Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-07, 20:36
  #1
Medlem
M2ks avatar
Men för er som inte har tröttnat och ännu inte har fattat hur det funkar presenterar vi här är de grammatiska principerna i vår "Gö det själv, the complete Lindebojj theory of phonetics"

Vi vet att de flesta av er är totalt ointresserade av grammatisk teori, men stå ut! De regler som styr Lindebojjska är lika få som Trelleborgs offensiva spelalternativ. Till och med Johnny Ekström skulle klara kursen.

• Bokstaven r blir stum, det vill säga uttalas aldrig, om den föregår en annan konsonant.
Exempel: Kvartsfinal blir kvattsfinal. (Märk här hur ett extra t lagts till för att understryka uttalet.)

• Bokstaven r ersätts av jj om den föregår ett g. Dessutom blir g stumt och uttalas därför ej.
Exempel: Götebojj

I övriga fall uttalas r som r fast något svagare.

ref. http://www.avspark.net/



Vet nå'n om Lindebojj anlitas vid OS i Aten? Sojjligt annas.
Citera
2004-07-07, 21:07
  #2
Bannlyst
Det faktum att han väl lär ta bordtennisen (och simning?) som vanligt påkallar ett kompletterande av din förtjänstfulla Lindebojj-grammatik: följs r av konsonant i en och samma stavelse utelämnas denna konsonant (blev det rätt?) alltså "bo-tennis", isf "bod-tennis" - den som påstår "bojjdtennis" talar näppeligen Lindebojjska!
Citera
2004-07-07, 21:25
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Det faktum att han väl lär ta bordtennisen (och simning?) som vanligt påkallar ett kompletterande av din förtjänstfulla Lindebojj-grammatik: följs r av konsonant i en och samma stavelse utelämnas denna konsonant (blev det rätt?) alltså "bo-tennis", isf "bod-tennis" - den som påstår "bojjdtennis" talar näppeligen Lindebojjska!

Helt rätt uppfattat. Tror jag.

Tråden borde väl rätteligen heta Lindebojjs spåkskola?
Citera
2004-07-07, 21:54
  #4
Medlem
M2ks avatar
Bra kompletterat, SvenStolpe och TopDawg.

TopDawg - trådrubriken? Rakt plankad från sajten som texten är hämtad från.

Bode kanse fösstått bättje.
Citera
2004-07-07, 21:59
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Bra kompletterat, SvenStolpe och TopDawg.

TopDawg - trådrubriken? Rakt plankad från sajten som texten är hämtad från.

Bode kanse fösstått bättje.

Ingen faja. Jag föståj!!
Citera
2004-07-07, 22:30
  #6
Medlem
Har haft ämnet uppe ett flertal gånger - och tycker det är sorgligt att karljäveln inte kan få en logoped till hjälp - det är iofs inget problem med hans kunnande - men är han dum? Kan inte prata rent!
Citera
2004-07-07, 22:55
  #7
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der Alte
Har haft ämnet uppe ett flertal gånger - och tycker det är sorgligt att karljäveln inte kan få en logoped till hjälp - det är iofs inget problem med hans kunnande - men är han dum? Kan inte prata rent!
Ingen fara, Der Alte. Du pratar säkert lika bra som du skriver.

Värre för Lindebojj, han kan inte 'pjata jent'.
Citera
2005-06-16, 22:11
  #8
Medlem
M2ks avatar
Tvungen att snabbt slå över från fyran (damlandslaget torskade mot Norge i EM) till Ettan, där Federation Cup pågår.

Till min glädje återhör jag Lindebojj, i st f urtrôkiga kommentatorerna i fyran.

Det första jag hör: "gjekiska fåwadds hängej inte jiktijt med"...

Staffan, fottsätt så, jag behövej få en humöjhöjaje, eftej damejnas kjampatade sotti.
Citera
2005-06-16, 22:12
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Tvungen att snabbt slå över från fyran (damlandslaget torskade mot Norge i EM) till Ettan, där Federation Cup pågår.

Till min glädje återhör jag Lindebojj, i st f urtrôkiga kommentatorerna i fyran.

Det första jag hör: "gjekiska fåwadds hängej inte jiktijt med"...

Staffan, fottsätt så, jag behövej få en humöjhöjaje, eftej damejnas kjampatade sotti.


Ahhh, denna makalöst lysande tjåd hade jag glömt!!
Citera
2005-06-16, 22:23
  #10
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Ahhh, denna makalöst lysande tjåd hade jag glömt!!
Tjena TD, haj du djabbats av nostalgi?
Citera
2005-06-16, 22:33
  #11
Medlem
Ezzelinos avatar
Glöm inte Staffans partner, den "väldigt väldigt" duktige Glenn S. Utan honom vore Lindeboj "alldeles alldeles" ställd, för Glenn är "mycket mycket" bestämd i kraven på distinkta pass till företagsamma djupledslöpningar och "väldigt väldigt" övertypiskt Göteborgsknarrig. "Klart klart" bättre än Glenn H.
Citera
2005-06-16, 22:37
  #12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det värsta är när han ska uttala utländska namn, då spänner han sig något alldeles våldsamt, laddar från tårna... och så blir det helt fel. Självmordsfrekvensen i Sverige måste ha ökat under EM när idioten uttalade "Portugal" som "Portugaaal" ungefär varannan minut i två och en halv vecka.

Ännu roligare var "Darius Vassell". Han tog i så han sprack, och varje gång kom ett nytt uttal. Aldrig rätt dock.

OT edit: otroligt mål av Adriano, svettigast i år.

- F.G
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in