• 1
  • 2
2011-03-23, 12:32
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Grym fight.

Annars tror jag kampsportsteknikerna sitter så djupt i dom flessta kampsportare att det blir väldigt mycket som en mma fight. Ser dom en lucka att sätta ett armlås/choke eller något annat så kommer dom ju självklart ta chansen. Stance och positioner tror jag också kommer väldigt naturligt.

Stämmer bra, som jag tidigare skrivit på forumet så hatar jag att bråka och jag undviker det så mycket jag bara kan, men för eller senare så flyger man ihop med någon, speciellt om man är ute mycket eller jobbar i krogsvängen.
Jag har själv tränat Thaiboxning, MMA & BJJ i cirka 6 år. Och även om man inte tänker på vad man gör så sitter det i bakhuvudet, reflexerna, rörelserna etc.

Däremot är det extrem stor skillnad om du blir attackerad eller om du är den som attackerar.
Citera
2011-03-26, 14:39
Medlem
Anderrssss avatar
Jag tror att de flesta tappar mycket av sin teknik när det är "Street Fight". Exempelvis ultimate champion eller va det heter där det är lite "bigbrother" stuk så brukar de slåss lite då & då och då är det inte så mycket teknik
Citera
2011-03-26, 16:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Jag tror att de flesta tappar mycket av sin teknik när det är "Street Fight". Exempelvis ultimate champion eller va det heter där det är lite "bigbrother" stuk så brukar de slåss lite då & då och då är det inte så mycket teknik
Fast det är egentligen inte så konstigt. Ett "vanligt slagsmål" sker liksom inte med samma förberedelser och utrymme som i en ring och ofta är fler än två inblandade. Det gör exempelvis att en strypning kanske inte är världens bästa idé eftersom man då riskerar att bli sparkad i huvudet av offrets kamrater osv.
Citera
2011-03-26, 18:23
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Fast det är egentligen inte så konstigt. Ett "vanligt slagsmål" sker liksom inte med samma förberedelser och utrymme som i en ring och ofta är fler än två inblandade. Det gör exempelvis att en strypning kanske inte är världens bästa idé eftersom man då riskerar att bli sparkad i huvudet av offrets kamrater osv.

Sant, dessutom så avvaktar man inte med en guard direkt. Mer Pang Bom!
Citera
2011-03-26, 19:40
Bannlyst
Den som behåller sin teknik i fighten och behåller lugnet när fighten pågår fast det går vilt till kan ändå vinna överlägset , gäller att man är kylig och samtidigt explosiv.
Citera
2011-03-26, 22:28
Bannlyst
Bruce Buffer som faktiskt är svartbältare i en del kampsporter slogs med Frank Trigg i en hiss.

Tito ortiz hamnade ju i en gatufight med den där engelsmannen glömde namnet, han som sitter på kåken får stora rånet.
Citera
2011-03-27, 18:19
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Bruce Buffer som faktiskt är svartbältare i en del kampsporter slogs med Frank Trigg i en hiss.

Tito ortiz hamnade ju i en gatufight med den där engelsmannen glömde namnet, han som sitter på kåken får stora rånet.
Lee Murray. Minns jag inte helt fel åkte Ortiz på en rätt brutal knock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in