Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-15, 08:49
  #1
Medlem
Läste i tidningen om en kille som tagit hem storpotten och även delat med sig till en av sina polare.
Ponera att ni vann,låt oss säga obegränsat med pengar.Beskriv hur ni skulle göra?Vad skulle ni börja med lixom.Jag själv skulle betala av skulder,köpa hus -ett riktigt fett ett med megagård.Jag skulle betala den där jävla gastric bye själv,även uppsöka experter som kunde göra mig "hel" igen så jag slapp denna jävla rullstol.Jag skulle köpa mig ett par hästar tror jag,har alltid gillat hästar.Det första...första vore nog att ta en limousin till ett bra ställe och fira med alla mina vänner.
Jag skulle ge en rätt fett penning till min syster och hennes barn sen skulle jag bara må.Ni då?
Citera
2010-11-15, 08:53
  #2
Avstängd
surreal.thiss avatar
Skulle inte vilja vinna massa pengar så att jag blev ek. oberoende. Dels så skulle min förväntade livslängd förkortas med cirka 20 år och jag hade blivit fet och snål som ett as, brukar de bli efter ett tag.

Bara 17 miljoner hade jag inte tackat nej till dock. Skulle betalat alla skulder och sen hade jag förhoppningsvis väntat tillräckligt länge så att jag kommit på något bra att göra med resten.
__________________
Senast redigerad av surreal.this 2010-11-15 kl. 08:57.
Citera
2010-11-15, 09:30
  #3
Medlem
Psychobetabuckdowns avatar
Betala av skulderna, sätta in resterande på ett konto med bra ränta.
Borde gå att leva ett gott liv enbart på räntan..
Citera
2010-11-15, 09:44
  #4
Medlem
Jag skulle betala mina lån, köpt mig en bostad, bjudit min familj och mina närmaste vänner på en resa eller något sånt fint sen så skulle jag nog investera i nått projekt i Afrika och resten skulle jag spara och levt på räntan.
Citera
2010-11-15, 09:59
  #5
Medlem
Forbliranonyms avatar
Skulle köpa ett stort hus, sen 3/4 nästan helt nya bilar. Sen hade jag skänkt lite pengar till min familj.
Så hade jag betalat´min flickväns högskkolestudier.
Citera
2010-11-15, 11:13
  #6
Medlem
MrBulldoggs avatar
Jag är nog sanslöst trist, men jag skulle direkt tjonga in hälften i kapitalförsäkringar åt mig och frugan samt nån mille var till barnen (fast utan att tala om det, så de inte växer upp till brats). Sen skulle jag lösa huslånet, fruns CSN lån samt billånet. Resten får gå till cancerfonden. Jo förresten, jag skulle nog kosta på mig ett par extra Starobrno på fredagkvällen också. Lite wild och crazy får man väl unna sig att bli.
Citera
2010-11-15, 12:29
  #7
Medlem
Vet inte. Lyckan hade ju primärt inte funnits i grejer.

Rest och försökt finna kärlek, skaffat ett boende någonstans. Ta resten allt eftersom / efter behov.


Vet inte om jag borde laseroperera ögonen men det kan jag ju göra nu med. Kostat på mig nya brillor / synundersökning / linser medan jag klurade på det istället för att sitta här och se suddigt kanske


Har redan klurat på det där med grejer. Liksom, vantrivs i min lägenhet osv, men även om jag snyggade till den och fixade nya möbler osv så skulle jag ju inte må bättre för det. Same old och lika ensam för det. Lika motiverande att städa av samma anledning.
Citera
2010-11-15, 12:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Jag är nog sanslöst trist, men jag skulle direkt tjonga in hälften i kapitalförsäkringar åt mig och frugan samt nån mille var till barnen (fast utan att tala om det, så de inte växer upp till brats). Sen skulle jag lösa huslånet, fruns CSN lån samt billånet. Resten får gå till cancerfonden. Jo förresten, jag skulle nog kosta på mig ett par extra Starobrno på fredagkvällen också. Lite wild och crazy får man väl unna sig att bli.
Resten till cancerfonden? Blir ju en jävla massa pengar när det var oändligt (obegränsat) med pengar minus det du sparade (hälften av oändligt? .. ) och miljonerna till barnen
Citera
2010-11-15, 13:59
  #9
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Resten till cancerfonden? Blir ju en jävla massa pengar när det var oändligt (obegränsat) med pengar minus det du sparade (hälften av oändligt? .. ) och miljonerna till barnen

Eh... Vad pratar du om? Hälften av totalsumman in i sparande till mig och frun, en mille var till mina två barn samt ca. 1,5 mille till att lösa alla lån. Behöver du miniräknare?
Citera
2010-11-15, 17:34
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Eh... Vad pratar du om? Hälften av totalsumman in i sparande till mig och frun, en mille var till mina två barn samt ca. 1,5 mille till att lösa alla lån. Behöver du miniräknare?

Varken jag eller aliquis behöver miniräknare för att räkna ut att det som blir över från obegränsade tillgångar av pengar är en jävla massa pengar, typ obegränsat. Dock tycker jag du gör helt rätt i att skänka massor till cancerfonden, det hade jag också gjort.
Citera
2010-11-15, 18:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Varken jag eller aliquis behöver miniräknare för att räkna ut att det som blir över från obegränsade tillgångar av pengar är en jävla massa pengar, typ obegränsat. Dock tycker jag du gör helt rätt i att skänka massor till cancerfonden, det hade jag också gjort.
Fast rubriken för tråden var visst 17 miljoner. Så det beror ju på vad man läser. Eller hur man tänker, men frågeställningen var ju för obegränsat med pengar.


Hur som, Gates o co (många miljardärer med honom) verkar ju ha förstånd nog att skicka pengarna dit de gör bäst nytta. Typ malariabehandling och grejer. Är nog ingen state-of-the-art-medicin där utan resonemanget är väl att det är bättre att rädda tusentals fattiga än några få rika.

Med obegränsat med pengar blir ju frågan bara så fånig, för då kan jag ju naturligtvis ge till allt, hur mycket som helst, utan att drabbas av några som helst konsekvenser av det.

Men om det var ett begränsat belopp och mina pengar vet jag inte om jag hade varit så jävla givmild, eller överhuvudtaget.

Finns nog många människor som har 10+ miljoner som inte alls känner för att dumpa 5 miljoner till random 90-konto.
Citera
2010-11-15, 18:37
  #12
Medlem
Bullsquids avatar
Först skulle jag planera en lång utomlandsresa med vänner, skänka pengar till min familj och närmaste vänner, betala av lånet på min lägenhet och alla skulder och sen helt helt enkelt leva livet. Helst utomlands ett tag eller i en lyxlägenhet i tex sthlm under sommarn.

*drömmer mej bort*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback