Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-24, 16:57
  #661
Medlem
><((((°>s avatar
låt han göra nu, det kan bli lärorikt för alla andra som går i samma tankar.
Citera
2008-08-24, 17:56
  #662
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
låt han göra nu, det kan bli lärorikt för alla andra som går i samma tankar.
Och så slipper vi folk som frågar sådana saker igen? Fel, detta skeendet återuppspelas titt som tätt "folk" lär sig aldrig:

En k3wl tycker TATP verkar coolt,
går in här och frågar,
blir åthutad att inte göra det av somliga och påhejad av andra,
bestämmer sig för att göra det, och möjliga utfall blir:

1. Skadar sig själv och/eller andra blir polisanmäld osv
2. Har "tur" och klarar sig trots felaktig hantering av ämnet, säger till andra på forumet att allt som sägs om ämnet bara är skrämselpropaganda. Åker dit med besked när h*n tillverkar/använder det vid ett annat tillfälle.
3. Hanterar ämnet riktigt och klarar sig från skada, blir skrämd av eller inser ämnets känslighet samt styrka.

Idiot som ej är påläst om TATP och inte har basic kemikunskaper göre sig ej besvär!
Citera
2008-08-24, 18:14
  #663
Medlem
><((((°>s avatar
jag menar om det ryker några fingar så kanske alla lär sig en liten läxa, inte minst han som gjort smällaren, detta kan bli mycket intressant och roande.
Citera
2008-08-24, 19:13
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Och så slipper vi folk som frågar sådana saker igen? Fel, detta skeendet återuppspelas titt som tätt "folk" lär sig aldrig:

En k3wl tycker TATP verkar coolt,
går in här och frågar,
blir åthutad att inte göra det av somliga och påhejad av andra,
bestämmer sig för att göra det, och möjliga utfall blir:

1. Skadar sig själv och/eller andra blir polisanmäld osv
2. Har "tur" och klarar sig trots felaktig hantering av ämnet, säger till andra på forumet att allt som sägs om ämnet bara är skrämselpropaganda. Åker dit med besked när h*n tillverkar/använder det vid ett annat tillfälle.
3. Hanterar ämnet riktigt och klarar sig från skada, blir skrämd av eller inser ämnets känslighet samt styrka.

Idiot som ej är påläst om TATP och inte har basic kemikunskaper göre sig ej besvär!


Du misstar dig och vänligen kalla inte mig "k3wl" eller "idiot" för obegrundade saker. Jag läser kemi i gymnasiet men vi lär inte oss om sådana saker och anledningen till min fråga var för utökade kemikunskaper inte för o leka runt med explosiva ämnen.
La märkte diskussionen om att man behöver tillstånd till att köpa väteperoxid och ville se varför (hade läst att det används för att terminera reaktioner.)

Förövrigt hyckeri är en av sakerna som inte bör finnas på Flashback speciellt när det är en plats det finns diskussioner som "det bästa biologiska vapnet" et cetera.

Ifall ingen vill svara det är lugnt. Jag fick redan svaret på det på ett annat ställe och nej, jag tänker inte tillverka någonting som kan leda till en skada som jag ångrar resten av mitt liv.
__________________
Senast redigerad av Aalto 2008-08-24 kl. 19:22.
Citera
2008-08-24, 20:18
  #665
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aalto
Du misstar dig och vänligen kalla inte mig "k3wl" eller "idiot" för obegrundade saker. Jag läser kemi i gymnasiet men vi lär inte oss om sådana saker och anledningen till min fråga var för utökade kemikunskaper inte för o leka runt med explosiva ämnen.

Ifall ingen vill svara det är lugnt. Jag fick redan svaret på det på ett annat ställe och nej, jag tänker inte tillverka någonting som kan leda till en skada som jag ångrar resten av mitt liv.
Var inte riktat specifikt till dig. Var mer tänkt att folk som började glutta på TATP kanske skulle läsa det jag hade skrivit och ta sig en tänkare.

Hur man tillverkar TATP och vad det är som får detta känsliga sprängämne att detonera finns det massor av information av på internet (wikipedia for one instance, eller kanske "how to make acetone peroxide"@google?). Om du dessutom hade kikat lite i tråden innan du hade frågat så hade du nog också fått ditt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Aalto
La märkte diskussionen om att man behöver tillstånd till att köpa väteperoxid och ville se varför (hade läst att det används för att terminera reaktioner.)
Förstår inte din mening, man behöver inte ha tillstånd för att köpa väteperoxid (möjligen på apoteket om du skall ha högre än 3%, men varför köpa där när man kan köpa utan problem hos en färghandlare?).

Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
jag menar om det ryker några fingar så kanske alla lär sig en liten läxa, inte minst han som gjort smällaren, detta kan bli mycket intressant och roande.
Ja det var ju det jag menade, att han skadar sig lär sig en läxa, skriver det här och vi tar lärdom. Men sedan kommer nästa person som skiter i det som har skrivits innan och glatt frågar hur man tillverkar TATP och vips så är karusellen igång igen. Vi behöver inte fler exempel på folk som har skadat sig på TATP eller andra sprängämnen, finns flera exempel här på avdelningen.. sedan kan man hitta ännu mer i artiklar som finns häråvarstans på nätet.
Citera
2008-12-10, 18:24
  #666
Medlem
C9h18o6s avatar
såg denna å lägger denna här hoppas inte någon annan gjort det http://www.youtube.com/watch?v=Ztdtv...eature=related

Fy fan vad äckligt!

mvh // c9
Citera
2008-12-10, 18:59
  #667
Medlem
onemanarmys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=l1l0Hrz3LsA

http://www.youtube.com/watch?v=2WHbt...eature=related

Några svenska lirare som drar av 2 hekto TATP


Hur fan vågar dom?
Någon som känner sig träffad?
Citera
2008-12-10, 19:47
  #668
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
http://www.youtube.com/watch?v=l1l0Hrz3LsA

http://www.youtube.com/watch?v=2WHbt...eature=related

Några svenska lirare som drar av 2 hekto TATP


Hur fan vågar dom?
Någon som känner sig träffad?

Jag förstår fortfarande inte hur man kan göra huvudladdningar av primär sprängämnen !!! Det var över 100 år sen tändhatten uppfanns och det finns en anledning till att den används.
Citera
2009-01-05, 13:08
  #669
Medlem
swezias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
http://www.youtube.com/watch?v=l1l0Hrz3LsA

http://www.youtube.com/watch?v=2WHbt...eature=related

Några svenska lirare som drar av 2 hekto TATP


Hur fan vågar dom?
Någon som känner sig träffad?


Hehe inte jag Nu såhär i efterhand fattar jag inte ur jävla dum jag var som transporterade det i bilen och förvarade det i garderoben -.-"
Kan tillägga att jag laggt av pga. att en jag känner mkt väl har blivit av med ngra fingertoppar och fick en massa splitter på hela kroppen i princip och det av just TATP! så jag råder alla att lägga av med att tillverka det, absolut inte värt det!
Citera
2009-01-05, 13:25
  #670
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swezia
Hehe inte jag Nu såhär i efterhand fattar jag inte ur jävla dum jag var som transporterade det i bilen och förvarade det i garderoben -.-"
Kan tillägga att jag laggt av pga. att en jag känner mkt väl har blivit av med ngra fingertoppar och fick en massa splitter på hela kroppen i princip och det av just TATP! så jag råder alla att lägga av med att tillverka det, absolut inte värt det!

Se där! Det behövs alltså en olycka för att idioter ska lära sig!
Citera
2009-01-23, 17:30
  #671
Avstängd
Pyro-Noobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Passar på att lägga in en extra varning här:

VARNING FÖR TCAP!

TCAP, ATCP, TriCykloAcetonPeroxid m.m, många namn finns för denna substans. Jag skulle gissa på att säkert 95 % av alla olyckor som sker med ungdomar som spränger bort händer eller ännu värre, så är det TCAP som är boven i dramat. Detta pga att utgångs-kemikalierna är såpass lätta att få tag i. Det har en väldans sprängkraft och kan vara mycket känsligt. Har du tidigare tillverkat det och inte tyckt att det var så känsligt, så kan mycket väl en annan sats bli helt annorlunda. Jag avråder alla från att tillverka detta!


Håller helt med
Citera
2009-01-26, 10:21
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FOLD
Nej, AP är farliga grejor Det håller jag mig ifrån.

Har dock en kompis som tänkte göra lite AP snart, till helgen om jag minns rätt, men han kan sina saker så det går säkert bra.

Jag brukar dock föredra Hexametylentriperoxiddiamin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback