• 1
  • 2
2010-11-07, 23:33
Medlem
Hej kära kampsportare på FB,

för några år sen läste jag om en incident på något forum, minns inte riktigt vilket, där två personer hamnade i bråk med varandra. Den satte en giljotin på den andre, och den andre klappade varpå han som höll den släppte giljotinen. Båda tittade på varandra med vetskapen om att den andre också tränade något, och så vart det inget mer såvitt jag vet. En ganska rolig historia måste jag erkänna. Tanken slog mig hur skulle ett slagsmål mellan två kampsportare utveckla sig i verkligheten? Dela gärna med er av egna efarenheter.

Själv vet jag bara en incident, där två bekanta som båda tränar MMA började småbråka på fyllan inne på herrtoan på Harrys. Efter lite knuff hit och dit gick den ena in för en double-leg, men eftersom han var så full blev han bara borttryckt, och därefter blev de särade. Summan av kardemumman av denna kampsportsfight blev att en av kombatanterna var blöt av någon slags vätska på sina knän, efter att ha dykt på en herrtoalett på en nattklubb klockan halv två. Han var inte alltför nöjd efter.
Citera
2010-11-07, 23:42
Medlem
Självklart blir det en Jackie Chan fight.

Men seriöst.
Slåss dom som ovänner så blir de nog mestadels som ett vanligt slagsmål, då tänker man bara på att slå den andre, inga konstigheter. Tror ytterst lite kommer vara inspirerat från sporten dom tränar.
Citera
2010-11-08, 00:21
Medlem
sampalitos avatar
Charles "Krazy Horse" Bennett blev ju chokead med en triangel när han hamnade i en fight backstage under ett pride-event med en annan mma fighter vid namn Cristiano Marcello.
Videon finns på youtube
Citera
2010-11-08, 11:26
Medlem
Finns ju ett klipp på youtube där en vakt/polis tar något choke på en bråkmakare i publiken, bråkmakaren klappar och polisen släpper och de verkar chill med det hela =)
Citera
2010-11-08, 11:40
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Charles "Krazy Horse" Bennett blev ju chokead med en triangel när han hamnade i en fight backstage under ett pride-event med en annan mma fighter vid namn Cristiano Marcello.
Videon finns på youtube
Grym fight.

Annars tror jag kampsportsteknikerna sitter så djupt i dom flessta kampsportare att det blir väldigt mycket som en mma fight. Ser dom en lucka att sätta ett armlås/choke eller något annat så kommer dom ju självklart ta chansen. Stance och positioner tror jag också kommer väldigt naturligt.
Citera
2010-11-08, 12:04
Medlem
ryamattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Finns ju ett klipp på youtube där en vakt/polis tar något choke på en bråkmakare i publiken, bråkmakaren klappar och polisen släpper och de verkar chill med det hela =)

Snälla posta denna om du hittar den
Citera
2010-11-08, 15:10
Medlem
Under någon TUF-säsong så började två snubbar slåss utanför mattan, en försökte dra en armbar och då dunka den andra killen honom i betongen och så var det slut. Fanns på youtube förut men jag hittar det inte nu tyvärr.
Citera
2010-11-08, 15:13
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryamatta
Snälla posta denna om du hittar den
http://www.dailymotion.com/video/xdf...-with-cr_sport

Jag gillar dom andras reaktion, ingen avbryter, dom bara hetsar Tycker allt fler borde låta folk göra upp när båda vill slåss. Jag vet att det är moraliskt fel, men ibland måste 2 grabbar bara få göra upp.
Senast redigerad av AIFare 2010-11-08 kl. 15:16.
Citera
2010-11-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Jag gillar dom andras reaktion, ingen avbryter, dom bara hetsar Tycker allt fler borde låta folk göra upp när båda vill slåss. Jag vet att det är moraliskt fel, men ibland måste 2 grabbar bara få göra upp.
Inget moraliskt fel med det alls, tycker jag. Bättre att två personer som uppenbarligen vill "göra upp" får göra det än att man man går och hämtar koosiner, brännsbollsträn eller vad det kan vara.

Tror nog att agget man känner mot varandra släpper på ett helt annat sätt om man får, så att säga, agera ut det på en gång.

Skön video förresten. Fast jag kan inte låta bli att undra vad som hade hänt om han inte hade satt triangeln inom, säg, 2 minuter. Hade de låtit han som var på topp GnP:a på? Möjligt att åskådarna hade brutit om den understa blivit 'rocked' och blev för slapp i försvaret.
Senast redigerad av revamp 2010-11-08 kl. 17:16.
Citera
2010-11-08, 19:11
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare

Ägd!

När ska folk lära sig att man inte ska bråka med folk som är bra på grappling.

Jag kommer och tänka på det gamla ordspråket:

"Dont bring a knife to a gunfight"

Eller i detta fallet:

"Dont bring striking to a groundfight"

Citera
2010-11-09, 00:16
Medlem
Emilio7s avatar
Joe Riggs och Nick Diaz slogs ju mot varandra på sjukhuset efter matchen so, Riggs f.ö. vann. Polis tillkallades och fick separera antagonisterna....
Citera
2010-11-09, 00:20
Medlem
-benito-s avatar
teakwondo nisse mot en brottare i lumpen för lääänge sen. Ni kan ju gissa vad som hände....

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in