• 1
  • 2
2010-12-06, 18:58
Medlem
Skulle vilja prova p att leva i naturen, helt av naturen fr en tid och senare kanske ven permanent.
Har haft denna drmmen lnge men i dagslget skulle jag inte klara mig sjlv.
S vad jag vill r att hitta andra som brukar vara ute i skogen och leva p den till 100% periodvis eller permanent. Mste ju finnas folk som lever s nu i sverige men antar att dom hller sig gmda pga flera anledningar? Och dom sitter vl heller inte med datorn framfr sig och lser detta XD

Om du inte lever i skogen nu, har du kanske gjort det?
Min strsta rdsla r kylan, ja hatar at frysa och gr det vldigt ltt, men med rtt klder s gr det vl antar ja...
Och det r vl nd sverige det skulle bli i...
Citera
2010-12-06, 19:06
Medlem
skogshomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi89
Skulle vilja prova p att leva i naturen, helt av naturen fr en tid och senare kanske ven permanent.
Har haft denna drmmen lnge men i dagslget skulle jag inte klara mig sjlv.
S vad jag vill r att hitta andra som brukar vara ute i skogen och leva p den till 100% periodvis eller permanent. Mste ju finnas folk som lever s nu i sverige men antar att dom hller sig gmda pga flera anledningar? Och dom sitter vl heller inte med datorn framfr sig och lser detta XD

Om du inte lever i skogen nu, har du kanske gjort det?
Min strsta rdsla r kylan, ja hatar at frysa och gr det vldigt ltt, men med rtt klder s gr det vl antar ja...
Och det r vl nd sverige det skulle bli i...

G en verlevnadskurs, ls om svenska rter, vxter, rtter som gr att ta.
Testa dig fram, en helg i taget p sensommaren.
Citera
2010-12-06, 19:29
Medlem
Utbildar mig inom friluftsliv

En liten brjan, kp boken "vilda vxter som mat och medicin", den r skitbra!

Du sger att du inte skulle kunna klara dig sjlv i dagslget.. P vilken niv ligger du??
Citera
2010-12-06, 19:42
Medlem
Jo visst utbildning men ja r pank ska lifta till spanien om ngra mnader s tnkte prova lite smtt att knna p det dr, har fr vrigt ingen aning om vad utbildning kostar men vill nd inte bo sjlv.
Tack jungfruns, ska kolla upp det
Fr ja frga vad din utbildning kostar, hur lng den r, vad syftet r d man gr den, bla bla bla
vegetarian sedan 10 r s har aldrig ens fiskat, har skjutit bge lite smtt men behver helt klart mer trning! XD
eeehhh... ja kan nog gra ett mysigt hem med lite fantasi men vet inget om mediciner, mat (annat n lingon o blbr) o vet absolut inte hur man tar tillvara p ktt! torka? hur? Men vill kunna ta hand om allt p ett dtt djur!
Citera
2010-12-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jungfruns
Utbildar mig inom friluftsliv

En liten brjan, kp boken "vilda vxter som mat och medicin", den r skitbra!

Du sger att du inte skulle kunna klara dig sjlv i dagslget.. P vilken niv ligger du??

Eller ska man trycka shr d man svarar? ny hr...:/
Citera
2010-12-07, 11:22
Medlem
Andre93s avatar
Eh ja, till en brjan kan du ju kolla igenom alla avsnitt med Bear Grylls (staving) och se vad som kan hnda i vrsta fall. Armns Handbok om verlevnad r ju ocks bra att lsa igenom http://www.bushcraftuk.com/downloads...overlevnad.pdf ..
Citera
2010-12-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andre93
Eh ja, till en brjan kan du ju kolla igenom alla avsnitt med Bear Grylls (staving) och se vad som kan hnda i vrsta fall. Armns Handbok om verlevnad r ju ocks bra att lsa igenom http://www.bushcraftuk.com/downloads...overlevnad.pdf ..

Bear Grylls r inget att kolla p om man r ute efter att lra sig verlevnad. Kolla i s fall upp Ray Mears, finns p youtube.
Citera
2010-12-12, 02:05
Bannlyst
Fr lite into the wild-knsla av det hr, vilket inte slutade allt fr lyckligt.
Citera
2011-03-21, 20:02
Medlem
Hur gick det fr dig med vildmarksturen?
Ska sjlv ha som projektarbete med 3 kompisar dr vi ska bo i skogen 10 dagar p slutet av somaren.
Har du/ni ngra tips?

Btw. NGON SOM KAN HJLPA MEJ ATT FIXA EGET INLGG/MNE?!
omjligt?
Citera
2011-03-27, 18:24
Medlem
Blarggs avatar
Tja, TS har ju inte svarat p 4 mnader, s det blev nog en "Into the wild 2"
Citera
2011-03-30, 01:49
Medlem
musse4711s avatar
Till er som inte r riktiga vildmarks mniskor, nnu.
Kandet vara givande att plugga p vad militren kan f lra sig,
det r en ganska omfattande lunta att lsa in.Det r vl som man sger
att man mste lra sig krypa innan man kan g.
G in p http:// www.bushcraftuk.com
nskar en tur mvh.
Citera
2011-03-30, 07:19
Medlem
musse4711s avatar
Frlt mig adressen blev lite difus.
http://www.bushcraftuk.com/downloads...overlevnad.pdf
mvh
Citera
  • 1
  • 2