En intressant tanke som jag tror att de flesta har haft någon gång, men som ter sig orimlig när man funderat igenom det hela. Skulle det enda medvetandet i, ja, var du nu skulle befinna dig, om du ens skulle befinna dig nånstans, vara du? Skulle du ha alla dessa ting runt dig inprogrammerade i hjärnan från födseln, eller vad skulle alla dessa illusioner grunda sig på, har du hittat på allt själv omedvetet? Alla andra antagna medvetanden som finns, är de illusioner? (den egentliga stora frågan)
Jag menar att världen är alldeles för komplicerad och perfekt sammanbunden för att den skulle kunn a vara en illusion som vi på något sätt har byggt upp med vårt undermedvetna (för att lyckas fantisera fram denna värld skulle vår intelligens behöva vara så ofantligt stor att jag har svårt att föreställa mig det :P)
Detta kan nästan jämföras med religion, på ett sätt, då det inte finns några bevis eller grunder för det, utan mest är entanke, som absolut inte är omöjlig, men heller inte har någon egentlig grund att stå på.
Fortsätt spawna!