Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-08, 01:58
Medlem
viadolorosas avatar
När?
Var?
Hur?

Facklor och total tystnad? Kom med förslag!
2010-12-08, 02:02
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viadolorosa
När?
Var?
Hur?

Facklor och total tystnad? Kom med förslag!
Städer Stockholm eftersom rättegången mot Assange kan hållas där men även i Göteborg där åklagaren sitter.

2.
Vart från Kungsträdgården mot Rosenbad efter som Sveriges styrande organ sitter där.
Göteborg som förslag i från Gustav Adolfs Torg till Rättscentrum vid Ullevi där åklagarmyndigheten finns..

3 Tyst tåg med facklor och en kista som bärs längst fram och svartklädda människor med sorgeband.
Talare ev Ohly och andra kritiker som även Töllborg.
2010-12-08, 02:07
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141

Personligen tycker jag det skulle vara skönt att slippa de politiker som alltid syns och hörs.
Längtar efter folkets röst..

Vem ska ligga i kistan?

Förslag på organisationer som skulle kunna stå bakom som man kunde kontakta?
Reportrar utan gränser?
Senast redigerad av viadolorosa 2010-12-08 kl. 02:12.
2010-12-08, 02:16
Medlem
Malewhales avatar
Citat:

Enligt mig bör det inte vara några talare, endast en demonstration. Om det däremot tvunget ska vara talare bör de inte vara partipolitiskt bundna. Ohly skulle t.ex. skrämma bort många eventuella demonstranter eftersom de tror att demonstrationen har någon koppling till Vänsterpartiet.

Sergels Torg till Rosenbad är också en möjlig rutt. Plattan är ett bra uppsamlingsställe och sedan är det raka vägen till Rosenbad.
2010-12-08, 02:17
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Personligen tycker jag det skulle vara skönt att slippa de politiker som alltid syns och hörs.
Längtar efter folkets röst..

Vem ska ligga i kistan?

Förslag på organisationer som skulle kunna stå bakom som man kunde kontakta?
Reportrar utan gränser?
Kistan ska vara tom och öppen som ett tecken på att Sverige har begravt rätten till yttrandefriheten.
2010-12-08, 02:19
Bannlyst
Moderator förlåt för korspostning.
Här har ni facebookintresserade
http://www.facebook.com/pages/Operat...59087537452278
2010-12-08, 02:19
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Enligt mig bör det inte vara några talare, endast en demonstration. Om det däremot tvunget ska vara talare bör de inte vara partipolitiskt bundna. Ohly skulle t.ex. skrämma bort många eventuella demonstranter eftersom de tror att demonstrationen har någon koppling till Vänsterpartiet.

Sergels Torg till Rosenbad är också en möjlig rutt. Plattan är ett bra uppsamlingsställe och sedan är det raka vägen till Rosenbad.
Jo men samlas man vid plattan eller Kungsträdgården så bör man gå via stan tycker jag förbi riksdagen mot Rosenbad mitt förslag är att vi ska ev belägra utanför stadshuset nu på fredag då även kungahuset är samlade för nobelfesten.
2010-12-08, 02:26
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:

Håller med dig, tror inte heller på Ohly, han kan gå med i tåget om han har lust.

Det skulle vara sååå skönt med en helt tyst manifestation. Människor skulle undra vad som är på gång. Det är ett sånt himla hallabalo överallt, tystnadens makt är underskattad. Tystnad och facklor tror jag kan bli oerhört starkt.

Vilken dag skulle passa? Nobeldagen kanske gör att det hela inte uppmärksammas?
Ska det vara på dagtid när någon befinner sig inne i Rosenbad? På kvällen är väl alla iväg på Nobelfesten? Samtidigt är det en del mediabevakning just på Nobeldagen.
2010-12-08, 02:30
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:
Jo men samlas man vid plattan eller Kungsträdgården så bör man gå via stan tycker jag förbi riksdagen mot Rosenbad mitt förslag är att vi ska ev belägra utanför stadshuset nu på fredag då även kungahuset är samlade för nobelfesten.

Poliser spärrar av runt stadshuset under nobelfesten, men det är klart, det går kanske att stå vid avspärrningarna. Det behövs iaf demonstrationstillstånd, hinns det till fredag?
Senast redigerad av viadolorosa 2010-12-08 kl. 02:38.
2010-12-08, 02:37
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Moderator förlåt för korspostning.
Här har ni facebookintresserade
http://www.facebook.com/pages/Operat...59087537452278

Vad har detta med en eventuell demonstration i Stockholm/Göteborg att göra? Tycker du att den ska gå i Operation Paybacks namn?

Citat:

Då får man definitivt inte demonstrationstillstånd. Säkerhetspolisen gillar verkligen inte ett par tusen arga människor runt deras skyddsobjekt.

Citat:
Håller med dig, tror inte heller på Ohly, han kan gå med i tåget om han har lust.

Det skulle vara sååå skönt med en helt tyst manifestation. Människor skulle undra vad som är på gång. Det är ett sånt himla hallabalo överallt, tystnadens makt är underskattad. Tystnad och facklor tror jag kan bli oerhört starkt.

Vilken dag skulle passa? Nobeldagen kanske gör att det hela inte uppmärksammas?
Ska det vara på dagtid när någon befinner sig inne i Rosenbad? På kvällen är väl alla iväg på Nobelfesten? Samtidigt är det en del mediabevakning just på Nobeldagen.

En tyst manifestation vore bäst enligt mig också. Jag tror inte att Nobeldagarna är bra överhuvudtaget. Kan precis som du säger, göra så att det uppmärksammas mindre.

Citat:
Vilken dag tror du är realistisk?
Det har jag ingen aning om. Vi får se om fler personer ansluter till "projektet" och ger förslag. Jag har väldigt dålig koll på demonstrationstillstånd osv.
Senast redigerad av Malewhale 2010-12-08 kl. 02:43.
2010-12-08, 02:39
Medlem
viadolorosas avatar
Citat:

Vilken dag tror du är realistisk?

Går och knoppar nu. Ringer polisen imorgon och kollar upp om demonstrationstillstånd.
Senast redigerad av viadolorosa 2010-12-08 kl. 02:47.
2010-12-08, 03:30
Medlem
mb20guys avatar
Bör man inte vänta tills fler har anslutit? Lappar på stan måste sättas upp god tid i förväg! Alla läser inte Flashback direkt...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in