Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-08, 10:28
Medlem
Caens avatar
Fr x antal r sedan kommer jag ihg att Ab kte dit fr att ha retuscherat bilder frn Israel-Palestina konflikten. De hade lagt till extra rk osv, ngon som vet var man kan hitta dessa bilder? Har skt men utan resultat.
Citera
2010-12-08, 11:33
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Fr x antal r sedan kommer jag ihg att Ab kte dit fr att ha retuscherat bilder frn Israel-Palestina konflikten. De hade lagt till extra rk osv, ngon som vet var man kan hitta dessa bilder? Har skt men utan resultat.
Inte vad du vill ha, men intressant nd i mnet.

http://www2.msb.se/Shopping/pdf//upl...3%A5verkan.pdf
Citera
2010-12-08, 13:12
Bannlyst
Jag minns att TT hade gjort ngonting i den hr stilen, men inte just Aftonbladet. Men d gllde det att TT-fotograferna hade lagt ut dockor och liknande fr att skapa mer stmning. Samt att de hade statister som sg helt frkrossade ut framfr kameran och s vidare.
Citera
2010-12-08, 17:26
Medlem
Rakborstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen

Det hr r ju ngot som r terkommande fr aftonbladet.

En annan intressant sak r fljande:

Lasermannen 2 greps ju hromsistens, och strax drefter s publicerade kvllstidningarna bde bild och foto p frvaren.

Varfr gjorde dom det?
Citera
2010-12-08, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakborsten
Lasermannen 2 greps ju hromsistens, och strax drefter s publicerade kvllstidningarna bde bild och foto p frvaren.

Varfr gjorde dom det?

Fr att det var en svensk. De vgar inte publicera bilder nr grningsmannen r en invandrare d det, i deras PK-gon, r rasistiskt. Men s lnge det r en etnisk svensk det gller s gr det bra, d ska den jveln hngas ut, ven om han fortfarande bara r misstnk och lngt ifrn dmd.
Citera
2010-12-08, 19:22
Medlem
Caens avatar
Citat:
Det hr r ju ngot som r terkommande fr aftonbladet.

En annan intressant sak r fljande:

Varfr gjorde dom det?
Fast det blev en skitstor grej av dessa bilderna, har fr mig det var uppe p Kalla fakta eller ngot dyl, hittar dock inte bilderna!
Citera
2011-01-02, 20:00
Medlem
FiskebackarNs avatar
Citat:

Varfr gjorde dom det?

r bild och foto tv olika saker, vad r skillnaden?
Citera
2011-01-02, 21:54
Medlem
En bild kan vl vara tecknad
Citera
2011-01-02, 22:58
Medlem
Tagelbergs avatar
r det detta du tnker p?

http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Le..._controversies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera