• 2
  • 3
2010-12-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenhook
Låter ju hyfsat bra. Dock är vi inte intresserad av att driva en sunk-krog eller ett alkis hak. Vi vill känna att vi har lyckats med det vi gör och den känslan får i alla fall inte jag av att se white-trash slödder komma till min krog för att det är gratis inträde och billig fulöl.

Alltså med "sunkhak" menar jag inte en nedgången sylta utan mer ett icke-stekarställe. Ett juste ölhävarplace för medelklassfolk. Ett ställe där discofjollor och brats hålles kort.

Menar absolut inte ett ofäscht WT-hangaout.
Citera
2010-12-09, 23:06
Medlem
99stoffe99s avatar
Citat:
Tack så mycket, det ska jag kika upp direkt i morgon bitti. Får väl gå så många kurser som möjligt inom det mesta. Du som kanske har lite insikt, kan vi i teorin servera billys panpizzor och toast eller finns det några krav inom detta område?

Ska som sagt samtala med en insatt man, men det är bra att komma med lite kött på benen.

Ni kan i praktiken servera vad fan som helst. Men enligt lagen måste ni ha ett fullgott kök för att få utskänkningstillstånd, dvs. fettavskiljare, ventilation, kökutrustning osv.
Citera
2010-12-10, 05:46
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Tja, har nu äntligen fått lite ledig tid till att skriva detta. Har suttit och spånat med några kompisar, och vi har kommit fram till att vi vill, och ska starta en nattklubb och/eller bar, vi ska helt enkelt starta en krog.
Busy man.

Tråd flyttad.
Arbetsliv->Företagande
Citera
2010-12-17, 19:51
Medlem
Kaptenhooks avatar
Har bokat in oss två på i princip så många kurser som möjligt, börjar att delta i dessa direkt efter nyår. Ska få lite papper hemskickat från livsmedelsverket, sen gå på hotell och restaurang kurser och sen kommer det vad jag förstår är en ny lag 1 januari 2010.

"Riksdagen har beslutat om en ny alkohollag som kommer att gälla från den 1 januari 2011.

För dig som skall söka serveringstillstånd gäller att
du skall ha kunskaper i alkohollagen. Kommunen kommer därför att genomföra ett prov som du måste klara för att få serveringstillstånd.

Vi hjälper dig att få den kunskap om alkohollagen som du måste ha för att klara detta prov."

Ska höra med chefen om hur det är med ledighet så ska vi så snabbt som möjligt åka till Stockholm och gå kursen för serveringstillstånd. Blir antingen vecka 2 eller vecka 6, det är oklart.

Någon som har kunskap inom ljudanläggningar?

Mer tips och förslag uppskattas!
Citera
2011-06-22, 11:42
Medlem
Happyface1337s avatar
Hur gick det för er?
Citera
2011-06-23, 16:06
Medlem
wrickelss avatar
Beror väl på vad man vill ha för målgrupp på stället?
Vill du ha ung publik, massvis med fulla ungdomar, så har man 18+ och happy hour etc. 2 för 1 i entre/baren.
Vill du ha äldre, så får du satsa på tema kvällar, högre standard/dresscode/ högre åldersnivå etc.

Hade kanske kontaktat en reklambyrå/eventarrangör och fixat ihop något smidigt för att få upp stället på kartan= )
Citera
2011-10-30, 22:53
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Hur har det gått för TS? Update vore kul o se
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto