• 1
  • 2
2010-11-23, 22:45
Medlem
Nysningen är en underskattad "drog" som jag uppmanar folk till att ta vara på! När du känner att du ska nysa kan du sätta dig bekvämt och försöka hålla emot lite (den blir kraftigare då). När du sedan nyser är de följande sekundrarna helt väldigt sköna och påminner om diverse droger jag testat under åren. När mitt cannabis var slut för en herrans massa år sen kunde jag sitta med ett grillspett uppkört i näsan och kittla så jag nös i säkert en timma. Man blir fnittrig, glad och pigg.

(ta denna tråden med en nypa salt klart jag inte är 100% seriös men prova att njuta av en nysning nästa gång eller framhäv en redan nu med metoden ovanför)
2010-11-23, 22:48
Medlem
Mockens avatar
Att nysa är ingen drog. Lika lite som att runka skulle vara en drog.

En drog tillförs av kemiska substanser, det gör inte en nysning.
2010-11-23, 22:49
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Ja en nysning är en form av orgasm. Samma med gäspning. båda är ju jävligt sköna att göra.

Blev lite besviken iaf, trodde det skulle stå något om någon riktig drog som man måste inta på nåt vis.
2010-11-23, 22:51
Medlem
felleboy88s avatar
En drog är en substans som verkar berusande och beroendeframkallande. Tycker du att nysa uppfyller kriterierna att vara en drog?
2010-11-23, 22:51
Medlem
det är otroligt skönt, frågan är ju. vad är skönast, skita?runka?nysa?gäspa? hmmmmmmm
2010-11-23, 23:06
Medlem
Lillbrandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonliten
det är otroligt skönt, frågan är ju. vad är skönast, skita?runka?nysa?gäspa? hmmmmmmm

lyckas uppfylla alla på samma gång så har du allt en upplevelse värd att minnas!
2010-11-23, 23:07
Medlem
Barathrum50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy88
En drog är en substans som verkar berusande och beroendeframkallande. Tycker du att nysa uppfyller kriterierna att vara en drog?

Fel. Cannabis är inte beroendeframkallande
2010-11-23, 23:24
Medlem
Snubblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50

Bara för att det inte uppstår abstinenssymptom betyder det inte att det inte är beroendeframkallande..

Cannabis dependence syndrome, ringer en klocka?

Toleransökning, överförbrukning och brist på att kontrollera intaget... Uppstår av cannabis.
Medlem
topsids avatar
Citat:
Fel. Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande.
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Funderade också på det där, t ex Alvedon, är det beroendeframkallande?
Jag vet inte, men jag tror inte felleboy88:s inlägg stämmer.
2010-11-23, 23:28
Medlem
topsids avatar
"En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull. Droger brukar vanligen förädlas utanför kroppen, för att vid intagande avge önskad verkan på olika kroppsfunktioner (bekämpa sjukdomar eller symtom och så vidare, för den användningen av ordet se vidare läkemedel). I dagligt tal avses med droger olika rusmedel med psykoaktiv verkan - något som ändrar sinnestillståndet utan att ta omvägen via sinnena - framför allt narkotika men även kaffe, olika tobaksprodukter och alkohol." - wikipedia

Det nämns inget om beroende.
2010-11-23, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Att nysa är ingen drog. Lika lite som att runka skulle vara en drog.

En drog tillförs av kemiska substanser, det gör inte en nysning.

Endorfiner utsöndras när man nyser, därav känslan av ett rus.

Citat:
Endorfin anses ofta vara kroppens eget morfin, av den anledningen att ämnena, precis som morfin, heroin och andra opiater, binder till så kallade mu-receptorer.

Sen kommer även oxytocin in i bilden.

Hen
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in