Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-29, 21:30
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Jag har just nu lite oskön panik. Strömsladden till min knappt två månader gamla MBP laddar inte längre. Den lilla dioden visar varken orange eller grön färg. Kan jag göra nåt åt problemet på egen hand eller är det ringa Apple som gäller?

HILFE!
Citera
2010-11-29, 21:35
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerHawkwind
Jag har just nu lite oskön panik. Strömsladden till min knappt två månader gamla MBP laddar inte längre. Den lilla dioden visar varken orange eller grön färg. Kan jag göra nåt åt problemet på egen hand eller är det ringa Apple som gäller?

HILFE!

Om den är två månader gammal, har du garanti.

Om du inte har garanti pröva och kontakta dem ändå.

Om det inte hjälper köp en ladda på ebay för typ 200kr (dessa funkar utmärkt, ingen ide och pröjsa 900kr för lite plast och koppar)
Citera
2010-11-29, 21:41
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Om den är två månader gammal, har du garanti.

Om du inte har garanti pröva och kontakta dem ändå.

Om det inte hjälper köp en ladda på ebay för typ 200kr (dessa funkar utmärkt, ingen ide och pröjsa 900kr för lite plast och koppar)

Skumt, nu funkar den igen... Kan den där vita klumpen (jag kommer inte på namnet.. ) mitt på sladden ha blivit för varm eller nåt?

Det enda jag gjorde var att dra ut den ur eluttaget samt plocka isär och sätta ihop den del på vita klumpen () som går att ta bort... Glappis?!
Senast redigerad av GregerHawkwind 2010-11-29 kl. 21:44.
Citera
2010-11-29, 23:04
Medlem
Har råkat ut för en liknande händelse och det var ett övertemperaturskydd i laddaren som hade löst. Hade datorn på sängen och laddaren låg inbäddad i täcket och fick ingen kylning. Efter en stund började den funka igen.
Citera
2010-11-29, 23:12
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickepicke77
Har råkat ut för en liknande händelse och det var ett övertemperaturskydd i laddaren som hade löst. Hade datorn på sängen och laddaren låg inbäddad i täcket och fick ingen kylning. Efter en stund började den funka igen.

Då är det väl antagligen sagda skydd som löst ut även för mig... Aja, problemet är ur världen för nu i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in