• 1
  • 2
2011-05-17, 02:36
Medlem
midgetbois avatar
Min drm r att bo i vildmarken i USA. Nr jag blir ldre, kanske 50 r. Jag har alltid gillat att vara sjlv och r en vldigt nostalgisk person. Jag vill bo som gubben som hittar katten i "Den otroliga vandringen"

Tycker det ser s jvla vackert ut och bara skita i alla problem, leva efter naturen.
Men det frblir vl en drm..
Citera
2011-10-02, 21:37
Medlem
Zanizailas avatar
Gammal trd, men men.
Det finns gott om folk vrlden ver som gr det hr eller tnker gra det (som jag).
Jag visar inte lnken till stllet jag r med p hr p forumet, men jag kan alltid visa er det hr s lnge: http://gen.ecovillage.org/
http://directory.ic.org/
Citera
2011-10-04, 18:21
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andre93
Eh ja, till en brjan kan du ju kolla igenom alla avsnitt med Bear Grylls (staving) och se vad som kan hnda i vrsta fall. Armns Handbok om verlevnad r ju ocks bra att lsa igenom http://www.bushcraftuk.com/downloads...overlevnad.pdf ..

Bear Grylls r helt klart bra underhllning, men undrar vad man har fr nytta av att se honom kka rutten bveranal.
Rekommenderar hellre denna serie fr en bttre inblick i hur det kan vara, Ed Wardle ska frska verleva tre mnader i Alaskas vildmark med frhllandevis ganska lite utrustning. Skrcken fr bjrn och stndig hunger r jobbigt fr honom, men det som slutligen kncker honom r ensamheten. Kolla alla avsnitt, ganska intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=xugVC41uHbs
Citera
2011-10-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi89
Jo visst utbildning men ja r pank ska lifta till spanien om ngra mnader s tnkte prova lite smtt att knna p det dr, har fr vrigt ingen aning om vad utbildning kostar men vill nd inte bo sjlv.
Tack jungfruns, ska kolla upp det
Fr ja frga vad din utbildning kostar, hur lng den r, vad syftet r d man gr den, bla bla bla
vegetarian sedan 10 r s har aldrig ens fiskat, har skjutit bge lite smtt men behver helt klart mer trning! XD
eeehhh... ja kan nog gra ett mysigt hem med lite fantasi men vet inget om mediciner, mat (annat n lingon o blbr) o vet absolut inte hur man tar tillvara p ktt! torka? hur? Men vill kunna ta hand om allt p ett dtt djur!

hej vi r tv killar frn bohusln som trnar p verlevnad o som ska vandra till spanien till vren , vi vistas i skogen en vecka i taget i sverige fr o klara oss helt vid ndfall nr vi reser o det funkar jtte bra n s lnge ," vi har ju viss erfarenhet sedan tidigare " men det r att rekomendera o trna lite frst o se hur det r innan verkliga knipan dyker upp
Citera
2011-10-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifix1
hej vi r tv killar frn bohusln som trnar p verlevnad o som ska vandra till spanien till vren , vi vistas i skogen en vecka i taget i sverige fr o klara oss helt vid ndfall nr vi reser o det funkar jtte bra n s lnge ," vi har ju viss erfarenhet sedan tidigare " men det r att rekomendera o trna lite frst o se hur det r innan verkliga knipan dyker upp

angende utbildning s skulle du ju kunna flja med oss ut ett par dagar o testa , kostnad ? naturen kostar inget om du inte vill ha med frdig mat , sedan r det bara o se o lra av oss ,, lycka till
Citera
2011-10-24, 14:42
Bannlyst
Finns en liten hake.
Etersom vi i det hr landet r s fruktansvrt rdda fr skogsbrand (av ngon anledning) finns omrden som r verfulla av fstingar.
Om du knner till dessa omrden som kan vara rtt stora, r det bara att undvika dom.
Annars kan det bli jobbigt.
Man skulle vll kunna sga att Sveriges natur tack vare detta r mer eller mindre fucked upp.
Lste ngonstans att medellivslngden p lg r 10 r hr, och det tror jag.
Varfr inte Ryssland?
Dr brnner folk grs, och ibland brinner hela landet.
Senast redigerad av Gamlerunke 2011-10-24 kl. 14:51.
Citera
2011-10-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Bear Grylls r helt klart bra underhllning, men undrar vad man har fr nytta av att se honom kka rutten bveranal.
Rekommenderar hellre denna serie fr en bttre inblick i hur det kan vara, Ed Wardle ska frska verleva tre mnader i Alaskas vildmark med frhllandevis ganska lite utrustning. Skrcken fr bjrn och stndig hunger r jobbigt fr honom, men det som slutligen kncker honom r ensamheten. Kolla alla avsnitt, ganska intressant.

Ed Wardle, vilken jvla krring! Han skmmer ut sig helt och hllet. Dr sitter han i skogen och lipar trots att han har massor av mat och utrustning. Hur kan man sitta och klaga nr man befinner sig i en paradisvrld?
Citera
2011-10-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Kollade nyligen p frsta avsnittet av hans serie och det verkar som det r frsta gngen han r ut i skogen.. Varfr dra ut tre mnader som de frsta man gr, och ngot som han inte ens verkar tycka om. I sjlva verket r han livrdd mest hela tiden.
Dessutom verkar han ha en total avsaknad av humor, en viktig del i verlevnad och fr att handskas med ensamheten.
Citera
2012-01-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi89
Skulle vilja prova p att leva i naturen, helt av naturen fr en tid och senare kanske ven permanent.
Har haft denna drmmen lnge men i dagslget skulle jag inte klara mig sjlv.
S vad jag vill r att hitta andra som brukar vara ute i skogen och leva p den till 100% periodvis eller permanent. Mste ju finnas folk som lever s nu i sverige men antar att dom hller sig gmda pga flera anledningar? Och dom sitter vl heller inte med datorn framfr sig och lser detta XD

Om du inte lever i skogen nu, har du kanske gjort det?
Min strsta rdsla r kylan, ja hatar at frysa och gr det vldigt ltt, men med rtt klder s gr det vl antar ja...
Och det r vl nd sverige det skulle bli i...

hej , jag r ute ca tre dagar t gngen o campar i naturen varje mnad , var ute senast inatt o sov i en jungel hammock , -1 grad men har en kraftig sov sck s det r inga problem , el gr jag med tndstl osv fast har med mat : till ex ktt , nudlar , konserver . men tanken r att fixa mat i naturen framver o jaga sjlv . har tidigare bott i naturen i mnader i strck s jag r van vid det mesta mvh Magnus Larsson ,,, fins p facebook
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in