Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-11-15, 00:44
Medlem
slowmedowns avatar
Hur gick det?
Citera
2010-11-15, 01:51
Medlem
Då jag har en tendens att ofta tillslut kära ner mig i mina tjejpolare har jag upplevt detta scenario 4 gånger.

Tips från coachen är:

1. var glad trevlig, drick alkohol och sup dig och henne full gärna i fest sammanhang
2. försök kyssa / hångla upp henne
3. lyckas det = kör på. Annars gå till steg 4.
4. Blame it on the alcohol.

Detta kan låta patetiskt eller whatever men det funkade för mig 2 av 3 gånger så det är inte foolproof men å andra sidan har jag också kvar den andra kompisen som inte kände likadant som jag.

som någon tidigare sa så droppar du en för stor bomb om du bara säger det rätt ut till henne, det var iallafall resultatet första gången jag prövade att förklara för en tjejkompis att jag ville något mer.

Fyllekåt är något de flesta killar blir (?) detta tror jag de flesta tjejerna vet om och även om det inte kommer vara det ljusaste ögonblicket i eran kompisrelation så är det något som är lätt och förlåta. ser hon mer allvarligt på det så övertala henne om att det endast är en komplimang och att du tycker att hon är förbannat snygg.
Citera
2010-11-15, 01:55
Medlem
Vill bara tillägga att detta kanske inte är det ultimata sättet att göra henne till din flickvän men det ger henne definitivt en tankeställare om var ni står. tycker hon då om dig är det ganska stor sannolikhet att hon ger det ett försök.

varningen blir dock att du kan bli sårad då du lite lätt tvingar in henne i sammanhanget... men ser du det från den ljusa sidan har du iallafall fått ligga.
Citera
2010-11-16, 06:20
Medlem
GulaHunds avatar
Säg vad känner under avslappnade former. Gärna i en trygg miljö, hemma hos dig lr henne.
Detta har en avdramatiserande effekt, samt ger dig mer råg i ryggen.

Så har vi det här med vänskap...

Om dina känslor inte är besvarade, så finns självklart risken att eran vänskap också försvinner.
Men så som du beskriver det, så har jag ytterst svårt att se att hon inte skulle vara intresserad.

Go for it Tiger!
Citera
2010-11-16, 07:06
Medlem
du måste få henne full och ha sex, säger du det till en nykter kompis så är det kört
Citera
2011-03-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
Hur gick det?

Väldigt sent svar detta men bättre än aldrig som man brukar säga!
Allt gick väll inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag tror jag hoppades för mycket. Jag sa till henne vad jag kände när jag bjudit ut henne på middag. Jag försökte verkligen smyga det fram men märkte direkt att det inte skulle funka. Att hon såg nästan rädd ut när jag bara började förklara.
Jag fick det sagt på det sättet tillslut att jag bara skulle tycka det var kul att "testa" ett förhållande med sin bästa kompis. Hon nappade inte precis.
Men som någon skrev här tidigare i tråden så tror jag det bästa är att bjuda ut henne på bio, middag och andra romantiska aktiviteter och sedan på något sätt få henne att förstå. Men jag tror samtidigt att man kanske aldrig får ett svar då. Men man får ju en chans att ha kvar vänskapen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in