Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-10, 09:32
Medlem
humanlifes avatar
Regeringskansliet har växt kraftigt under Alliansens tid och kostnaden har ökat med en dryg miljard! Detta i tider, då man drar in på det mesta, personal i skola och omsorg, man sänker nivåer i akassa och ställer sjuka utan ersättning. Det behövs alltså fler och fler i regeringens kansli för att administrera besparingarna! På annat sätt kan man inte tolka Borgs varningar om att "det blir allvarliga konsekvenser" om man inte får växa ytterligare nästa år. Helt skamlöst!
Borg tycker kanske att en springpojke åt honom gör mer nytta än en lärare eller sjuksköterska, men det är han ensam om.
Vår regering är tydligen dyrast i EU. Ha! Brukar inte borgerliga politiker snacka om effektivitet ideligen, men det gäller tydligen bara andra.
Hoppas oppositionen står på sig och röstar nej till regeringens ökade kostnader.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ar...-nederlag.html

Jag tycker det är bra att regeringen får känna på lite besparingar!
Citera
2010-11-10, 14:58
Medlem
Borg, mannen som sa att Sveriges ekonomi skulle gå under om SD kom in i riksdagen, kan man inte lita på. Ett riktigt politikerluder.

De flesta i regeringskansliet är väl första gradens Sverigehatare, så att de får sparken glädjer mig.
Citera
2010-11-10, 20:43
Medlem
Avsiktarens avatar
Oerhört glädjande att de får sparken.
Årets bästa nyhet.
Citera
2010-11-11, 22:28
Medlem
Dodiks avatar
Det är omöjligt att bedriva en vettig politik utan maktdelning. Makt korrumperar.

Så jävla skönt med en minoritetsregering, och jag är åt det moderata hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in