2016-02-27, 19:13
Medlem
RedCrabs avatar
Sg jag ljuset? Vann Teemu Packalen ikvll? Jajjemen
Citera
2019-05-14, 17:42
Medlem
Kul att David Bielkheden torskade mot Patrick Pietil i lrdags

Det ser ljust ut fr Finland
Citera
2020-11-01, 23:33
Medlem
10 r gammal trd.

Vi kan konstatera att finsk mma r mellanmjlk men de har haft en tjej som har vunnit Invicta bltet vilket jag anser r det strsta bedriften om vi pratar om Nordisk mma.

Kan inte nmna ngon som har vunnit ett blte i USA med pbr frn Norden n Katja Ksnkaanp
Citera
2020-11-02, 12:24
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
10 r gammal trd.

Vi kan konstatera att finsk mma r mellanmjlk men de har haft en tjej som har vunnit Invicta bltet vilket jag anser r det strsta bedriften om vi pratar om Nordisk mma.

Kan inte nmna ngon som har vunnit ett blte i USA med pbr frn Norden n Katja Ksnkaanp

Tycker alla Cage Warriors blten frn frr r en hgre merit n Invicta bltet.
Citera
2023-09-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Jag skrev nyligen ett inlgg om finska fighters p en annan trd.

Jag r inte sjlv frn Finland men jag r fascinerad ver deras livstil och hur deras politik och syn mot invandrare hanteras. Kort sagt s r svenskar mesar jmfrt med finnarna och ingen ifrgastter "finsk kultur".

Hur som helst, jag r glad att vi har svenskar som tvlar i UFC och just nu r det Alexander Gustafsson som r aktuellt i dag. Jag lser p somliga mma-sidor att mnga vill ha in fler svenskar till UFC och frgor som "vem blir nsta svensk till UFC?" frgas rtt s ofta.

Efter att ha fljt finsk mma sedan r 2004 kan jag konstatera att finnar r i mnga fall bttre n svenska fighters. Det r ocks Finland som arrangerar fler mma-galor jmfrt med Superior Challenge och The Zone Fc som hypas upp till ett stort verdrift att man brjar bli irriterad, det frstnmnda (Superior Challenge) skall ju tydligen vara s unikt att ingen annan gala runtom i Europa kan sl det , det r i princip bara mrkesplagg som str fr sponsorerna , de plockar in inaktiva veteraner som var som bst fr 3-5 r sedan. Nu var iofs det senaste SC rtt ok, somliga svenskar fick stryk, andra inte, men terigen , Finlans har oftare galor och finska fighters kan g upp till fem matcher rligen och oftast alltid mot starka namn frn Europa.

Folk pratar om Jrgen Kruth, Ilir Latifi, Reza Madadi, David Bielkheden (jo tjena), Musoke och s vidare. Frst och frmst hur mnga matcher har alla dessa namn gtt? Ilir har gtt en, Reza tv, Musoke tv , David tre , Jrgen 0 och enda matchen har gr upp r mot ett freak i K-1 regler.

Tittar vi p finska fighters s har vi fljande som jag grna rekommenderar att ni kollar upp:

- Markus Vanttinen / LHW / 16-2-0/ Fyra matcher har han gtt ir
- Niko Puhakka / LW / 20-11-0/ Fem matcher har han gtt ir
- Toni Valtonen / LHW/ 22-11-0/ Tre matcher har han gtt ir
- Juha Saarinen / LHW/ 6-1-0/ Tv matcher har han gtt (har spat tre svenskar)
- Anton Koivanen / LW / 12-4-0/ En match, men han gick fyra matcher frra ret och han gr en match till inom ett par veckor.
Jarkko Latimaki/ LW/ 17-6-0/ Tv matcher har han gtt ir

Timo Suhonen / MW/ 11-1-0/ Tv matcher har han gtt ir och vinsterna kommer ifrn tv svenskar.

S egentligen kan man ju undra ett par saker, varfr matchas inte dessa finnar mot svenskar? r svenska fighters mer "vrdefulla" och bttre jmfrt med vriga skandinavien? Sist jag kollade s var Martin Kampmann i UFC och Joachim Hansen i DREAM och vann nyligen i Superior Challenge, islnningen Gunnar Nelson verkar gng p gng vinna allt som har med MMA att gra.

Anledningen varfr jag stller denna frga r fr att verkligen f svar p en sak: Vad r det fr fel p finnarna och deras meriter? Frtjnar Sverige att arrangera en match i UFC som det pratas vilt om nu p olika svenska mma-sidor? Enligt mitt tycka s tycker jag att Finland frtjnar det alla gnger, dessutom s r armbgar tilltna dr och de har gott om Sisu dr

P den hr tiden var ju superior challenge och alla frstortsblattar frn Hilti livrdda att frlora mot finnarna. Drav anledning.
Citera
2024-12-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
P den hr tiden var ju superior challenge och alla frstortsblattar frn Hilti livrdda att frlora mot finnarna. Drav anledning.
Kan instmma detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in