Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Jag tror att det är viktigt att inte komma med en stor bomb på en gång. Kanske ge henne lite mer komplimanger än vanligt ge henne en hint om att du gillar henne lite men verkligen inte mer än en hint. Snurra inte in dig i kärleken utan se konkret på hur hon tar emot dina komplimanger. Hur reagerar hon, verkar hon intresserad eller bara smickrad? Kanske fråga lite kodat om hur hon skulle se på en relation med dig. Väldigt svårt att förklara men vill du behålla er vänskap tror jag att det är viktigt att du inte säger det för snabbt, vilket är lätt att göra när man är superduper kär. Men ta det lugnt, avvakta. Så slipper ni båda bli ledsna eller förlora det ni har.

Men sen är det ju så att alla är olika. Bara för att jag inte har kunnat vara vän med mina killkompisar som blivit kära i mig så behöver inte det betyda att inte hon kan det. Men känslan blir ju väldigt konstig plus att man känner sig väldigt dum för att man sårar sin bästa vän med att inte besvara känslor.

Okej, för mig känns det speciellt eftersom jag frågade om jag fick bjuda ut henne på middag och kanske andra överraskningar så reagerade hon väldigt posetivt. Känns ju som att hon hade sagt att hon hade annat för sig om hon inte hade velat? Jag får väll helt enkelt se hur det blir imorgon...
Citera
2010-11-12, 22:34
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaBom
Okej, för mig känns det speciellt eftersom jag frågade om jag fick bjuda ut henne på middag och kanske andra överraskningar så reagerade hon väldigt posetivt. Känns ju som att hon hade sagt att hon hade annat för sig om hon inte hade velat? Jag får väll helt enkelt se hur det blir imorgon...

Det är ju jätte svårt för någon att veta. Det finns ju faktiskt stor möjlighet att hon gillar dig också. Men det finns ju en möjlighet att hon inte känner för dig på det sättet heller. Känn hur det känns imorgon precis som du säger. Jag tror du får gå på magkänslan och sen vara försiktig. Och sumpar det sig så finns det massor av fina tjejer därute
Citera
2010-11-12, 23:21
Medlem
Laxbolls avatar
Jag har varit i en liknande situation, iof inte en tjejkompis jag gått i skolan med i 3år.
Däremot känt i cirka 1 år.
Det gick åt helvete.
Hamnade på samma fest som henne, blev för full, försökte visa vad jag kände för henne.
Slutade med att vi på sikt bröt kontakten...
Däremot har vi börjat ta upp kontakten igen, men känner redan nu att jag aldrig någonsin kommer få lika bra kontakt med henne igen.
Hon visste väll i princip allt om mig, på både gott och ont.

Så ta det försikitg ändå, men jag tror att om de slutar lyckligt så är det bara bra, för de som hände mig, jag kände på mig att "nu får de skita sig eller gå bra" tyvärr sket det sig, men jag hade ångrat om jag åtminstone inte försökte.

För helt ärligt, kompisar kommer och går , så är det bara.
Citera
2010-11-13, 02:45
Medlem
n1993s avatar
Update?

Edit: Tolkade "igår" som torsdags
Citera
2010-11-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1993
Update?

Edit: Tolkade "igår" som torsdags

Du var inte ensam
Citera
2010-11-13, 08:45
Bannlyst
Du är inte förälskad i någon. Gör inga jävla misstag, vänta ett tag tills din hjärna slutar hallucinera. Detta är bara en känsla och du kommer ångra dig sen
Citera
2010-11-13, 09:24
Medlem
Leadlakes avatar
http://imgs.xkcd.com/comics/friends.png

'nuff said.
Citera
2010-11-13, 09:48
Medlem
Herr.Vakens avatar
Steg 1: titta på den här http://www.youtube.com/watch?v=zNiiHVYnQ6A

Steg 2: Läs förklaringen https://www.flashback.org/sp26734804 (30åringen är din tjej"kompis" pojkvän som i ditt fall kanske inte ens existerar)

Mitt råd: Berätta inte för henne hur du känner. Iomed att "kär" och "jag vill att vi blir något mer" innebär så OTROLIGT många saker så kommer hon drunkna i press. Förväntningar. Stress. Det kommer inte gå bra. Bjud henne på bion, middag. Se henne som din flickvän, även fast hon för dig kanske inte är det. För så här ligger det faktiskt till:

Flickvän: Flicka - vän.
Vän: någon som respekterar en.
Flicka: Människa med tuttar fitta livmoder och äggstockar.

Pojkvän: Pojke - vän
Vän: någon som respekterar en.
Pojke: Kuk

Dessa ihop? : Möjligheter.

Du har redan en flickvän kära vän. Du har en flickvän, du har en tjejkompis. Du har henne redan, du har bara inte insett det ännu. Istället borde du ta reda på vad det är att du vill att hon ska förstå. Vad är det du vill? kyssa henne, mysa, hålla om henne och så? Då behöver du inte säga det till henne. Utan då gör du så att när du umgås med henne, väntar på ett tillfälle där DU känner att du VILL kyssa henne. Och vad gör du då, jo. Du kysser henne. Iomed att hon antagligen ser dig som en "KOMPIS" så kommer det ta lite tid. Men släpp inte taget. Håll kvar dina läppar mot hennes, efter maximum 30sekunder kommer hon börja pussa tillbaka. Sen kommer ni hålla om varandra och sen får du vad du alltid har velat.

Alternativt: så trycker jhon bort dig, och säger vafan håller du på med eller dylikt. Då förklarar du för henne att du tycker om henne. Och att om hon inte tycker om dig så är det ingen poäng att ni ses.

Säger du till henne att du är kär i henne så är det stor chans att det fallerar. Såklart, så kan du ha tur. Att hon också är superkär i dig och har varit det i 10år nu. Men för att ta det osäkra före det osäkra. så tycker åtminstånde jag att du borde skaffa stake och våga ta för dig. Och sen visa henne att du inte är OK med att hon i värsta fall inte skulle tycka om att du tog för dig. Och isåfall våga glömma henne, för du kommer aldrig komma någonvart med den här flickvännen om hon inte vill samma sak som du.

Senast redigerad av Herr.Vaken 2010-11-13 kl. 09:56.
Citera
2010-11-13, 14:04
Medlem
Sjuknesss avatar
Jag hade samma problem, jag och min nuvarande va bästa vänner och jag hade fett ångest för att bli tillsammans men jag var ändå jävligt förälskad. Jag bestämde mig helt enkelt för att visa det, flirta på ett sätt så det vore svårt att uppfatta det som någonting annat.

Det gick riktigt bra, hon hade nämligen haft samma känslor för mig och min flirt gjorde att hon fick ett bra tillfälle att flirta tillbaka. Vi blev tillsammans!

Det bästa du kan göra alltså är att "var tydlig med att du vill ha henne" för som du förklarat - så tror jag nästan helt säkert att hon vill ha dig!
Citera
2010-11-13, 16:17
Bannlyst
Det låter lite fegt att ta henne i hand och ge henne "blickar".
Charma henne istället, gör det på ett manligt sätt.

Tro inte på något som du ser på film.

edit: eller som ovan. Flirt, och inget *tihi jag är blyyyyyg... tycker du oooom miiiiiiig? hihihi --tittar lite blygt--*
Citera
2010-11-13, 17:42
Medlem
femforfems avatar
Berätta det inte rakt ut för henne, risken är stor att hon får en smärre chock om du bara säger det rakt ut. Visa det heldre med att kanske ta hennes hand, hålla om henne under bion eller något och invänta reaktion.

"The naked man" är ju såklart oxo ett alternativ.
Lycka till och glöm inte att uppdatera här hur det går
Citera
2010-11-13, 21:25
Medlem
olivia19921021s avatar
Om jag var den tjejen, så antingen så gillar jag dig som du gillar mig. Eller så gör jag det för att jag tror det är en kompis grej. Det får du märka hur hon beter sig under kvällen tror jag Men sen kan det vara så att hon också vet att du gillar henne mycket, vissa tjejer märker sånt väldigt fort, och vet att du menar det här som en dejt, och gör det här bara för att vara snäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in