• 1
  • 2
2010-11-28, 00:03
Medlem
Heladageniskogens avatar
HBT-lobbyn har i satans och judens tecken gjort mycket ont och nr man inte trodde det kunde bli vrre har de kndat ihop ngot nytt djvulskap. Det senaste r att man skall inte behva informera om sin HIV-status nr man skall ha sexuellt umgnge!
Anledningen? Jag krktes nr jag lste det.
Citat:
Vi anser inte att information om hivstatus r irrelevant
Citat:
Det rder dremot ingen tvekan om att tal och straff bidrar till stigmatisering av mnniskor som lever med hiv det gr i sin tur att risken fr diskriminering och annan krnkande behandling kar. Vi tror dessutom att det minskar ppenheten runt hiv
Citat:
Dessutom r hiv inte lngre livsfarligt eftersom medicinerna r s bra,
http://www.dn.se/debatt/informations...ffas-1.1216074
http://www.expressen.se/nyheter/1.13...att-sprida-hiv
http://www.friatider.se/dn-debatt-le...ridning-av-hiv

HBT-lobbyn r judestyrd och detta r som julafton fr det utvalda folket. Fr homofilerna och andra sjuka mnniskor finns det ven ett sexuellt intresse av detta. HIV r nmligen ngot som ses som heligt i HBT-kretsar och att sprida det vidare r ett stt fr dem att visa sin makt ver det "normala"
"Vi har krossat eran heteronorm, vi r de perversa vi har segrat. Nu kommer vi fr att knulla era barn!"

Vad tycker ni vanliga heterosexuella mnniskor om om detta? r det inte dags fr ett slut och stoppa HBT-lobbys korstg mot mnskligheten? Eller vill ni lta perversa strda och sjuka mnniskor styra er, och lta era barn vxa upp i ett samhlle dr ruttnande analer, avfring och ddliga sjukdomar r "naturligt"?
Citera
2010-11-28, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Det r ett sinnessjukt frslag.
Citera
2010-11-28, 00:11
Medlem
tantvrists avatar
Vad i helv...

!
Vilka idioter.
Citera
2010-11-28, 00:14
Medlem
HC47s avatar
Ska frska bortse frn TS smtt psykotiska, paranoida men ganska roliga trdstart och hlla mig till mnet.

Det r, kort sagt, helt jvla sjukt hur dessa mnniskor resonerar. Snacka om att vara totalt fria frn moral. Klart som fan att man ska informera och klart som fan att det ska vara olagligt att medvetet verfra HIV. Vad r detta fr mnniskor?
Citera
2010-11-28, 00:15
Medlem
Damp CPCPs avatar
Man blir cklad.

Fyfan vilken sjuk och vidrig vrld vi lever i.
Citera
2010-11-28, 00:20
Medlem
Lars-Arnes avatar
Sjukt, men en sund mnniska drabbas inte av detta. Majoriteten av de HIV-smittade r bgar. Lt smittan spridas.
Citera
2010-11-28, 00:21
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damp CPCP
Man blir cklad.

Fyfan vilken sjuk och vidrig vrld vi lever i.
r dock ganska vertygad om att detta kommer f ganska dlig respons. Tror inte vi kommer se ngon lagndring, som tur r. Men att mnniskor ens tnker s hr r oerhrt beklagligt.
Citera
2010-11-28, 00:25
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
r dock ganska vertygad om att detta kommer f ganska dlig respons. Tror inte vi kommer se ngon lagndring, som tur r. Men att mnniskor ens tnker s hr r oerhrt beklagligt.

faktiskt r det nog bra att HBTidioterna visar var dom verkligen str,vissa tror kanske att bajspackarna r normala mnniskor..
Citera
2010-11-28, 00:28
Medlem
Bearforceones avatar
S gr det nr man lter ngon slags "hela havet stormar moral" rda i samhllet. Sunda normer och vrderingar skall krossas och bespottas. Det hela r bara ett litet steg p vgen fr att skapa ett samhlle dr allt som r vrt att bevara av kultur, normer, moral, dygder mm r ersatta av plast och kaos, lttja, liberalisering, och konsumism.
Citera
2010-11-28, 00:55
Medlem
Kurwaskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vad r detta fr mnniskor?
Det kan man verkligen frga sig. Jag saknar ord fr att beskriva idiotin som framfrdes i debattartikeln.

Citat:
Tillmpningen av den svenska straffrtten i relation till hiv strider mot internationella rekommendationer. ven om hiv inte har verfrts s riskerar en person som har oskyddat sex och br p hiv, och inte berttar om det, flera rs fngelse.
Jag begriper inte varfr detta r ngot ''fel''? ven den inte lngre r ddlig s utesluter det inte faktumet att viruset r och frblir onskad.
Citera
2010-11-28, 01:20
Medlem
Orzions avatar
Normalt fresprkar jag frihet och individuellt ansvar. Men det r vll sjlvklart att man ska informera sin potentiella partner att man har en alvarlig sjukdom som kan smitta om man har oskyddat sex. Allt annat r direkt orimligt och frstr inte hur man tnker hr.
Citera
2010-11-28, 01:38
Medlem
Jag lste kommentarerna i expressen-lnken och dr stod ett bra frslag frn en person som arbetar p infektionsklinik och ser hur livet pverkas av smittskyddslagen och informationsplikten.

Om informationsplikten ska vara kvar br det vara straffbart och kriminellt att sprida information om andras hiv-status.

I grund och botten handlar DN-debattartikeln om att lagstiftningen i Sverige inte gr i fas med utlandet. Dr anser man att hiv-positiva i fungerande behandling inte utgr ngon fara fr sprida smittan vidare till andra. I stllet vill satsas hiv-preventivt arbete p att f folk g och testa sig eftersom det r de som inte knner till sin hiv-positiva status som utgr en fara fr andra.

Dit lr vi tydligen inte komma i Sverige och jag gillar sjlv tanken p att ryktesspridare ska straffas.
Senast redigerad av Fredrik1969 2010-11-28 kl. 01:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in