Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-17, 17:37
  #205
Medlem
Fallmans avatar
Skulle inte märkas i plånboken, skulle levt livet som vanligt.
Citera
2010-11-17, 21:14
  #206
Medlem
thatis7tisshows avatar
Köpt en stor villa samt en Lamborghini. Hade nog chillat med livet dom resterande åren.
Citera
2010-11-17, 22:46
  #207
Medlem
Felpost!
Citera
2010-11-23, 10:37
  #208
Medlem
MrFolds avatar
17 mille?

- Sjysst kåk nånstans i västerort (Sthlm) - ca 7 miljoner
- Ny men inte extremt vräkig bil ca 300 000 + lägga undan till två bilar till - ca 1 miljon
- Trygga barnens ekonomiska framtid, 2 milj var - 4 miljoner
- Till mamma och mina systrar 500 K var - 1,5 miljoner
- Tionde till välgörenhet - 1,7 miljoner

Summa: 15,2 miljoner. Kvar 1,8 miljoner (+ ca 1 mille som jag redan har i tillgångar)

Där ser man - det går ju inte att sluta jobba eller knappt ens köpa en sommarstuga. Stackars sambon har inte fått nåt heller. Ganska sanslöst egentligen. Men jag tror ändå inte att jag skulle bli en lyckligare människa av att sluta jobba. Däremot tror jag att jag skulle byta karriär eftersom jag skulle ha råd att gå ner i lön.

Ett alternativ vore förstås att bara köpa en lite bättre lägenhet för runt 2 mille (4a i förort typ) och istället satsa några mille på en trevlig sommarstuga.
Citera
2024-04-01, 14:27
  #209
Medlem
Hyrt ett flygplan och bjudit alla i min by på en resa till nåt varmt ställe typ Västindien. Delad glädje är dubbel glädje! Och dessutom skulle ingen vara avundsjuk på mig. Sen skulle jag köpa en massa solpaneler och starta eget elbolag om det finns pengar kvar. Och köpa presentkort till jul till fattiga barnfamiljer i kommunen så de kan fira jul ordentligt.
Jag behöver nog mer än 17 miljoner inser jag nu…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback