekanta. Sen ringer man dessa och berättar att släkting/vän/kollega rekommenderat att man ska titta på produkten. De använder hela tiden dåliga, psykologiska knep för att sälja.

Det är en skitprodukt och du har blivit lurad.

/T
Citera
2010-11-07, 17:16
Medlem
Nothing Specials avatar
Du måste inse att det där med ordinarie pris och att du får med saker till ett värde av x kr också bara är hittepå.

Om jag vill sälja något för 15.000, så kan jag ju säga att ordinarie pris är 20.000 men du får den för 15. Grattis, du "sparar" 5 lök...eller?
Citera
2010-11-08, 00:35
Medlem
trumpetsvampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag tycker att denna sida http://www.aromatechab.se/varprodukt-design.html visar väldigt bra vilka starka argument de har för sin påstådda kvalitet. Pilarna förtydligar allt.

Och vill man garva så bjuder http://www.aromatechab.se/media-kraften.html på riktigt många bizarra formuleringar och hög blondblogghumorfaktor.

@WirelessGkit2: tack för dagens skratt!

@TS: Vet att denna dammsugare har riktigt kass kvalitet, så lämna tillbaka omedelbums och köp en fin fin Miele eller motsv.
Citera
2010-11-08, 08:53
Moderator
rotadents avatar
Titta gärna i den här tråden i Företagsskvaller för mer information om dammsugare som Kirby och Pro Aqua. En jäkligt underhållande tråd, inte minst när deras försäljningsvideo blev utlagd, dock vet jag inte om den finns kvar längre:
https://www.flashback.org/t329358
Citera
2010-11-09, 14:46
Medlem
Här har du utbildningsvideon http://thepiratebay.org/torrent/5306...truktionsvideo

GAMMAL variant av dammsugaren, principen är samma och försäljningstaktiken är samma

Jag håller med om att den är förjävla dyr kostar antagligen 2k att tillverka, men den städar fan bra också. Drog över den till en kompis som hade samma inställning som ni har, lät han prova den utan att förklara eller säga nått speciellt. Han blev grymt imponerad men som sagt priset är overkill

Gjorde rent sängen grundligt igår och vattnet såg ut som 3 liter sperma med lite hår från flickan i "The omen". Vaknade utan att vara det minsta tät i näsan som jag annars brukar vara.

Satte på den på luftrening i en halvtimme sen kunde man i princip inte se dom där små dammsakerna som syns i luften när solen lyser in.

Tog dock ingen bild
Citera
2010-11-17, 10:11
Medlem
Romiregnets avatar
"Dammsugaren" är ju faktiskt sjukt bra.
Så jävla mycket skit som en vanlig dammsugare inte plockar upp.
Syrran började i veckan med att sälja pro-aqua men hoppade av rätt kvickt när hon fattade vilket pissföretag det är.

Infon jag kan komma med är att för varje säljbesök får säljaren 500:- i lön (oavsett tidsåtgång).
Jag frågade mentorn (som lärde upp syrran) hur många säljbesök det görs per såld maskin och för honom var det ungefär var 5:e besök som ledde till köp.
Det gör att lönekostnaderna per såld maskin blir 2500:- + provision + arb.giv.avg och bensinkostnader och vad det nu kan vara mer.
Syrran fick aldrig reda på tillverkningspriset eller inköpspriset men marginalen lär vara ganska god med det här som grund.

Alltså inget ont om dammsugaren men företaget kan dra åt helvete!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in