Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-26, 13:40
Medlem
Sjlvklart s har hrddisken krackelerat och novis som man r s ser det inte ljust ut fr mina filer.

Vid start av datorn s blir det endast gr skrm med en mapp innehllandes ett frgetecken.
Jag har frskt boota med installations-CDn och kra skivverktyg men h-disken hittas inte.
PRAM & NVRAM har jag resettat men det hjlpte fga.

Hur gr jag tillvga nu? Skulle det funka att skruva ur h-disk och stoppa i en hrddiskkabinett och frska kra som extern disk?

Lste ven ngot om Discwarrior men fattar inte riktigt hur det funkar och inte heller om man kan f tag i en gratiskopia nnstans.

Som ni frstr s r h-disken utan vrde men filerna p den r desto viktigare.

Skulle uppskatta lite rd och tips!
Citera
2010-11-26, 13:55
Medlem
trkigt att hra att hdn dtt, men ja.. som du sjlv sger s kan du ju skruva ut den och stta in i en kabinett o gra kopia p innehllet. sen tycker jag att man br ha minst tv externa som man gr backup p, fr att undvika krngel. hoppas det lser sig.
Citera
2010-11-28, 06:33
Bannlyst
Om du inte har ngot allt fr privat s kan du ju lmna in hrddisken fr att f tillbaka filerna. Det kan kosta allt frn 500 spnn till ett par tusen.

Om du har ngot som r lite av det privata laget s kan du ju koppla in hddn till en annan dator fr att sedan helt sjlv kra diverse program fr att f tillbaka filerna.
Det har jag sjlv gjort, men det r inte ltt. Om filerna r utav vrde s hade jag hellre lmnat in den, d det kan vara jvligt svrt att frst filerna som dessa program hittar. Ja, iaf fr oss ddliga.
Citera
2010-11-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Om du inte har ngot allt fr privat s kan du ju lmna in hrddisken fr att f tillbaka filerna. Det kan kosta allt frn 500 spnn till ett par tusen.

Om du har ngot som r lite av det privata laget s kan du ju koppla in hddn till en annan dator fr att sedan helt sjlv kra diverse program fr att f tillbaka filerna.
Det har jag sjlv gjort, men det r inte ltt. Om filerna r utav vrde s hade jag hellre lmnat in den, d det kan vara jvligt svrt att frst filerna som dessa program hittar. Ja, iaf fr oss ddliga.

Finns ju en del bilder som man kanske inte vill att flashbacks lsare ska ta del av
Nr du sger program r det discwarrior du tnker p?

Vart kan jag f tag i detta lite billigt= (gratis)
Citera
2010-11-30, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbbin
Finns ju en del bilder som man kanske inte vill att flashbacks lsare ska ta del av
Nr du sger program r det discwarrior du tnker p?

Vart kan jag f tag i detta lite billigt= (gratis)

Jag vet faktiskt inte vilket program jag tnker p. Jag anvnde ett program sjlv, fast det var ett par r sedan. Det tog en j*kla tid, och att sedan filtrera ut den man vill ha tillbaka.

Programmen finns att f tag p TPB. Men frst mste man googla efter "file recovery program" eller liknande termer fr att f reda p vad dom heter, och vilken som fungerar bst.

Mitt program var jag ganska missnjd med, oerhrt komplicerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in