2010-11-09, 12:54
Medlem
http://politisktinkorrekt.info/2010/...land-i-norden/

Den danske samhllsdebattren Mrutyuanjai Mishra, som PI skrivit om tidigare, gr en insiktsfull och skarp djupdykning ner i det svenska medieklimatet anno 2010. Och det r inte en vidare trevlig bild som mlas upp.
Det finns ett underligt land i Norden, som heter Sverige. Det r som om hela landet har blivit bedvat av en narkoslkare, som med ett politiskt korrekt lkemedel fr dem till att uppfra sig lugnt och exakt som frvntat. Detta medfr, att nr terrorister ntligen grips, s kan myndigheterna varken uttala sig om de anhllnas kn, nationalitet, religion eller etniska ursprung.
Jag har nu bott en hel del r i Sverige. Till min frvning upplever jag gng p gng, att nr ouppfostrade unga slr snder busshllplatser eller brnner ner stationer, s erstts de snabbt med nnu mera solida byggnader. Men man pratar inte alls, om vem som stod bakom hrverket. Frbrytarna har som terroristerna, varken kn, nationalitet, etniskt ursprung eller religis hemvistelse. Det r den nya integrationsmodellen. Man vljer tystnad, framfr en ppen debatt. Man anser inte att befolkningen har rtt att f reda p sanningen. Jag med tiden vant mig vid det svenska sttet att hantera sakerna p. Om kriminella ungdomar brnner ner en gammal stationsbyggnad av tr, s erstts den med en ny byggnad av jrn. Utver det, s sgs det inte mer om saken. Man frsker allts att vlja en teknologisk lsning, istllet fr en politisk.
Nr man anhller terrorister, som har planer p att beg en terrorattack i Gteborg, s tiger man i de nrmaste ihjl problemet. Hela saken r tmligen paradoxal. Man kunde ju argumentera fr att ett land, som r i s stor grad ppen fr invandring, inte skulle vara upplagt fr att vara ett ml fr terrorattacker och man drmed skulle klara sig undan detta. Men s frhller det sig uppenbarligen inte.
Svenskarna blundar fr att Sverigedemokraternas ledare, Jimmie kesson, som leder ett av de minsta partierna i Sveriges riksdag, och som i det nrmaste r helt utan inflytande, faktiskt kostar mer pengar att beskydda n sjlvaste Sveriges statsminister. Men det beror helt enkelt p att han (Jimmie kesson) vgar stta namn, kn, nationalitet och religion p de mnniskorna, som inte integrerar sig i det svenska samhllet.
versttning tagen frn I mitt Sverige.
JP Blogs
Citera
2010-11-09, 19:17
Medlem
fuckinghitlers avatar
Old news.

https://www.flashback.org/t1343757
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto