Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-07-02, 06:10
Medlem
hubbes avatar
hallå.

är det kanske någon som vet vart man kan köpa lasse åberg tavlor och det behöver inte vara orginal. har provat att söka på eniro man jag inte något.
Citera
2004-07-02, 11:29
Medlem
ojvamysigts avatar
Har några signerade som du kan få köpa dyrt.

Tror det finns på Gallerix, faktiskt. Kolla på ställen som säljer planscher och ramar.

Annars brukar det finnas en del på Tradera - http://www.tradera.com/category/auctionlist_catid_2305
Citera
2004-07-02, 11:34
Medlem
agitators avatar
det finns ett Åbergmuseum i Bålsta som ligger mellan Stockholm och Enköping. Har du nära dit kan det ju vara värt att kolla in. De bör ha orginal såväl som reproduktioner/kopior/affischer eller vad det kallas på konstspråk.
Citera
2004-07-02, 13:37
Medlem
dr kavorkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
...reproduktioner/kopior/affischer eller vad det kallas på konstspråk.
Hötorgskonst?
Citera
2004-07-02, 13:51
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
det finns ett Åbergmuseum i Bålsta som ligger mellan Stockholm och Enköping. Har du nära dit kan det ju vara värt att kolla in. De bör ha orginal såväl som reproduktioner/kopior/affischer eller vad det kallas på konstspråk.
Dom har ett stort utbud av Lasse och Inger Åbergs produktion. Allt från vykort och planscher till numrerade litografier. Dessutom brukar hr Åberg själv stå i kassan så att få en signatur är enkelt.
Museet är väl värt ett besök,även om man som jag tycker att Åberg är en rätt medioker konstnär, eftersom han visar upp sin imponerande samling av serieoriginal och popkonst. När jag var där för några månader sen så var det en Roy Lichtensteinutställning.
Dessutom så kan man ju se Inger Åbergs alster där. Till skillnad från maken är hon en underhållande och skicklig konstnär med mycket humor. Jag hittade ett par exempel här: http://www.textiliagalleri.com/Konstverk/konstverk.htm ni får scrolla ner en bit.
Citera
2004-07-02, 14:34
Medlem
Ursas avatar
Jobbade på DUKA för ett tag sedan, där fanns mindre reproduktioner rätt billigt (har för mig att de kostade runt hundralappen).
Citera
2004-07-02, 16:33
Medlem
WorlocKs avatar
Loppmarknader brukar ibland få in Lasse Åberg-tavlor.
Många som har sånna, och många som lämnar in dom när det är flyttdags, och det är också många som köper dom.
Citera
2004-07-02, 19:39
Medlem
hubbes avatar
till Åbergmuseumet är det lite väl långt. tack för tipset om galerix och duka. jo föresten jag trode att duka bara hade dom där svindyra tavlorna.
Citera
2004-07-02, 20:49
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
till Åbergmuseumet är det lite väl långt. tack för tipset om galerix och duka. jo föresten jag trode att duka bara hade dom där svindyra tavlorna.

Inte när jag jobbade där; då var de billiga... eller så var det jag som gav svenska folket billiga julklappar i julklapp
Citera
2004-07-02, 21:19
Medlem
tonyhassans avatar
Men är lasse åberg verkligen något att ha? inte för att jag är någon konstvetare men what dö hell..??
Är det någon form av pop-konst eller bara skräp? övertala mig gärna!!
Förresten vem fan behöver ett museum innan man är en stor erkänd konstnär?
Platsade han inte på dom andra eller <- LITE tyken bara
Citera
2004-07-03, 01:13
Medlem
hubbes avatar
om jag ska vara ärligt så skite jag fullständigt i konst men nu är det ju som så att min tjej vill ha sådana och toffel som man är så måste hon ju få det.
Citera
2004-07-14, 16:20
Medlem
Lol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem