Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
http://www.expressen.se/sport/fotbol...t-for-javligt/
Det som är för djävligt enligt mig är att ex frun tror hon har makt över hela Gerndts liv efter att de skilts sig och gått skilda vägar. Snacka om hämnd lysten? Kvinnor som My Gerndt borde skämmas ögonen ur sig. Låt han gå vidare och få ha sitt yrkesliv ifred. Nej, en kvinna skiter i mannen så länge hans inkomster och resurser inte kommer någon annan till del. My Gerndt har från första början just velat förstöra Alexanders möjligheter till succe så snart hon förstod att han skulle lämna henne .... ALLT handlar om just detta sjuka hämnd begär!
My Gerndt sätt att uttala sig är exakt så man gör i "medeltida"
USA där brottsoffrens anhöriga är med och bestämmer när någon och hur skall få resning eller benådas. Sjukt är bara förnamnet!
Det som är sjukt är att man skiter i offren, att vara offer idag i Sverige är fan skamligare än att vara brottsling. Straffen/skadestånden du får här i Sverige är det som är det som är det sjuka på riktigt. Seriöst, villkorligt för misshandel? 6 månader för våldtäkt, 50.000 i skadestånd för 2 mördade barn. Och det är dom få gångerna polisen ens lyckas lösa något, vilket verkligen är sällan.
Personligen hade jag gjort det till min livsuppgift att göra deras liv till ett helvete om någon gjort det mot mig eller mina nära.