Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-12-05, 20:12
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Tror de tänker igenom fördelarna vs nackdelarna innan de lanserar en ny produkt för att få ut så mycket vinst som möjligt, det är så en marknadsekonomi fungerar.
Givetvis är det så man tänker. Det jag menar är har de inga som helst moraliska värderingar? Om jag ägde barbie (eller vilket annat företag som helst) skulle jag aldrig främja mussarnas primitiva kultur på något sätt.
Citera
2010-12-05, 21:18
  #38
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grajsan
Äsch. Ungarna klär ju på dockorna allt möjligt konstigt ändå. En barbie i burka kan ju lika gärna vara en barbie i halloween-outfit eller typ en barbapappa?
Jämföra muslimer med barbapapa..........
Får jag gifta mig med dig
Citera
2010-12-05, 21:24
  #39
Medlem
Pappersvargens avatar
Tja, varför inte. Det skulle jag nog kunna göra, i pedagogiskt syfte.

... Om jag nu skulle köpa Barbiedockor till mina barn. Vilket jag tvivlar på att det någonsin kommer hända ...

Edit: Stavfel
Citera
2010-12-05, 22:18
  #40
Medlem
GSE_s avatar
Nej det skulle jag absolut inte. Jag avskyr all religion och i synnerhet Islam.
Citera
2010-12-05, 23:35
  #41
Medlem
jag skulle

vem skulle inte liksom? skulle föredra att se min dotter med burka än se ut som kissie eller paris hilton.
Citera
2010-12-05, 23:52
  #42
Medlem
RadikalFails avatar
Nu är inte jag förälder, men älskar Barbie.

Men jag säger som så att.. NEJ jag skulle inte köpa en Barbie med Burka... För jag tycker att det är ganska konstigt att en jude(Ja jag kallar Barbie en jude för att hennes "mamma" var jude) skall ha muslimska kläder på sig.

Och sen tycker jag burka är otroligt fult. En slöja kan jag tänka mig med inte burka.

Och skulle jag få en dotter så skulle jag absolut inte köpa en Barbie med bruka.
Citera
2010-12-06, 11:04
  #43
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Min fråga är då till Er föräldrar, skulle Ni kunna köpa en sådan docka till Era barn för att därigenom främja deras tolerans samt "normalisera" den här typen av klädsel? Kanske blir barnen då mindre skrämda och förvirrade när de konfronteras med burka och niqab på förskolan, grundskolan eller i andra miljöer.

Nej, eftersom normalisering och tolerans mot religiösa uniformer, fundamentalism och islamism inte är något att sträva efter. Tvärtom bör dessa företeelser bekämpas med alla till buds stående medel.
Citera
2010-12-06, 11:22
  #44
Medlem
Skulle i alla fall hellre köpa en burka-barbie än en vanlig bimbo-barbie!
Citera
2010-12-06, 13:04
  #45
Medlem
Jag kan på rak arm säga att dottern skulle aldrig i livet vilja ha en Barbie i burka, så varför då slösa pengar på en sådan? Burka är ju heltäckande och vitsen med Barbie är att hon ska se fin ut med fint hår och vackra kläder, inte gömmas bakom ett enormt tygskynke med kanske t.om tyg för ögonen, då ser man ju fan inte att det är en Barbie, utan hon ser bara ut som ett spöke (i bästa fall).

En annan vits med Barbie är att hon ska byta kläder och byta burka är ju inte så kul, då burkorna ser likadana ut.
Citera
2010-12-06, 13:50
  #46
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epic.Investigation
Givetvis är det så man tänker. Det jag menar är har de inga som helst moraliska värderingar? Om jag ägde barbie (eller vilket annat företag som helst) skulle jag aldrig främja mussarnas primitiva kultur på något sätt.
Förstår precis hur du menar, man kan jämföra det med J.lindeberg eller Tiger som gick från ett kostymmärke till fjortismärke när de inriktade sig på en annan marknad och förlorade många gamla kunder...

Dock tror jag ett företag skiter i vad de egentligen stödjer
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in