Citat:
Ursprungligen postat av
-=Mr_B=-
Nu har jag en jäkla dum fråga. Om du i alla fall skulle bränna det på det viset, varför la du inte bara kapseln under en hög, och tände på? Värmen skulle smälta bly't, och öppen låda få det att detonera. Kraften skulle i huvudsak trycka blybiten neråt, och slunga brinnande SS åt alla möjliga håll.
Det borde inte bli något nämnvärt splitter, och det borde inte vara svårt att hitta en plats där det går att genomföra säkert. Jag hade inte öppnat kapseln, just för att jag velat behålla händerna.
Skönt att det gick vägen i alla fall.
När det kommer till lagringsbeständighet. Det är instabilt så tillvida att det förgasas och åter-kondenseras på annan plats. Alla andra hade kallat det flyktigt, men det passar inte in i propaganda-kriget. Men att det skulle förlora effekt över tid tror jag inte är aktuellt.
B!
Det är några saker som jag medvetet utelämnar. Men ett faktum är att jag inte längre mindes ifall den kapsel som det var i, verkligen innehöll det som den gjorde. Jag hade flera liknande då, för två decennier sedan. För lång tid hade passerat och exakta detaljer om innehållet var lite blurriga. Men när den öppnats så såg jag vad det var. Och då ville jag inte ha med det att göra längre.
Själva oskadliggörandet skedde såklart säkert, med ett tjockt betongrör som skydd.