2011-12-14, 23:13
Medlem
Brukar de inte finnas med en Personalia på den åtalade i en dom?? Skulle vara kul att veta va Ag har för inkomst!!
Citera
2011-12-14, 23:34
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Helt rätt att stänga av honom från landslaget.
Citera
2011-12-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Strindberg
Men det spelar väl ingen roll.
En människa ska inte kunna få någon annan fälld för brott, när det inte finns något som styrker det.

En kvinna kan idag genom att bara påstå, få en man i fängelse oavsett.

Skulle det vara en man, som hade anmält AG, hade åklagaren inte ens inlett en förundersökning.

Det stämmer inte att att det inte finns något som styrker brottet i det här fallet. Det framgår av domen att det finns fotografier och rättsintyg angående stryptaget. Även grannen Cecilia Saber intygar att My Gerndt flytt in till henne efter att hon sparkat sig loss från Alexander Gerndts strypgrepp.

Alla som läser domen kan själva se vad som står, nämligen att:

"Den nu förelagda utredningen ger ett sådant stöd åt My Gerndts uppgifter om taget om halsen att tingsrätten finner det vara ställt utan allt rimligt tvivel att Alexander Gerndt i samband med grälet har tagit med ena handen om My Gerndts hals och därigenom orsakat smärta, andningssvårigheter och blåmärken på vänster sida om halsen."
Senast redigerad av MissQ 2011-12-15 kl. 00:19.
Citera
2011-12-14, 23:45
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZgulz
Visst kan det generera en hel del pengar att spela i landslaget i stora turneringar i form av bonusar men större delen av den inkomst Alexander får är ju från klubblag och inte landslag!

Du tror inte att landslagsspel är ett bra skyltfönster för större klubbar? Självklart är det en typ av kvalitétsmärkning som underlättar vid kontraktsförhandlingar...
Citera
2011-12-15, 00:01
Medlem
Att stänga av honom från landslaget är väl riktigt gjort , men jag tycker att 3-4 matcher är rimligt
Citera
2011-12-15, 00:03
Medlem
Ganska uppenbart att han varit våldsam. Vad som stör mig lite är att han beter sig illa i närvaro av sitt barn... Våldsamt psykfall till far och blogg-mongo till mor. Vad ska det bli av sådana ungar?
Senast redigerad av dsk2293 2011-12-15 kl. 00:05.
Citera
2011-12-15, 00:11
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dsk2293
Ganska uppenbart att han varit våldsam. Vad som stör mig lite är att han beter sig illa i närvaro av sitt barn... Våldsamt psykfall till far och blogg-mongo till mor. Vad ska det bli av sådana ungar?
Det viktigaste är väl ändå att HON inte skadas. HON kan säkert ta hand om barnen, HON är ju helt underbar.
Citera
2011-12-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Härligt. Nu är han avstängd från spel i landslaget.
Som det ska vara, fyfan, hade varit en skam om han spelat i landslaget. Kan dessutom tänka mig vad det hade gjort för lagkänslan, hade nog varit ganska stelt i omklädningsrummet..
Citera
2011-12-15, 00:23
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoensomfan
Som det ska vara, fyfan, hade varit en skam om han spelat i landslaget. Kan dessutom tänka mig vad det hade gjort för lagkänslan, hade nog varit ganska stelt i omklädningsrummet..
Givetvis. En dömd brottsling kan inte spela i svenska landslaget, men det är inte det frågan gäller här. Det har mer börjat handla om hur man ser på rättsväsendet och moral i sverige idag.

Han är dömd, ja, men är det rätt?

Vad pratar vi i så fall om för slags kvinnosyn?
Senast redigerad av Bisarro 2011-12-15 kl. 00:29.
Citera
2011-12-15, 00:40
Medlem
"Vilken underbar kvinnosyn du har. Ungefär som Gerndt. Det dröjer inte länge förrän du bultar skiten ur någon hora eller hur? Jag menar att alla är ju fittor och horor i din snäva lilla värld. Stackars barn, stackars föräldrar"

Läs bloggen, träffa människorna, följ inte bara ett medie drev blint... My är en hora som inte har några andra meriter än att hon träffade klassens snyggaste kille vid 17 års ålder, när hon sedan blev blåst på konfekten så fabulerar hon upp en story som du och dina anarko feminsiter kan gå i spinn på...
Citera
2011-12-15, 00:43
Medlem
Efter att ha gått igenom domen så anser jag följande:

1. Åtalspunkten angående fotbollsskottet är patetisk. Domaren var av samma åsikt men vad gör det om man har bollrädda nämndemän i tingsrätten... En träff av en fotboll är ju lika med en förstörd lårbenshals för dem.

2. Stryptag på sin flickvän när hon har barnet i famnen. Visst att My hade sönder hans dator, men tror nog att han förlorat den respekt folk kan ha haft för honom i.o.m. detta.

Sen att hon inte verkar ha rent halalkött i kebabköttet är en annan sak, kändis och hustrumisshandlare är ett fack som är jäkligt svårt att ta sig ur...
Citera
2011-12-15, 01:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodisathva
"Vilken underbar kvinnosyn du har. Ungefär som Gerndt. Det dröjer inte länge förrän du bultar skiten ur någon hora eller hur? Jag menar att alla är ju fittor och horor i din snäva lilla värld. Stackars barn, stackars föräldrar"

Läs bloggen, träffa människorna, följ inte bara ett medie drev blint... My är en hora som inte har några andra meriter än att hon träffade klassens snyggaste kille vid 17 års ålder, när hon sedan blev blåst på konfekten så fabulerar hon upp en story som du och dina anarko feminsiter kan gå i spinn på...
Det är just kvinnosynen det här handlar om. Läs några inlägg tillbaka om du orkar det, så kanske du försår. Jag försvarar inte Gerndt, men att omedelbart ställa ställa sig bakom kvinnan, bara för att det är en kvinna som blivit misshandlad, det är att ta ställning. Och det är att ta ställning i förtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in