Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Den här magiska "målgruppen" för vilka som är ämnade att köpa Macbook Air, verkar bara krympa och krympa för varje inlägg här... Det finns väl ett oändligt användningsområde för mer hårddiskutrymme? För min egen del skulle jag t.ex. tycka att det vore praktiskt att slippa släpa med en extern hårddisk... Jag ska ju ändå ta med mig datorn på en långresa, som kommer att vara i minst ett år... Det är en väldig balansgång att försöka få den optimala datorn sett till storlek och prestanda/funktioner, ska du veta...
Ja visst finns det användning för mer utrymme, men frågan är om det är nödvändigt.
För en person som endast använder datorn till att arbeta när man pendlar och liknande så är det inte av speciellt stor vikt att ha mycket utrymme för det är lätt att flytta över data som inte används.
Som för min del, skulle jag bara räkna sånt som är nödvändigt så är det fan inte mycket utrymme jag behöver och så lär det vara för en majoritet av användarna.
Somsagt så är inte macbook air någon dator som är utvecklad med fokus på folk som ska backpacka i mer än ett år.
Det om något är en liten marknad.
Sen så lär du väl ha tillgång till internet någon gång under resan och då är det bara att ladda upp data till en server du kanske har hemma eller liknande.
Knappast smart att ha allt sparat på en laptop utan backup, men det är ju en annan historia.