2010-11-12, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Jag tror att det är viktigt att inte komma med en stor bomb på en gång. Kanske ge henne lite mer komplimanger än vanligt ge henne en hint om att du gillar henne lite men verkligen inte mer än en hint. Snurra inte in dig i kärleken utan se konkret på hur hon tar emot dina komplimanger. Hur reagerar hon, verkar hon intresserad eller bara smickrad? Kanske fråga lite kodat om hur hon skulle se på en relation med dig. Väldigt svårt att förklara men vill du behålla er vänskap tror jag att det är viktigt att du inte säger det för snabbt, vilket är lätt att göra när man är superduper kär. Men ta det lugnt, avvakta. Så slipper ni båda bli ledsna eller förlora det ni har.
Men sen är det ju så att alla är olika. Bara för att jag inte har kunnat vara vän med mina killkompisar som blivit kära i mig så behöver inte det betyda att inte hon kan det. Men känslan blir ju väldigt konstig plus att man känner sig väldigt dum för att man sårar sin bästa vän med att inte besvara känslor.
Men sen är det ju så att alla är olika. Bara för att jag inte har kunnat vara vän med mina killkompisar som blivit kära i mig så behöver inte det betyda att inte hon kan det. Men känslan blir ju väldigt konstig plus att man känner sig väldigt dum för att man sårar sin bästa vän med att inte besvara känslor.
Okej, för mig känns det speciellt eftersom jag frågade om jag fick bjuda ut henne på middag och kanske andra överraskningar så reagerade hon väldigt posetivt. Känns ju som att hon hade sagt att hon hade annat för sig om hon inte hade velat? Jag får väll helt enkelt se hur det blir imorgon...