Flashback bygger pepparkakshus!
2005-09-26, 16:51
Medlem
Loppans avatar
Jag drömde att jag satt på en krog o drack öl...
Citera
2005-09-26, 16:55
Medlem
Jag drömde att jag sov i en gäststuga. Nån gick omkring och klippte gräs samtidigt som det var en snöslunga, kombinerat med snöskoter! Och han gick omkring min säng inomhus och bökade. Det var alltså snö inomhus.

Det var nån familj jag tydligen kände men det var inga jag kunde placera(?).

Sen gick jag ut i den vackra hösten och där fanns en vacker formation av bäck, vattenfall under ett lika vackert lövträd.

Det sista hör antagligen ihop med en liten vattenfontän jag såg i en villaträdgård nyligen (IRL).

Är jag spännande eller...?
Citera
2005-09-26, 16:57
Medlem
Hade en riktigt freaky dröm inatt.
Jag gick in i en Ica-butik, den var helt folktom. Jag gick förbi lösgodishyllan och stoppade några godisar i munnen. Då kommer Maud Olofsson springandes emot mig! Hon ger mig världens utskällning och kallar på polis. En mindre folksamling bildas runt mig, och tro det eller ej, men Göran Persson dyker upp mot slutet av drömmen och förklarar för Maud att: låt honom gå, det här tar jag hand om. Han leder ut mig ur butiken och säger: - du är fri att gå.

Försök tolka den ni
Citera
2005-09-26, 17:52
Medlem
toxictearss avatar
jag drömde att jag var i ett badhus och så ringde mamma och berättat att hon konfronterat pappa som erkände sig vara kokainst. jag blev glad och brydde mig inte ett dugg. sen var jag tvungen att rädda ett köpcenter från en bomb men den delen är lite osammanhängande.

jag drömmer minst en gång/månaden om kokain. varför? ;P
Citera
2005-09-26, 17:55
Medlem
azwethinkweizs avatar
Drömde att jag träffade mitt ex. Hon ville försöka igen, men samtidigt så presenterade hon sin nya pojkvän för mig: En fjortonårig liten skateboardåkare. Han var jättefeg, stod bakom ett hörn, och kikade fram
Citera
2005-09-26, 18:19
Medlem
terrieterries avatar
Jag och Johnny Depp

Jag drömde att jag och Johnny Depp var oerhört förälskade i varann. Kärleken mellan oss var så stark att det fullkomligt flödade av värme omkring oss. Men egendomligt nog, så visste jag samtidigt att jag egentligen hörde ihop med någon annan man som jag letade efter. Jag och Johnny befann oss i någon slags sagovärld (tror jag fått inspirationen från Kalle o chokladfabriken!) där vi sprang runt och hade roligt. Vid ett tillfälle springer vi in till ett stort sagoslott och där hittar vi en massa gamla saker på ett bord som har stor symbolisk innebörd. Vi letar efter något som ska bekräfta för oss att vi verkligen ska vara där. Jag hittar mina initialer broderade på en kudde, och detta är tydligen bevis nog för mig. Johnny tittar efter sina också, men hittar dem inte och blir besviken och rotar vidare. Bland grejerna hittar jag något som får mig att inse att Johnny i själva verket hör ihop med min bästa kompis, inte med mig. Jag försöker göra honom uppmärksam på detta faktum men han vill inte lyssna. Vi fortsätter vår rundvandring i slottet men plötsligt kommer en grupp herrar (egendomligt klädda i färgglada frackar och höga hattar) fram till oss och säger att det är slut nu, och vi ska gå därifrån. Men det vill vi inte alls göra. Då skrattar en av dem elakt och säger:Nåja, ni kommer snart att fatta!, varpå han föser in oss i ett stort rum. Därinne sitter en massa män runt ett gigantiskt bord och ett möte pågår. De tar fram ett fotografi och lägger på bordet och säger: Den här mannen är i alla fall död nu! Jag känner att jag måste titta närmare på fotografiet, lutar mig över någons axel och ser att det är ju mannen som jag letar efter ... han som jag egentligen hör ihop med! Då skriker det som ett ofantligt öronbedövande NEJ inom mig .... Nej, nej nej nej nej ...... Skrikande lämnar jag rummet (Johnny försöker stoppa mig, men jag föser bara undan honom) jag rusar upp till ett litet slottsrum där jag har mina saker (tydligen har jag och Johnny bott där) och ska packa ihop mina saker och resa därifrån. Johnny kommer efter mig och vill stoppa mig. Sen vaknar jag ..... Något flummigt va!
mvh
Terrieterrie
Citera
2005-09-26, 19:41
Medlem
Spaders avatar
Drömde inte följande i natt iof men...

I den första drömmen så "blev jag mongo" och högg nån kvinna i bröstet med en skruvmejsel, jag högg även hennes gråa fågel så den dog. Sen jagade polisen psykopaten (mig) och jag gömde mig bakom ett gult hus nära en skog, och på gräsmattan bakom detta hus så växte det grå-blå svamp som det lös om. Svampen hade två hattar och lamellerna var mellan hattarna (UFO-formad) och jag visste att sån där svamp finns inte på riktigt.

I den andra drömmen så drömde jag att jag stog i kön på McDonalds.
Det stog typ en man i 40års åldern i kassan, som hade börjat jobba där. Jag beställde Chicken McNuggets 9 bitar, och så sa jag att jag vela ha plusmeny också men han verkade inte fatta vad det var så jag fick förklara för honom. Sen tyckte den jäveln att ett sådant mål kostar 87 spänn. Då blev jag förargad och började argumentera med honom.

/Spader
Citera
2005-09-26, 19:46
Medlem
supernova_s avatar
Det som just nu är standarden hos mig.

Jag är 9 år igen, tillbaka på lekgården i hyreslägenheterna.
Alla som torterade mig i skolan finns där.

Efter det så sluter drömmarna på två olika sätt.

1. Dem går på mig och förnedrar mig psykiskt och fysiskt.
2. Jag blir slagen och sparkad på tills det inte finns mer att sparka på.
Citera
2005-09-26, 20:30
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag förhandlar med Psyk-modsen om denna tråds öden.
/Mod

Edit: Under tiden, så städade jag bort OT.
Oavsett trådens vidare öde - håll topic.
Citera
2005-09-26, 20:53
Visst har drömmar med psykologi att göra, men att berätta vad man drömt i natt hör mer till loungen. Denna tråd kommer att slås ihop med drömtråden där!
Citera
2005-09-26, 20:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Visst har drömmar med psykologi att göra, men att berätta vad man drömt i natt hör mer till loungen. Denna tråd kommer att slås ihop med drömtråden där!

Vilket nu har skett.
/Mod Loungen
Citera
2005-09-28, 14:20
Medlem
Liten_smurfs avatar
Hade en liten småsjuk dröm inatt. Drömde jag satte på en tjej å när de gick för henne så spydde hon. De som va de sjuka är inte att hon spydde utan att jag är tjej som drömde ja va en kille å satte på en tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in