2006-09-02, 22:53
Medlem
Starvids avatar
Ett ganska chockerande reportage i Dn. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=3

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag trodde inte att det fanns så puckade människor. Intressant att det är just unga, svaga och osäkra (och antagligen överviktiga) kvinnor som konverterar. Och att de blir så tokfroma, betydligt värre än de muslimer de umgås med.

Några tankar?
Citera
2006-09-02, 23:00
Medlem
TB-303s avatar
Blir nog bättre respons i religionsforumet.

I&I -> Religion

/Mod
Citera
2006-09-02, 23:02
Medlem
SirBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Ett ganska chockerande reportage i Dn. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=3

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag trodde inte att det fanns så puckade människor. Intressant att det är just unga, svaga och osäkra (och antagligen överviktiga) kvinnor som konverterar. Och att de blir så tokfroma, betydligt värre än de muslimer de umgås med.

Några tankar?

Reagerade på det med, läste artikeln innan du postade den. Verkar ju inte vara någon med ett normalt familjeförhållande eller ett normalt socialt liv som konverterat. Personligen finner jag inte några ord över vad jag ska säga om det, skamligt eller bara sorgligt kanske?
Citera
2006-09-02, 23:54
Bannlyst
De köpte böcker om islam och tyckte att islam hade svaren. Kanske någon borde köpt dem böcker om judendom och kristendom istället? Tror säkert de skulle uppskattat att slippa springa omkring med ett jävla lakan på sommaren.
Citera
2006-09-03, 00:11
Medlem
Titus pollos avatar
Det är väl ingen större skillnad på folk som går med i Islam än dom som går med i scientologerna, Guds barn, Moon sekten eller jehovas.
Dom är sökare och och letar efter nånting som kan göra val åt dom eftersom dom misslyckats med sina egna tidigare. Dom måste ha regler som någon annan satt upp för att slippa stå ansikte mot ansikte med sig själva.
Citera
2006-09-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid

Några tankar?

Låter som Freud nu. Men faktum är att jag här tror det vilar ett behov av att bli sexuellt nedtryckt. Man vill helt enkelt bli dominerad. Och detta för att man själv är så djä. svag.
De lever i symbios med tillika svaga män(skall väl tilläggas).
Må de leva lyckliga i alla sina dar.
Citera
2006-09-03, 00:25
Medlem
När jag får syn på svenskor i slöja så ser dom ut som flator med cancer där håret ramlat av. Och så även denna gång.
Citera
2006-09-03, 01:09
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Snygga bilder i bildspelet i allafall.
Citera
2006-09-03, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Snygga bilder i bildspelet i allafall.

Jävla propaganda. Med musiken å allt.
Citera
2006-09-03, 05:33
Medlem
Två svenska tjejer som konverterat till islam

Intervju från dagens DN om två svenska tjejer som konverterat till Islam och gift sig med muslimska män.
Citera
2006-09-03, 05:38
Medlem
sagolandets avatar
Finns flera trådar om det här ämnet har jag för mig.

Sjukt med andra ord - vårt sköna Sverige är ett minne blott.

Ja, enl Gudrun ska det va skitballt o den nya trenden som vi ska följa.

Vårt land är våldtagen av rött politik och andra parasiter.
Citera
2006-09-03, 05:41
Medlem
Marulks avatar
Kanske dom koverterade för att kunna bära burkha och slippa bli uttittade på stan. En av dom såg iaf ut som en kvinnlig variant av elefantmannen.

Hoppas de hittar några trevliga män som kan låsa in dom i hemmet och ledsaga dom när de går och handlar, såg lite oansvarigt ut när de gick själva på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in