Citat:
Ursprungligen postat av Sojiro
Du tycker att man ska läsa andra personers uppfattningar/antagande om evolution, för att få en klar bild hur evolutionen fungerar?
Förstår du hur dum du låter?
Funkar det på samma sätt för fysiker, läkare och jurister? Varför ska de läsa om andras antagande (för i grund och botten är ju allt subjektivt, världen är en illusion och jada jada) när de kan börja klura ihop egna hypoteser från dagen de börjar på förskolan. Eller kan det finnas något vettigt med att använda andras empiriska och teoretiska upptäckter och slutsatser så att man inte behöver återuppfinna hjulet på nytt
Citat:
Ursprungligen postat av Sojiro
Hur förklarar du då 500 år av slaveri, som har gjort att afroamerikaner är dem mest atletiska i världen idag?
Hmm, här är jag själv lite fundersam: borde inte de hårda förhållanden slavarna levde under tillsammans med urvalet av slavar (man valde starka (både fysiskt och psykiskt, bara för att du är biff innebär inte att du klarar dig från en psykiskt kollaps) och friska, av de så var det en del som dog under transporten) leda till att det är just dessa egenskaper som bör vara framträdande i genpoolen?
Men som vanligt är det alltid bra med några bevis för att afroamerikaner faktiskt är mest atletiska av alla andra människor, gärna tillsammans med en definition av begreppet "atletisk". Är de dominerande i alla sporter och idrotter i världen?
För övrigt ser jag inte vilka egenskaper skulle skilja sig rika från fattiga? Om rika föräldrar får avkommor som blir fattiga under sitt liv, i vilken kategori ska deras genom placeras i? I grund och botten avgörs individens fitness av hur väl den kan överleva och föröka sig, vilka egenskaper leder till detta varierar beroende på omgivningen.
Och slutligen anser jag att Monaco bör förgöras.