Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Appleanvndare tenderar att bli vldigt fanatiska fanboys, som inte ser rationellt p ngot som har med apple att gra, utan hyllar hejdlst allt som Steve Jobs har ngot med att gra. Att diskutera med sdana mnniskor r vldigt trttsamt, det r ungefr som att proklamera ateism fr en prst.
Appleprodukter r lngt ifrn perfekta, men att sga det till en apple-fanboy r som ett brott mot dennes identitet och det kan aldrig bli en vettig diskussion av det hela. S jag tror att det bottnar i det faktum att appleanvndare blir vldigt fanatiska. Det knns nstan som kollektiv hjrntvtt.
Notera att inte alla appleanvndare r s hr, men jag har sttt p fr mnga fr att ens orka diskutera med sdana lngre.
(Kan tillgga att jag ger en ipod, och det r ett kp jag verkligen ngrar)
Du menar att du hatar Apple fr att de som gillar Appleprodukter r fanatiska. Jag skulle vilja sga att det r tvrtom... eller snarare att de flesta Applehatare r det fr att de r fanatiska ver sin egen produkt. De r den de vill frsvara med nbbar och klor och gr det genom att klanka ner p de negativa aspekter som de upplever med Apple.
Jag frstr egentligen inte alls problemet. Jag gillar produkt/system X och har mina argument till varfr jag gillar den produkten och precis som de allra flesta finns det en del rationella/logiska argument men ocks lite mer knslomssiga beslut och emperi av produkt X. Jag frstr varfr man vljer produkt X eller produkt Y men finner inget som helst intresse av att hata.
Att hata ngon pga av ett val av produkt mste vara bland det konstigaste en mnniska kan gra. Det sger en hel del om de personens syn p andra mnniskor.