2011-12-15, 01:04
Medlem
A.Strindbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissQ
Det stämmer inte att att det inte finns något som styrker brottet i det här fallet. Det framgår av domen att det finns fotografier och rättsintyg angående stryptaget. Även grannen Cecilia Saber intygar att My Gerndt flytt in till henne efter att hon sparkat sig loss från Alexander Gerndts strypgrepp.

Ingen annan har sett hur det gick till, om det nu har hänt.
All information kommer ifrån My.

Varför ska man köpa hennes "story" rakt av?
Citera
2011-12-15, 01:08
Medlem
StigAllans avatar
När det gäller kvinnomisshandel så gjorde jag en blåbulle(fittan) på ett fittigt litet slughuvud som slog mig på käften innan.
Sparken på musen satt fint.
Hon gnällde senare och jag skulle ha sagt att jag ville ha bildbevis.
Nu i veckan kommer suggan och gapar på om mitt utseende, 30 år senare och jag har inte ens haft med henne att göra sedan förra gången.

Tokiga kärringar finns det alldeles för många av!
My Gernt verkar vara lagd åt stollehållet!
Citera
2011-12-15, 01:09
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Strindberg
Ingen annan har sett hur det gick till, om det nu har hänt.
All information kommer ifrån My.

Varför ska man köpa hennes "story" rakt av?
Just för att hon är kvinna. Hade en man anklagat sin fru för något liknande hade det på sin höjd blivit pinsamma nyheter, i synnerhet det där med bollen.
Citera
2011-12-15, 01:44
Medlem
Är det någon som kan lite snabbt redogöra lite för mig.

Vad har "utlöst" AG's våld?

Hur grovt var våldet? Knytnävsslag? Sparkar?
Citera
2011-12-15, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11fingrar
Är det någon som kan lite snabbt redogöra lite för mig.

Vad har "utlöst" AG's våld?

Hur grovt var våldet? Knytnävsslag? Sparkar?

Vad har utlöst våldet?
1. Frun snodde bollen av honom när de lirade fotboll.
2. Frun hade sönder hans dator

Hur grovt var våldet?
1. En knuff genom en buske så hon ramlade på asfalten (dömdes ej för detta) samt att han därefter sköt bollen från ca 5 meters håll på hennes lår, vilket orsakade en lårkaka (dömdes för detta).
2. Tog ett strypgrepp på frun när hon höll ungen i famnen. Orskade märken på både frun och ungen (dömdes för detta). Backade på henne med bildörren 2-3 gånge, igen då hon hade ungen i famnen. (dömdes ej för detta)

Sammanfattningsvis så är det knappast tal om något grovt våld. Jävligt taskigt omdöme att bete sig så framför barnet dock och stryptag brukar generellt bedömas relativt allvarligt av domstolarna.
Snubben har dåligt omdöme och borde antagligen inte ha ungar innan han blivit mentalt mogen. Men några grova brott har han inte gjort sig skyldig till.
Citera
2011-12-15, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi89
Vad har utlöst våldet?
1. Frun snodde bollen av honom när de lirade fotboll.
2. Frun hade sönder hans dator

Hur grovt var våldet?
1. En knuff genom en buske så hon ramlade på asfalten (dömdes ej för detta) samt att han därefter sköt bollen från ca 5 meters håll på hennes lår, vilket orsakade en lårkaka (dömdes för detta).
2. Tog ett strypgrepp på frun när hon höll ungen i famnen. Orskade märken på både frun och ungen (dömdes för detta). Backade på henne med bildörren 2-3 gånge, igen då hon hade ungen i famnen. (dömdes ej för detta)

Sammanfattningsvis så är det knappast tal om något grovt våld. Jävligt taskigt omdöme att bete sig så framför barnet dock och stryptag brukar generellt bedömas relativt allvarligt av domstolarna.
Snubben har dåligt omdöme och borde antagligen inte ha ungar innan han blivit mentalt mogen. Men några grova brott har han inte gjort sig skyldig till.
Tackar tackar! Riktigt jävla onödigt att göra det framför ungen, det där när dem lirade boll var bland det löjligaste jag hört. Hur fan kan man bli dömd för att skjuta en fotboll på sin fru som får en lårkaka? Ärligt talat? Strypgreppet är dock inget snack om saken, även fast det känns generellt ganska löjligt det med.

Hissen verkar inte gå riktigt ända upp, varken hos han eller henne!
Citera
2011-12-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Just för att hon är kvinna. Hade en man anklagat sin fru för något liknande hade det på sin höjd blivit pinsamma nyheter, i synnerhet det där med bollen.
2 av 4 av de påstådda händelserna ansågs dock inte bevisade. Den tredje händelsen ansåg domaren inte heller var bevisad men nämndemännen utan juridisk utbildning ansåg detta.

Den 4 händelsen finns det märken som styrker och det är även fråga om en allvarligare händelse än de övriga punkterna. Att det är ställt utom allt rimligt tvivel är väl enligt min mening dock tveksamt.

Så att domstolen köpte allt hon sa är en överdrift, men överklagar han till hovrätten har han sannolikt relativt goda chanser att frikännas.
Citera
2011-12-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi89
2 av 4 av de påstådda händelserna ansågs dock inte bevisade. Den tredje händelsen ansåg domaren inte heller var bevisad men nämndemännen utan juridisk utbildning ansåg detta.

Den 4 händelsen finns det märken som styrker och det är även fråga om en allvarligare händelse än de övriga punkterna. Att det är ställt utom allt rimligt tvivel är väl enligt min mening dock tveksamt.

Så att domstolen köpte allt hon sa är en överdrift, men överklagar han till hovrätten har han sannolikt relativt goda chanser att frikännas.

Håller med, hoppas han överklagar och kan rikta in sig på EM-spel. Får bara mer och mer känslan av att My inte är den kallaste glassen i frysen.
Citera
2011-12-15, 06:01
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det viktigaste är väl ändå att HON inte skadas. HON kan säkert ta hand om barnen, HON är ju helt underbar.
Driver du eller ar du serios? med tanke po HON overallt. Forovrigt verkar HON bra javla blost.
Citera
2011-12-15, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11fingrar
Håller med, hoppas han överklagar och kan rikta in sig på EM-spel. Får bara mer och mer känslan av att My inte är den kallaste glassen i frysen.

Hoppas också att han överklagar. Personligen tycker jag soppan med AG och MG borde dömas oavgjord. Båda har tiggt om problem och framför allt kan man se att MG sökt upp situationen och utnyttjat AG med ganska stor press. man ser detta på bloggen. Man ser det även på det faktum att vid stryptags tillfället sökte hon upp AG i Helsingborg utan att AG ville detta. AG ville dessutom dra därifrån med bil när MG med barn ställer sig i vägen.

Kan man inte döma oavgjort i en domstol precis som man kan i fotboll?

Varför oavgjort? Jo för att dom åt ena eller andra hållet inte alls ställer saker mera till rätta utan ställer till med oerhört mycket mera oreda?
Senast redigerad av FulAgent007 2011-12-15 kl. 07:12.
Citera
2011-12-15, 07:55
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
Kanske tagit upp innan. Men tror ni att en tjej från damlandslaget blivit kickad om hon tex gett pojkvännen en örfil och blivit dömd för det?

en tjej från damlandslaget med en pojkvän?!?
hur tänkte du där?
Citera
2011-12-15, 08:51
Medlem
Hur ska MG förgylla sitt sjuka uppmärksamhetsbehov när allt lagt sig?

Stackars barn. Vi lever inte på 1950-talet MG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in