Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-05, 22:14
Medlem
Jag har funderat lite över det här med att hela Sveriges riksdag (-SD) varit så rörande överens om att invandring är bra. Min slutsats är följande.

Moderater vill ha ökad invandring för det pressar ner löner för storföretag.
Sossar vill ha ökad invandring för alla invandrare röstar på bidragspolitik.

Vad tror ni?
Senast redigerad av Keepitsimple 2010-12-05 kl. 22:14. Anledning: stavfel
Citera
2010-12-05, 22:17
Medlem
gunseng2s avatar
Vad är poängen?

Ja, riksdagspartierna för i princip samma invandringspolitik.
Citera
2010-12-05, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple
Jag har funderat lite över det här med att hela Sveriges riksdag (-SD) varit så rörande överens om att invandring är bra. Min slutsats är följande.

Moderater vill ha ökad invandring för det pressar ner löner för storföretag.
Sossar vill ha ökad invandring för alla invandrare röstar på bidragspolitik.

Vad tror ni?

Vänsterpartiet vill ha invandring för att vara solidariska och göra så svensken betalar andras rövar.

Socialdemokraterna har samma åsikter som vänstern.

Miljöpartiet vill ha fri invandring. Dom är liberala in denna fråga.

Alliansen vill ha arbetskraftsinvandring för att pressa ner lönerna. Det är därför median har börjar gå ut med "Ingen välfärd utan invandring" eller "Invandringen skapar jobb". Det är bara för att vi har ett Sverige vänligt parti i riksdagen som alliansen är rädd för. Sen finns det statistik att våran invandring gynnar inte Sverige. Men median går ut med randompersoners åsikter som deras "källor".

Så ja, invandringen är till för att pressa ner lönerna och göra Sverige sopigt så kapitalismen ska växa lättare.
Citera
2010-12-05, 22:44
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Sossarna har gått mot sina egna principer och röstat mot vad dom själva stod för bara för att gå emot SD

Mona Muslim för en politik som tar in massor med okapabla invandrare men vill nu inte längre ge dom bidrag. Varför ta in dom alls?
Citera
2010-12-05, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Sossarna har gått mot sina egna principer och röstat mot vad dom själva stod för bara för att gå emot SD

Mona Muslim för en politik som tar in massor med okapabla invandrare men vill nu inte längre ge dom bidrag. Varför ta in dom alls?

Det är väll vänsterpartiet som röstar emot sina väljare bara för att inte tycka lika som SD?
Citera
2010-12-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Det är väll vänsterpartiet som röstar emot sina väljare bara för att inte tycka lika som SD?

Jag skulle gissa att vänsterpartister är kraftigt överrepresenterade i asylbranschen, så på det viset är det inte alls att rösta emot sina egna väljare.
Citera
2010-12-06, 00:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut

Mona är en avgående partiledare för soosarna. Sossarna har ingen regeringsmakt. Det är alliansen med moderaterna i spetsen som styr det här landet sen drygt 4 år tillbaka.

Ledsen om dina visioner fick en knäck...
Citera
2010-12-06, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Mona är en avgående partiledare för soosarna. Sossarna har ingen regeringsmakt. Det är alliansen med moderaterna i spetsen som styr det här landet sen drygt 4 år tillbaka.

Ledsen om dina visioner fick en knäck...
Frågan är väl om de hade blivit något vidare samarbete om de rödgröna vunnit. Har svårt att tänka mig det då de föll som ett korthus efter valet. Är iof passé nu men ändå intressant om de hade funkat i praktiken.

On topic: Det ligger mycket i vad du säger ts. Kan hålla med dig på en del punkter som du tar upp. Sen undrar jag om det inte är läge att börja ta sig en rejäl funderare nu när de kommit en bit på att lagstadga eu-medlemskapet. Börjar redan ana oråd för vad komma skall. Är själv moderatsympatisör men funderar väldigt mycket på vad detta kommer leda till på längre sikt. Tror inte att eu finns kvar om en 10-20 år.

Sen borde man även ta sig en ordentlig titt över integrationspolitiken som man fört de senaste 30-40 åren. Det går inte att bara blunda när resten av Europa kan diskutera detta utan att bli stämplade som vare sig rasister eller främlingsfientliga. Självklart ska man kunna ansöka om medborgarskap här och känna sig välkommen. Dock så borde man kunna ställa vissa krav som obligatorisk svenska och historia lektioner och att arbetsförmedlingen gör sitt för att få ut dem i arbete så att det inte tar ca 6-7 år. Här vill jag även att ungdomar som lämnat skolan bakom sig ska få lika stor hjälp att få ett arbete.
Senast redigerad av PerZerk 2010-12-06 kl. 01:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in