• 1
  • 2
2010-12-05, 02:45
Medlem
Garv-Pers avatar
Hej, jag hittade en slngd macbook air idag. Jag r inloggad i administratrlge och undrar hur jag ska kunna omformatera denna fr att slippa nyfikenheten att kolla igenom den!
Citera
2010-12-05, 02:50
Medlem
air-frances avatar
Slngd?

Det r vl bara att installera om och under installationen vlja den hrdare typen av formatering?

Har du inte en OSX installations-cd(dvd) s ladda ner + brnn + installera = profit (va glad).
Citera
2010-12-05, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garv-Per
Hej, jag hittade en slngd macbook air idag. Jag r inloggad i administratrlge och undrar hur jag ska kunna omformatera denna fr att slippa nyfikenheten att kolla igenom den!
Skapa ett nytt konto med administratrsrttigheter
Ta bort det gamla
Klart!

Allt personligt ligger under /users/<namn>. Tar du bort anvndaren s frsvinner allt. Det som kommer ligga kvar r instllningar fr program som gller hela datorn, dom ligger i /Library/ nnstans.

Grattis f., r det en ny eller en gammal MacBook Air? Oavsett r det en fet dator. Varfr r den "slngd"? Inte bara borttappad? Isf borde du hitta garen och ge tillbaks den.
Citera
2010-12-05, 02:57
Medlem
GRATTIS!!! vill ox hitta en macbook air... har redan 1 men det skulle inte vara dumt med en till...
Citera
2010-12-05, 02:59
Medlem
reactins avatar
Felpostlol
Citera
2010-12-05, 06:52
Medlem
twoeggss avatar
S bra att du hittade min macbook air. nr kan jag komma och hmta den?
Citera
2010-12-05, 13:50
Medlem
Fellatios avatar
Detta lter mer som en stulen Macbook Air, som du frsker att komma p hur du ska gra fr att formatera och slja vidare... Hjlp honom inte!
Citera
2010-12-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Detta lter mer som en stulen Macbook Air, som du frsker att komma p hur du ska gra fr att formatera och slja vidare... Hjlp honom inte!

Ja, det r ju "mrkligt" hur pass ofta folk startar trdar, eller kastar in inlgg dr den upplyser om att de minsann hittat en iPhone eller annat dyrt, och inte sllan av senaste modellen, och undrar hur de ska gra, eller hur de ska f igng den o s v.

Vi har d tv mjligheter.

Antingen r det oerhrt mnga som r oerhrt klantiga och slarviga med sina nya fina dyra leksaker, att de tappar dem verallt mest hela tiden. Och vilken tur d att ynglingar rkar hitta dessa grejor och vill hjlpa till......

Eller s kanske det norpas snos nallas tjyvas stjls en jkla massa sdana eftertraktade apparater frn butiker bilar hem eller p krogen tget eller var fan som helst om garen inte hller den i ett hrt grepp hela tiden. Ja i vissa fall hjlper ju inte ens det.....

ALLA som har en fullgod uppfostran och normala funktioner i hjrnan avs. empati rlighet och frmga p att skilja p ditt och mitt, och som verkligen hittar ngot av vrde som verkar borttappat frsker f tag p den rttmtige garen s att denne kan terf fremlet. Att d g till Polisen och lmna in det som upphittat br ligga rtt hgt upp p priolistan om man inte sjlv ltt kan f tag i garen.

De som har andra ider som innebr att de r skitglada och ska behlla grunkan, r pack....

Dr Tinnitus
Citera
2010-12-05, 15:01
Medlem
Hittat som i baxat?
Citera
2010-12-05, 18:33
Medlem
Moots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
De som har andra ider som innebr att de r skitglada och ska behlla grunkan, r pack....

Dr Tinnitus

Jag ser mig sjlv som en god medmnniska d jag r trevlig och hjlpsam. Dock r jag ingen idiot eller vergeners. Hadde en mp3-spelare innan, och lmnade tillbaka den iPod jag hittade. Samma gller om jag hittar ett headset eller ngt annat jag har. Hittar jag dremot en MacBook Air kommer jag absolut inte lmna tillbaka den. Vad tjnar jag p det? Tappar man bort en sdan dyr pryl fr man skylla sig sjlv.

OnT; Ladda ner Snow Leopard och ominstallera. Kan dock bli ett helvetiskt problem fr Air har ingen optisk enhet (dvs cd-lsare). Hur man gr vet jag icke, har hrt att man frn en annan Mac kan boota och installera, men inte sker.

enklaste r, osm nmnt, att skapa ett nytt admin-konto och ta bort det gamla. Har den frra anvndaren lst kontopanelen r du dock fucked eftersom man mste ange lsenord fr att genomfra ndringar.
Citera
2010-12-05, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Har den frra anvndaren lst kontopanelen r du dock fucked eftersom man mste ange lsenord fr att genomfra ndringar.
http://www.hackmac.org/hacks/how-to-...rator-account/
Citera
2010-12-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Jag ser mig sjlv som en god medmnniska d jag r trevlig och hjlpsam. Dock r jag ingen idiot eller vergeners. Hadde en mp3-spelare innan, och lmnade tillbaka den iPod jag hittade. Samma gller om jag hittar ett headset eller ngt annat jag har. Hittar jag dremot en MacBook Air kommer jag absolut inte lmna tillbaka den. Vad tjnar jag p det? Tappar man bort en sdan dyr pryl fr man skylla sig sjlv.

OnT; Ladda ner Snow Leopard och ominstallera. Kan dock bli ett helvetiskt problem fr Air har ingen optisk enhet (dvs cd-lsare). Hur man gr vet jag icke, har hrt att man frn en annan Mac kan boota och installera, men inte sker.

enklaste r, osm nmnt, att skapa ett nytt admin-konto och ta bort det gamla. Har den frra anvndaren lst kontopanelen r du dock fucked eftersom man mste ange lsenord fr att genomfra ndringar.

D tillhr du packet. Har din mor uppfostrat dig till att stjla saker som inte r dina?

Hur vet du att sakerna r borttappade genom slarv? Kan ju faktisk vara s att ngon blivit rnad eller bestulen p sina grejor och att man sen dumpat det ngonstans. Men det anser du allts d att det blir ditt automatiskt.

Krk.

Dr Tinnitus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här