Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-04, 19:12
  #1
Medlem
sonlard80s avatar
hade tänkt lägga ner lite tid på att försöka lära mig PHP....vill bara lära mig lite enkelt hur det funkar så jag kan ta gratis scripts från nätet och använda....men jag hittar ingen bra sida på svenska som förklarar hur php funkar....

tack på förhand //sonlard
Citera
2004-07-04, 19:25
  #2
Medlem
Annars är ett het tips att tanka hem "scripten" och försöka tänka och titta för att se logiken.
Sen finns php.net(?) där allt står om php.
Gissar att idg och phpportalen.nu(?) har guider som kanske inte är så bra, men de förklara nog tillräckligt för att du sedan skall kunna ge dig på php-scripten du möter tills vardag.
Och naturligtvis absoult sista utvägen är ju biblioteken som inte alls årligen lägger ner enorma summor på att köpa in data-relaterade böcker.
Citera
2004-07-04, 19:42
  #3
Medlem
sonlard80s avatar
har provat det där med att kolla på koden men det är rena grekiskan för mig....ser ingen logik alls i kodningen jag vill bara ha lite enkel kunskap så man kan fixa en sån där phpnuke sida och kontrollera den
Citera
2004-07-04, 19:57
  #4
Medlem
Då antar jag att du inte programmerat i något annat språk innan?

Måste det vara på svenska? I annat fall har du en väldigt basic tutorial här

http://www.codingclick.com/article.php/aid/18

Lycka till // Senapsson
Citera
2004-07-04, 20:11
  #5
Medlem
du kan lära dej på www.phpsidan.nu
Citera
2004-07-04, 21:38
  #6
Medlem
sonlard80s avatar
det måste inte vara på svenska men det blir enklare så...det enda jag hållit på med är html och lite flash actionscript
Citera
2004-07-04, 21:40
  #7
Medlem
sonlard80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibbo
du kan lära dej på www.phpsidan.nu

det där verkar vara en bra och enkel sida
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback