Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-19, 20:39
  #1
Medlem
cbwhores avatar
Själv drömde jag att Linda Skugge satt i TV och talade ut om att hon är FB-användaren linda skugge (http://217.75.104.59/scandinavia/mem...p?userid=72462). Det gick nämligen rykten om att hon inte skulle vara det.

Sen var det någon som visade en massa avsnitt av Star Trek för mig (jag är i vaket tillstånd inte det minsta intresserad av den serien). Eftersom det var en massa psykedeliska inslag med (t.ex åkte de på ett ställe omkring i ett Tron-liknande landskap. Istället för blått var det dock gult. En annan bit bestod av iscensättningar av någon karaktärs tankar) tänkte jag att "Det här är vad man borde se om man är intresserad av abstrakt konst."

När jag vaknade kände jag att det här var väldigt viktiga drömmar.

Vad drömde ni själva?
Citera
2004-07-19, 21:09
  #2
Medlem
Ursas avatar
Intressant tråd!

Klistra! Klistra! Klistra! Det blir vår motsvarighet till Vad åt ni till middag?

Minns inte vad jag drömde i natt, så jag får låna en dramatisk från i våras.

Fundamentalister har tagit över ökenstaden där jag lever. De styr varje steg vi tar, varje min vi får göra. Ledaren är en stor brun man.
Jag har förmågan att sätta eld på folk med blicken, och de vill att jag ska använda den för att straffa deras fiender. Ledaren för mig runt i ett rum där de som ska straffas ligger på mage i sängar. En av dem är min sambo. Jag vill inte sätta eld på honom; det blir bara en liten flamma som liksom inte tar sig utan slocknar.
Citera
2004-07-20, 11:21
  #3
Medlem
cbwhores avatar
Igår natt vakendrömde jag. Det kanske är det som kallas psykos? När jag låg i sängen och försökte sova kröp en söt tjej fram till mig. Hon presenterade sig som en del av mig och vi låg och pratade ett tag. Sen hade vi sex, men efter ett tag försvann hon. Sen märkte jag att mina småsyskons kanin låg i sängen. Min äldsta lillebror hade lagt honom där. Jag lyfte kaninen för att lägga honom någon annanstans, i sängen hörde han ju inte hemma, men tre personer dyker upp och håller mig nere i sängen. Jag ser mig om efter tjejen som var här förut, men hittar henne inte. Jag blir rädd och känner hur hjärtat slår snabbt. Under hela den här tiden känner mig vaken och är medveten om att det inte är en dröm. Jag har ögonen öppna, men hallucinerar. Jag försöker tända i rummet, men då förstår jag att helvetet kommer braka loss. "De" får rummet att snurra vertikalt, så när jag försöker gå mot lysknappen ramlar jag bara omkring. Sen inser jag att jag fortfarande ligger ner, i sängen. I spegeln, som finns i rummet, ser jag fraktaler flyta omkring. Jag går snabbt upp och tänder, övertygad om att allt det här inte var en dröm. Rummet är tomt. Jag skriver ner allt och går och lägger mig och sover. Det här var riktigt skrämmande.
Citera
2004-07-20, 12:06
  #4
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag drömde att jag fick ett erbjudande att vara med i något sorts rollspel ungefär som The game med Michael Douglas. Sedan fick jag en lapp där det stod att jag skulle gå till en lokal där det skulle hållas en fest. Det stod på lappen att jag skulle vara där 2.18. Sedan leds jag in i ett rum några kvarter ifrån festlokalen dit jag skulle senare. I detta rum står det en klockradio och klockan där är ungefär 0.10.
Jag var positivt inställd på detta med rollspel och frågade då om jag skulle rätta mig efter klockradions tid och alltså vänta i över två timmar för att gå på festen.

Då säger den ene av de två män som också är inne i rummet."Nja, du kan ju flytta fram tiden på klockradion så behöver du inte vänta så länge". Jag tyckte det var lite dumt svar för om det är rollspel så ska väl inte jag behöva flytta fram klockan. Det borde ju inte påverka tiden för festen.
Då började den andra killen att tjafsa lite lätt med den förste killen om att han hade sagt innan att man skulle ju kunna ställa klockan så att det bara vara en halvtimme kvar innan festen skulle börja - till exempel kunde man ställa klockan på 1.45 eller något.
Ja, de höll på och argumentera och tjafsa ända tills jag vaknade.
Citera
2004-07-20, 17:11
  #5
Avstängd
Lelwanis avatar
Jag minns delar av en konstig dröm jag hade inatt. I drömmen vaggade jag en bäbis som var invirrad i en rosa filt, när jag öppnade filten så var det ett kranie som kom fram ur den och jag pussade den. Det var allt, minns inget mer utöver det.

Edit: Drömmen kanske inte var så konstig som den låter, jag hade faktiskt ett kranie i famnen när jag låg och sov.
Citera
2004-07-21, 08:33
  #6
Medlem
Säkre Sammys avatar
Jag drömde att jag körde skeden med en tjej från Lunarstorm som är skit porrig!
Citera
2004-07-22, 03:38
  #7
Medlem
TuXIs avatar
Jag kommer aldrig ihåg mina drömmar

Odramatiskt som tusan..
Citera
2004-07-22, 10:25
  #8
Medlem
Shallows avatar
Har sovit väldigt konstigt och oregelbundet den senaste tiden. Nåväl...

Hela drömmen börjar med att jag går ut igenom porten till huset där jag bor,
känner mig typ iaktagen och vänder mig om. Döm om min förvåning när jag ser en falukorv med trådsmala armar och ben med tillhörande ondskefulla små ögon.
Min naturliga reaktion blir naturligtvis att lägga benen på ryggen för inte fan vill man tampas med en ondsint falukorv. Sagt och gjort, jag springer som en skållad råtta in mot centrum med falukorven hack i häl skirkandes "AAAH" "AAAH" "AAAH" med hes röst. Minns bara själva jakten fragmentariskt, men jag var rädd som fan.

Det hela slutar med att falufan får tag i mig alldeles utanför SEB, brottar ner mig på marken och avslöjar att han är av märket "Euroshopper". Sen vaknar jag upp, typ svettig små rädd och fnittrande i ett.

Funderar på om det hela har att göra med att jag avskyr falukorv av märket Euroshopper?!

Borde jag oroa mig?
Citera
2004-07-22, 10:49
  #9
Medlem
Inatt drömde jag att jag åkte omkring i en svårstyrd bil som man egentligen inte kunde få plats i, fast det gick om man verkligen ville, ibland var man tvungen att sitta på taket fast då kunde den gå sönder. Denna bilen tillhörde Kenta från De kallar oss mods, tillsammans var vi knarkpoliser som sparkade in dörrar hos knarklangare, fast vi var själva jagade av polisen av någon anledning.
Citera
2004-07-22, 11:06
  #10
Moderator
Sun Rulers avatar
Drömde en mardröm som utspelades som en film (jag var inte ens med i drömmen). Det var en clownliknande varelse med en stor näsa som kidnappat ett litet barn och tänkte mörda det...
Citera
2004-07-22, 11:10
  #11
Medlem
scratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelwani
Edit: Drömmen kanske inte var så konstig som den låter, jag hade faktiskt ett kranie i famnen när jag låg och sov.

Jaha, ja då var det ju inget konstigt alls...

Själv drömde jag att jag körde i diket med mina föräldrars husvagn -det var en trång passage där hjulen kom för långt ut mot diket. De blev inte särskilt ledsna, och efteråt åt vi på restaurang.
Citera
2004-07-22, 11:16
  #12
Medlem
Michael Boltons avatar
Jag drömde att jag var på min gamla lågstadieskola, det var typ på natten eller nåt för det var helt mörkt och nersläckt. Vi var ett antal personer i ett litet rum, och utanför det rummet härjade små zombieungar på kanske 1 meters höjd, och fick dom tag på en så "ströp" dom antingen foten eller handen tills den ramlade av. Enda sättet att klara sig var att kasta lego på dom, och då väste dom och sprang därifrån.

Sen drömde jag en väldigt mystisk sexdröm som jag inte vill berätta om
EDIT: Som handlade om något helt annat, inte zombieungar som var en meter långa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback